• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys Trim restorer versus 1Z Kunststoff Intensiv Pflege

HansA8

Banned
Disaster of Bling
16 aug 2008
268
0
De raamrubbers van m'n A8 waren een beetje bruinachtig grijs verkleurd.
Tot nu toe heb ik de rubbers behandeld met Eenzet Kunststoff Intensiv Pflege.
Dat product ziet er uit als een oplosmiddel met wat siliconen er in opgelost.
Direct na opbrengen van de 1Z vloeistof zagen de rubbers er wel netjes uit, maar na een paar dagen weer grijs.
Ik vrees dat de rubbers door het oplosmiddel aan het uitdrogen waren...

Nu met PB Trim Restorer zijn ze weer diepzwart. Na drie maal met een druppel TR insmeren en tot slot opwrijven zijn ze weer als nieuw! :cool:
Ik laat me niet snel negatief uit over een product; maar die Kunststoff Intensiv Pflege van 1Z droogt je rubbers alleen maar uit. Nooit meer gebruiken dus! ]-0

Overigens heb ik alle deur- en raamrubbers en de overige (weinige) zwarte kunststofdelen aan het exterieur van de A8 met Trim Restorer behandeld.
Als het straks gaat vriezen, dan heb ik de deuren tenminste niet vastzitten.
 
Ben er gisteren even de Mazda mee te lijf gegaan en werkt echt top :)^
Interieur, bumpers, trims,banden alles in de kokosnoot!!
 
Met welke doek kan je Trim Restorer het beste gebruiken? Of moet je het eerst met een pad aanbrengen om het nadien af te nemen met een MF doek?
 
Mijn produkt is het niet die Trim Restorer. Of het produkt mag mij niet, of ik kan er niet mee overweg...

Als ik het aanbreng, even laat inwerken en daarna opboen met een katoenen doek, dan lijkt het wel alsof ik er weer alles wegveeg.

Als ik Trim Detailer gebruik, zíe ik tenminste resultaat.
 
ik doe het net zo als Peter: gewoon gelijkmatig aanbrengen met een katoenen doek (bijvoorbeeld badstof handdoek) of een zachte pad. Een keer er over heen en het product de rest laten doen.
 
Zojuist ook mijn auto (Volvo V70) onder handen genomen met o.a. Trim Restorer. Wel een heel karwei moet ik zeggen. Ik wist niet dat mijn auto zoveel rubbers had en andere kunststof onderdelen.

Ik heb een goedkope MF doek van de Action gebruikt. Paar druppels op de doek (niet dubbel gevouwen om intrekken in de doek te minimaliseren) en de rubbers en later de kunststof binnenkanten van de deuren behandeld.

Het is een beetje uitproberen hoeveel er op moet dus een beetje gevoelsmatig gedaan. Wat ik mij wel afvraag is of TR slecht voor de lak is. Met het behandelen van rubber randjes is het soms onvermijdelijk dat de aan beide kanten ook over de lak gaat. Uiteraard veeg ik dat daarna zo goed als het kan weer weg maar goed. Iemand een idee?
 
Fi-Wi zei:
Het is een beetje uitproberen hoeveel er op moet dus een beetje gevoelsmatig gedaan. Wat ik mij wel afvraag is of TR slecht voor de lak is. Met het behandelen van rubber randjes is het soms onvermijdelijk dat de aan beide kanten ook over de lak gaat. Uiteraard veeg ik dat daarna zo goed als het kan weer weg maar goed. Iemand een idee?

Goede vraag, dat had ik me dus ook al eens afgevraagd. Nu weet ik het ook meteen. :cool:
 
Wel wat of-topic, maar ik vraag mij af waarop de Trim Restorer nog allemaal te gebruiken is.

Ik zit namelijk te denken aan mijn witte kunststof regengoten, die weer aan een reinigingsbeurt toe zijn. Ik gebruik hiervoor altijd een licht polijstmiddel, maar wie weet is met de TR dit ook goed te doen. Ik denk dat de goten van polyester gemaakt zijn en vervolgens gelakt. Iemand enig idee of de TR hier ook op te gebruiken is?


Aan mijn volgende bestelling zal zeker een flesje toegevoegd worden nav de adviezen in een andere topic.
 
Als het gelakt is dan niet, als het ongelakt is dan wel! Als het gelakt is kan je Professional Polish gebruiken en daarna lekker een sealant!