• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Super Slick and Suds versus Dodo Juice Born to be mild

Guy

Detailing addict
23 okt 2012
154
65
Hallo,

Ik heb een vraag over de Poorboys Super Slick and Suds en de Dodo Juice Born to be mild. Heb op het forum eens gezocht naar de belangrijkste verschillen tussen beide shampoo's, kon niet meteen iets vinden over de vergelijkingen. Wat ik graag zou willen weten:

Men zegt dat de Poorboys shampoo beter de tar deeltjes verwijderd?
Hoe waxvriendelijk is de Poorboys t.o.v. de Dodo Juice?
Hoe zit het met eventuele kalkvlekken, is daar een verschil merkbaar?

Graag hoor ik jullie meningen!

Guy

Ikzelf gebruik super slick & wax, vooral goed voor in de winter, omdat detailen dan moeilijker is. In de beschrijving in van de PB super slick & suds staat:

Super Slick & Suds is een zeer hoog geconcentreerde autoshampoo met bijzondere glijmiddelen, schuim en surfactants (deze verlagen het spanningsveld van water waardoor de oplosbaarheid organische ingrediënten beter is), waarmee je gemakkelijk modder en ander vuil van je goed onderhouden voertuig kunt verwijderen zonder dat de waslaag of sealer verwijderd wordt. Het product is PH neutraal en met slechts 25 a 50 ml kan je 2 auto’s wassen. Met Super Slick & Suds is het drogen van je voertuig een fluitje van een cent.

Dit betekent dat je wax gewoon in stand blijft dus veilig te gebruiken.

Benny;n408059 zei:
Ik heb alleen ervaring met de PB. Mijn bevinding is dat deze heel snel kalkvlekken achterlaat.

Hmm, we hebben nogal kalkrijk water... niet erg handig. Met de BTBM heb ik vrij weinig last van kalkvlekken :-/

Vind Megs Gold Class ook nog steeds een hele goede waxvrije shampoo. Geeft ook altijd een mooie glans, ruikt lekker én voelt heel "smooth" aan als je over de lak glijdt... :ja

ik heb beide geprobeerd en kwa kalkvlekken heb ik geen verschil gemerkt, persoonlijk (en mijn vrouw) vind ik de poorboys fijner dan de dodo maar veel ontloopt het elkaar niet, behalve dan dat de poorboys goedkoper is.
de poorboys met wax erin gebruik ik in de winter, dan blijft ook op plekken waar je niet snel bij kan een beetje wax achter, voor de rest van het jaar gebruik ik de poorboys zonder wax toevoeging

Ik heb beide shampoo's maar als de pb op is zal ik em niet meer aanschaffen. Btbm vind ik echt stukken beter, na het wassen loop ik de auto na met een quick detailer kalkvlekken heb je dan geen last meer van. Ik gebruik zelf pb qd+.

Laat ik ze beide hebben, vind beide goed, maar jullie mogen ze beide hebben geef mij maar: [h=1]Wolfgang - Auto Bathe[/h]

en wat is je reden daarvoor lipsch? ik zelf kies voor btbm, maar! dat is ook de enige waar ik ervaring mee heb. (en meg nxt, maar die reinigt stukken minder)

Merk toch dat de BTBM favoriet is. Moet zelf zeggen, gebruik de shampoo ook al jaren. Maar omdat ik eens een andere wilde "testen", leek me de Poorboys wel iets. Aangezien het merk nogal de boventoon luidt in mijn collectie :ja

Dat neemt niet weg dat ik zeer te spreken ben over de BTBM...

Heb ze ook beide maar merk zeker verschil btbm is toch wel veel gladder,ruikt lekker en glanst en droogt mooier op naar mijn mening.

Het schoonmaken gaat met allemaal vrij goed en doen wat ze moeten doen.
Maar vind de Autobath lekker over de lak glijden lees vliegen waarschijnlijk door betere toegevoegde olieen, uiteraard met de voorgeschreven verdunning.
En als ik daar na kijk staat de PB op 3, BTBM op 2 en zoals ik al zei de Autobath op 1.

• Leuk
Reacties: jesso88
Ik heb toch al wat shampoo's doorlopen. Wolfgang - BTBM - Sour Power - Gold Class - Monello - Chemical Guys....

Ik kom toch altijd terug op Goldclass en BTBM. Vooral de Goldclass ruikt zoooooo goed en voelt zooooo zacht. (ben geen megs fan - even verduidelijken)

• Leuk
Reacties: jesso88
Ik denk dat ik dan voor de zoveelste keer :) voor de BTBM ga. Autobath lijkt me ook wel een goede shampoo als ik het forum zo bekijk... alhoewel het verschil met de BTBM niet zo groot zal zijn vermoedelijk.