• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser

JVR_Detailer

Detailing addict
Tester of Bling
5 mei 2015
32
68
34
Hellevoetsluis
Ik ben op zoek naar een goede motor cleaner en heb de Poorboys World - Bio-Degradable All Purpose Cleaner & Degreaser op het hoog.

Hoe ervaren jullie dit product in het algemeen en specifiek voor onder de motorkap?

Hiernaast ben ik nieuwsgierig welke mengverhouding het prettigst werkt.
 
Hoi Jeroen,
Er is APC van een aantal merken beschikbaar. Zij doen weinig voor elkaar onder, juist omdat je ze voor verschillende doeleinden in een verschillende verdunning kunt toepassen.
Voor de zaken onder de motorkap prima middel. Voor de mengverhouding zal je proefondervindelijk zelf achter de juiste verhouding moeten komen. Begin in ieder geval met een lichte
variant ( 1 ; 20 ). Is er behoefte aan een sterkere verdunning, dan kom je er vanzelf achter want dan zijn de resultaten nog beperkt. Verhouding 1 : 10 geeft veelal een goed resultaat, heb
ik proefondervindelijk inmiddels achterhaald.
Een bijzondere APC is die van Mequiar's en dan speciaal de variant voor bekleding, omdat deze versie enorm goed schoonmaakt, maar weinig schuim produceert.
Bij gebruik van een machine op de autobekleding is dit een enorm groot voordeel, omdat de afvalbak anders vrij snel vol zit met sop.
Veel succes ermee.
Groet,
Jan