• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World Black Hole, hoe breng je dat het best aan?

Eelco

Detailing rookie
29 jul 2009
1.610
0
Hoe kan ik het beste Black Hole aanbregen?

Ik heb van de week geprobeerd op een zwarte pad, maar had echt het idee dat de pad zich compleet volzoog en er haast niets op de lak terecht kwam, tenzij je echt serieus veel product gaat gebruiken (als in een dikke streep rondom de hele pad).

Aanbrengen met de DAP op 3, na 1 schaakbord gestopt (begon lichtjes te glimmen tussen de "waas" van het product door).
Pad vooraf nog compleet schoongemaakt en drooggedraaid op stand 1-2, dus de pad was nog iets vochtig.

Lijkt mij dat ik niet echt iets fout doe, behalve dat ik erg veel product nodig ben, en achteraf de pad compleet vol zit.:-/
Kan ik beter een andere pad pakken die minder product opneemt oid?

Auto later met rode en gele pad ook nog in de NXT 2.0 en Witte Natty's gezet op DAP, en dat ging als een speer, heerlijk snel aanbrengen zo:cool .
Alleen ff friemelen om Natty's op je pad te krijgen, maar het is goed te doen.

Yep, EX-P na Black Hole gaat wel goed samen. Om de zuigende werking van de pad te verminderen, kan je deze eerst een beetje vochtig maken met een detailer spray. :idee

Ok, gaan we dat ook eens proberen.

Heb de Concorso pad ook nog, die is vrij dicht, en schijnt een veel minder zuigende werking te hebben, die ga ik ook ff proberen de volgende keer.

voor vloeibare producten gebruik ik de blauwe ipv de zwarte.
ook de rode niet want daar zakt het nog meer doorheen

voor blackhole gebruik ik vaak de groen light cutting/finishing pad.

Product verspreiden op stand 1, even laten drogen, dan op standje 5 uit buffen. Daarna gaat afnemen supermakkelijk.

Een glaze breng je niet aan met een groene pad, maar altijd met een pad zonder cuttingfactor, een zwarte, rode of gouden pad.

Vraagje. Hoe breng je de NXT techwax dan aan met de DAP500? Ik gebruik daarvoor de rode pad maar, zoals al eerder in dit topic genoemd, heb ik het idee nauwelijks tot geen product op de auto aan te brengen terwijl op zeker moment de pad zo verzadigd raakt dat zelfs de backingplate van de DAP wit van de wax begint te worden. Ik heb de NXT om die reden maar met de hand aangebracht.

Groeten,
Erik

Hmmz ging bij mij toch zonder problemen en verzadigde pad.

Pad goed nat maken onder de kraan oid.
Heel lichtjes droogdraaien op stand 1, dan blijft ie redelijk vochtig.
1 spray Quick detailer op de pad doen, kruisje (of rondje of een paar stippen) met product (in dit geval de NXT 2.0) op de pad aanbrengen.

Daarna met de machine uit hier en daar op het oppervlak enkele afdrukken maken, dan pak je "onderweg" met je DAP steeds nog een beetje vers product op, en trek je niet meteen alles in je pad.

Het lijkt idd of je machinaal veel minder aanbrengt, maar volgens mij is het gewoon veel egaler, en nog steeds afdoende.
Mocht het voor je gevoel nog niet lekker gaan, kun je evt. ook de gele (Concorso) proberen als je die hebt, die neemt nog minder op.

Ik heb deze (gele) vanavond ook gebruikt voor de Black hole, en dat ging voor mijn gevoel beter dan met de zwarte pad.

Eelco, volgens mij maak jij je pads veel te nat. Ik spray 2 a 3 pufjes Spray & Wipe er op en dat is al prima. Gewoon niet te veel product gebruiken dan raakt je pad niet snel verzadigd hoor.

Het is gewoon simpel, een groene light polishing pad heeft nog een cuttingfactor, als je een glaze aanbrengt wil je geen cuttingfactor omdat het weer krasjes zou kunnen veroorzaken. Dus logica zegt dat je een pad zonder cuttingfactor moet gebruiken :ja

Even over het natmaken van de pad, dit is bij een glaze echt niet nodig, al helemaal niet de pad onder de kraan nat maken en droogslingeren, de pad verzadigt hierdoor veel sneller. Ik doe de eerste keer 4 druppels ter grootte van 10 cent op de zwarte pad, daarna iedere keer 2 druppels, mijn pad is nooit verzagdigt . Mijn conclusie is dan ook dat er teveel product gebruikt wordt en bij anderen de pad te nat is.

Het is inderdaad heel simpel: cutting factor van de light green is dermate klein dat krasjes veroorzaken uitgesloten is, sterker nog ik denk dat het zelf in je voordeel kan werken. Om verdere discussie te voorkomen: laten we het er maar op houden dat een ieder zijn favorieten heeft. :-)

cutting factor van de light green is dermate klein dat krasjes veroorzaken uitgesloten is

:weetniet

Uitgesloten?? Dat is natuurlijk niet zo, dat kun je echt niet uitsluiten. De blackhole kan deze krasjes weer opvullen, dus zijn ze niet zichtbaar, maar wel aanwezig. Ik vraag mij wel af waarom het dan in je voordeel zou kunnen werken?
Ik probeer je redenatie te volgen, meer niet.

mijn ervaring is dat een Green Light Polishing / Finishing Pad geen krasjes maakt.

Ik heb ook nog nooit iemand gehoord over het ontstaan van krassen na het gebruik van een Green Light Polishing / Finishing Pad. Jij toch ook niet Adrie ? :-)

Krasjes is misschien een groot woord, microkrasjes zeg maar. Maar ik ga echt niet met een pad met een cuttingfactor een glaze aanbrengen als ik daarvoor met een finishingpad (zwarte) en Monello Finale de auto helemaal strak gepolijst heb. :no Dat is gewoon niet logisch. Maar ik weet natuurlijk niet wat jouw finishing methode is? :weetniet

ik werk altijd naar beneden, oranje, wit, groen, etc

Met menzerna of monello kun je prima finishen met een cutting pad ( zoals wit )

finish je met zwart dan is een groene pad zeker niet logisch, i agree !

Finish je met wit, dan is een groene een prima optie (mijns inziens)

Ik heb zelf nog nooit met zwart en finale gefinisht maar ik dat kan ik nog wel eens even gaan proberen

Finishen doe je nooit met een witte pad :no Groen zou nog kunnen in combinatie met een Pro Polish bijvoorbeeld.
Je moet het echt eens proberen, Zwarte pad en Finale, je zult denk ik toch wel even staan te kijken hoe dat werkt :-)^