• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboy's World Black Hole, hoe breng je dat het best aan?

quote website: Monello Raffini Finale - Polijstmiddel geschikt om te gebruiken met de witte en/of de zwarte pad

tevens, op de workshop, hebben we het er over gehad, dat je prima kunt finishen met een rotary en icm met mezzo of finale en een cutting pad.

zelf gezien, zelf gedaan....

dus als het met een rotary kan dan kan het zeker met een dapje

Zwarte pad en finale ga ik vanmiddag proberen, ben benieuwd

Finale kun je gebruiken op een witte pad, voor correcties, ik heb het over finishen, dat is wat anders, het is maar net voor welk doel je de finale wilt gebruiken, ik gebruik het om te finishen op een zwarte pad, wil ik lakcorrectie doen, dan komt er een pad met een cuttingfactor in beeld. Maar goed dat vind ik, en ik ben dan waarschijnlijk te kritisch op het resultaat wat ik wil behalen, en dan is een pad met een cuttingfactor bij het finishen of glazen bij mij een no-go :no
Als jij het verschil niet ziet en je bent tevreden met het resultaat, dan hou ik je niet tegen. Wilde alleen je redenatie weten. ;)

zo gaan we nog verder afdwalen, moderator :-)

Maar ook een ervaren detailer als jij doet dingen wel eens anders dan anderen. Prima, door ervaringen te wisselen leren we allemaal . Maar je laatste reactie staat tegenover wat je collega's vertelden op de rotary workshop. Maar ook hier geld: iedereen zijn ding, en ook ik hou je niet tegen :-)

Anyway, ik denk niet de TS hier nog iets aan heeft. Laten we het hier maar bij houden. Ik ga eens een zwarte pad proberen. Adrie bedankt voor je input.

Als je blackhole met de hand aanbrengt, heb je dan ook maar een paar druppeltjes nodig icm 101164 Black Soft Finishing Euro Foam Hand Applicator??

Oud topic met best nuttige info! :-)^

Toch viel me ook wat op met Black Hole :
Gisteren voor het allereerst de BH gebruikt. Op een uni-rode lak met de DAP500 en zwarte pad.
Verbaasde me dat het bijna geen zichtbaar ´laagje´ achterliet. De pad en/of de lak leken het wel op te zuigen. Na behandeling leek het paneel nog/weer nagenoeg droog. Moest echt heel goed onder bepaalde hoek kijken om te zien dat er een dun waasje BH op zat.
Na uitwrijven wel enorm merkbaar resultaat : kleur kwam op en voelde veel gladder aan.
Kortom, resultaat was op zich goed maar voor mijn gevoel moest ik te vaak product op de pad doen. Pad was ook behoorlijk doordrenkt toen ik ermee klaar was. Had de pad niet ingesprayed of nat gemaakt voor gebruik..

Kan het zijn dat de rode uni lak veel meer product opneemt dan bijv. een metallic lak?

Is het aan te raden het dan iets dikker op te brengen op uni lakken?
Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat op een metallic lak.

Dik aanbrengen heeft totaal geen zin aangezien het laagje wat contact maakt met de lak het werk doet. De rest erbovenop droogt alleen op ...

Beter 2 dunne laagjes dan 1 dikke plak. Dit geldt voor alle producten ;)

Logisch. Sinds ik destijds de NXT wax de eerste keer veeeeels te dik had opgebracht weet ik dat voor altijd..
Had nu echt het idee te weinig op te brengen en het gevoel erbij iets niet goed te doen.

Was ook nog nieteens in me opgekomen, na het uitwrijven simpelweg nog een 2e dunne laag BH aanbrengen.. :)_[]

Ik breng de Black hole(of White Diamond ) altijd aan met een rode of de golden concorso pad.
Ik heb met de blauwe ook al goed resultaat gehaald en deze kan je met de zwarte of de rode vergelijken.
En inderdaad even met de detailerspray(in mijn geval durf ik al eens de Spray and Wipe gebruiken)verzadigen maar echt heel weinig gebruiken.
De licht groene gebruik ik enkel in combinatie met SSR-produkten.
Natuurlijk heeft iedereen zijn voorkeur maar als je de "monello-tabel" raadpleegt kom je er gewoonlijk wel uit.
En inderdaad..te veel product is dikwijls verloren product.
Wat je te dik smeert is gewoon verloren.....

Black Hole op rood of goud? Zijn deze niet te zacht daarvoor?

Voor er weer ´testspot!´ geroepen wordt :lol is het iets wat ik zeker eens ga proberen.
De Padschema´s zeggen namelijk blauw maar in de vele topics die ik gelezen heb komt zwart meerdere malen naar voren voor BH..

zwart heeft geen cut, maar is net even wat steviger en geeft de finishing touch ( daarom eindig je veelal ook met zwarte pad tijdens het polijsten )
blauw / rood heeft zga geen zuigende werking en daarom perfect om vloeibare waxen of sealants mee aan te brengen en zijn gelijk ( 2 verschillende middelen, 2 verschillende kleuren, gemak dient de mens )
de gulden pad is zachter en een echt lekkere vaste-wax-pad