• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World - Microfiber Applicator

megane_cc

Detailing rookie
7 sep 2008
467
0
Vandaag de kofferdeksel van de Megane onder handen genomen omdat deze aanzienlijk wat swirls had, volgende stappen gedaan:

Witte pad op G220 met SSR2.5 (eerst SSR1 geprobeerd)
dan SSR1 op witte pad
dan PB black hole
dan met een soft foam applicator de wax NXT 2.0 aangebracht, laten curen en dan opgepoetst.

Tot daar ging alles prima. Mijn eindlaag is altijd met M16 maar tot op heden aangebracht met een soft foam applicator. Echter bij mijn laatste bestelling had ik Poorboys World - Microfiber Applicator besteld en dus wou ik deze gebruiken om de M16 aan te brengen.

Resultaat.....al mijn werk naar de kl*ten ]-0 ]-0 ]-0 . Toen ik de M16 afnam en oppoetste (met mijn nieuwe Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groene doeken), stond de kofferdeksel weer vol swirls.

Ik heb dus volle colère de alle stappen opnieuw gedaan maar nu de M16 aangebracht met een soft foam en opgepoetst met Poorboys World - Deluxe Mega-Mega Towel - Groene doek en nu heb ik geen swirls.

Zijn die Microfiber Applicator dan niet geschikt voor het aanbrengen van de wax? Volgens de uitleg op de site alvast wel. Moet ik deze applicators misschien eerst wassen?
 
Ik weet niet precies wat er gebeurd is maar het lijkt me sterk dat je die swirls met een microfiber pad erin hebt gewreven. De pad is, ook volgens de site, met zun 70/30 microvezel verhouding de ideale structuur om waxen / sealants aan te brengen.

Niet voor de swirls maar paste waxen kun je het beste gewoon met een foam applicator aanbrengen. Op deze manier kun je het mooi dun en veel gelijkmatiger aanbrengen. ;)
 
Ik was uit voorzorg altijd mijn nieuwe doeken en pads voor gebruik. Je weet nooit waar ze mee in aanraking zijn geweest tijdens het vervoer naar Carclean. In principe moet je gewoon zo'n pad kunnen gebruiken voor het waxen, hoewel ik toch eerder zou gaan voor een normale foam applicator.
 
Klopt je kan het beter even wassen..
Heb ooit een kleine hout splinter in de vezels gevonden van een nieuwe doek ,gelukkig voor dat deze de lak had geraakt.

De doek kwam NIET van carclean..;)