• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Chenille Wash Mitt

Werner

Detailing addict
26 sep 2008
173
62
Heeft iemand de Poorboys World Chenille Wash Mitt al in het bezit en uitgeprobeerd?

Momenteel gebruik ik de mega Plush Mitt van PB's maar zo'n Chenille mitt lijkt me toch ook wat.
 
Tim zei:
Ze zijn hier pas net binnen, dus niemand heeft hem denk ik nog :) Ze voelen goed in ieder geval!

Ik had "nieuw"er wel bij zien staan, maar wist niet dat ze er nog maar net zijn. Wellicht voor bij de volgende bestelling, na de Kerstdagen. De Mega Plush Mitt bevalt op zich wel goed, maar ik vind wel dat deze toch ietwat dun aanvoelt als ie eenmaal nat is.
De Chenille ziet er in ieder geval veelbelovend uit.
 
nicknameless zei:
Ik krijg zo'n Halfords/Blokker/Zeeman/Action/Kruidvat flashback bij het zien van

Ik heb actually zo'n Halfords/Blokker/Zeeman/Action/Kruidvat mitt voor velgen, bumpers, wielkastranden e.d. en het voelt eigenlijk wel goed om hiermee te "baggeren", beter in ieder geval dan met m'n meguiar's mitt door de echt vuile gedeelten te vegen.

Ben wel benieuwd wat PB met het idee gedaan heeft.. kijken wat ie doet! ;)

- Rick
 
nicknameless zei:
Ik krijg zo'n Halfords/Blokker/Zeeman/Action/Kruidvat flashback bij het zien van die mitt

:weetniet

Haha, ik had precies hetzelfde gevoel. Sponzen met dit soort lange dikke vezels eraan liggen ook gewoon bij de marskramer hier geloof ik? :p

Maargoed, Poorboy's kennende is de kwaliteit wel beter. ;)
 
Ik heb de normale PB washmitt maar gebruik hoofdzakelijk de The Bone. Ben wel benieuwd of deze PB mitt beter is (of niet dan the bone
 
Vandaag dooide het eindelijk eens en de auto was nodig aan een wasbeurtje toe. Ik heb dus de oranje rastamitt maar eens ter hand genomen. Het was even wennen want hij is vooral behoorlijk zwaar, zeker als je de Meg-mitt gewend bent, het ding zuigt zich flink vol water. Ook sluit de manchet niet echt lekker aan dus hij heeft de neiging van je hand af te glijden. Als je dit eenmaal door hebt is het verder geen nadeel. Sterker nog, door de gigantische wateropname en de ruimte die je in de handschoen hebt, is het gemakkelijk om 'm tijdens het wassen even aan de hand om te draaien zodat je weer een schoon oppervlak hebt. Hierna natuurlijk wel even goed spoelen in de spoelemmer. ;)

Tevens een belangrijk voordeel vind ik dat je door het 'harige' oppervlak van de mitt niet snel een plekje zal overslaan en het andere voordeel zou natuurlijk moeten zijn dat door de 'haren' het vuil dat je opneemt zo min mogelijk de gelegenheid krijgt krassen te maken. Dit is iets wat op de lange termijn beoordeeld zal moeten worden.

Wat mij betreft een aanrader. :)^
 
Vandaag heb ik eindelijk de auto eens kunnen wassen, na zo'n 3 weken pekel ellende was dit hard nodig. Eerst met de HD het grofste vuil eraf gespoten, vervolgens een dikke foamlaag erop gezet en na een 5tal minuutjes weken weer afgespoten met de HD.

Daarna met de Poorboys Super Slick & Wax en de Chenille Washmit aan de slag. De SSW ruikt heerlijk, nog lekkerder dan de gewone SSS shampoo. Wel vind ik dat de SSW wat minder schuimt, ondanks dat ik mijn sopje zelfs wat geconcentreerder had gemaakt.
De Chenille wasmit viel eerlijk gezegd wat tegen. In hoofdzaak komt dit door het gewicht van de mit, deze neemt verschrikkelijk veel water op en is dus erg zwaar. Natuurlijk is dit wel een voordeel om krasjes en swirls te vermijden, maar ik vond om toch net wat te zwaar om lekker ermee te kunnen werken. Verder werkt het wel prima, vuil wordt goed opgenomen in de lange rasta haren.

Volgende keer nog wel eens een poging doen, maar op dit moment gaat de voorkeur toch uit naar de gewone mega plush mitt.

Na het afdrogen met de Miracle Dryer (blijft een geweldige droogdoek) de auto nog helemaal met de QD+ verwent. Gezien het weerbericht voor de komende dagen is het eigenlijk wel hopelijk, maar momenteel blinkt de auto weer super.

De ramen heb ik als laatste extra schoongemaakt door wat Spay&Wipe te spuiten op een CC microfiber Glass Pad en vervolgens afnemen met een Mega Plush doek. Werkt prima, ben benieuwd hoe de ramen zich houden als het gaat regenen (hopelijk geen strepen trekken of iets dergelijks...)..
 
Ik werk graag met dit soort mitt. Neemt inderdaad VEEL water op en dat vind ik ideaal. Ik gebruik sowies altijd veel water, 15 liter.