• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys wheel sealant

Mijn bevindingen zijn tot nu toe goed met dit product.

11 juni 3 laagjes vooraan aangebracht en achteraan 2 laagjes. Ik was bijna wekelijks mijn velgen met een gewoon water en een oude mitt/wheel woolie's. Het vuil komt zo los. Alleen in de hoekjes is het iets lastiger en gebruik ik een kwastje. Maar ik vraag me als ik die hoekjes wel goed gedaan heb, want op de grote vlakken komt het er zo vanaf :)
 
Mijn bevindingen zijn tot nu toe goed met dit product.

11 juni 3 laagjes vooraan aangebracht en achteraan 2 laagjes. Ik was bijna wekelijks mijn velgen met een gewoon water en een oude mitt/wheel woolie's. Het vuil komt zo los. Alleen in de hoekjes is het iets lastiger en gebruik ik een kwastje. Maar ik vraag me als ik die hoekjes wel goed gedaan heb, want op de grote vlakken komt het er zo vanaf :)

De Collinite 845 werkt ook redelijk op mijn velgen. Maar tis natuurlijk geen echte "wielwax". Dus zal maar vanaf nu de produkten gebruiken waarvoor ze dienen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 2 waxen en de wheel sealant van een forumlid overgenomen om uit te proberen of het wat is.

Ik zal mijn bevindingen hier plaatsen als ik de auto weer ga wassen.
 
Ik zal voor en na foto,s maken.
Van voren beginnen ze al aardig vuil te raken.

Mischien morgen dat ik de velgen ga wassen.
 
Zoals gezegd @M3fan foto,s en mijn bevindingen.
Heb ze afgespoeld en foam in een sprayfles gedaan en met een kwast schoon gemaakt.


Het is een blijvertje voor mij.
 

Bijlagen

  • IMG_20170808_194738.jpg
    IMG_20170808_194738.jpg
    190,1 KB · Weergaven: 137
  • IMG_20170808_195351.jpg
    IMG_20170808_195351.jpg
    300 KB · Weergaven: 183
  • Leuk
Reactions: M3fan
Zoals gezegd @M3fan foto,s en mijn bevindingen.
Heb ze afgespoeld en foam in een sprayfles gedaan en met een kwast schoon gemaakt.


Het is een blijvertje voor mij.

Mooi zo. Staan weer netjes. En mooi beschermd. Mijn velgen staan ook in de Pb's. Water loopt er mooi vanaf. Vuil ligt mooi bovenop. Auto al week niet gewassen. Maar heb mij voorgenomen om om de twee weken de auto te wassen en vast ritueel te hanteren. Als het weer wat mee zit natuurlijk. Ben dus benieuwd hoe makkelijk de velgen terug proper worden na de eerste wasbeurt na aanbrengen van de sealant.
 
Laatst bewerkt:
Van de week de andere kant met alleen de hd afspuiten.
Kijken hoe dat gaat.
Zou normaal alles dat oppervlakkig is mooi moeten afkomen. Zelfs met de Collinite erop ging alles makkelijk om proper te krijgen. Afspuiten, binnenkant met whoolies, velgenmitt met shampoo en terug afspuiten en proper. :)
 
Van de winter als de winterbanden onder de auto gaan.
Ga ik de velgen helemaal schoonmaken en in de Wheel sealant zetten.
 
Even een vraagje... Ik kon het antwoord niet 1 2 3 vinden, dan maar even dit topic 'omhoog krikken'....
Alvorens ik de velgen wax met Poorboys Wheel Sealant was ik deze met Meguiars Ultimate Wash&wax.
Ik vraag me toch af hoe het dan zit met de hechting van de PB Wheel Sealant?? Omdat de shampoo ook al een waxlaag bevat.
Normaliter doe ik 2 rondjes PB Wheel Sealant.
 
Oké. Eerste de Wheel Sealant op maken. En daarna eens kijken voor een ander product. Dus dat wordt lekker vaak de velgen detailen..;).
Dus beter wassen met een shampoo zonder waxtoevoeging?
Ik heb trouwens nog wat BTBM, dit was ik even vergeten..