• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax

Tiporon

Detailing addict
15 mrt 2009
685
68
62
Kleine vraag ivm de Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax .
Ik heb onlangs na het kleien de White Diamond gebruikt en afgewerkt met Collinite 915.
Kan ik de Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax hier nog boven op aanbrengen?
En heeft dit nog een toegevoegde waarde?
Voor een donkere wagen word er Natty's Paste Wax Blue aanbevolen.
Is er voor een licht grijze lak ook zo een product?

Je zou dan beter een Carnauba wax kunnen nemen (maar die heb je eigenlijk al aangebracht). Het Polish bestanddeel verwijdert namelijk (een stukje van) de eerder aangebracht laag.

De "normale" Natty's Paste Wax (dus niet de Blue of Red) is denk ik het meest geschik voor lichte kleuren. Dodo Juice heeft meen ik ook een of meerdere waxen voor lichte kleuren, maar die zijn wel wat duurder dan de Natty's.

Zie dat dat AstraSport ook al iets soortgelijks zei over het "polish deel"

bedoelen jullie Dodo Juice Diamond White of de Dodo Juice Light Fantastic soft wax?
Welke geeft de voorkeur?
Wat ik eigenlijk zoek is een wax die een zeer goede beading geeft.
Mijn Collonit 915 is een goede wax maar redelijk moeilijk in gebruik.
Ook is de pot nu niet direct de handigste.

@ focusio,

Het heeft geen zin de polish with carnabau boven op een wax te zetten. De polish with carnabau is een alles in een product, dus zal weer een klein gedeelte verwijderen.

Ik heb deze ook, ik gebruik het alleen voor de snelle wash and wax. Daar is het ideaal voor.
Het is een goed product.

Je kan de natty blue ook gewoon voor een lichtgekleurde wagen gebruiken hoor.

na wat "surfen" ook nog Mothers Wax Reflections Advanced Top Coat tegen gekomen.
Aanbevolen door Tim volgens een gebruiker:cool ...

Er is maar een autogek....:-"
https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Reflections_Advanced_Top_Coat_473ml_100221

Light Fantastic is een zachtere wax als de White diamond, als je dus gebruiksgemak wil zou ik voor de eerste gaan.

Natty's is ook een goede keuze, of je nu voor de blauwe, witte of rode gaat.
Maar ik denk dat je al de beste 'beading wax' in bezit hebt. En als je de 915 juist dun genoeg aanbrengt is het een hele makkelijke wax, maar inderdaad is de pot is ietwat vervelend.

De dodo's zitten in de buurt op gebied van beading, maar ik vindt persoonlijk die van de 915 mooier.

Geeft die Top Coat ook een leuk effect als je hem (op een lichte auto) bovenop een sealant aanbrengt, zonder wax ertussen dus? Mothers geeft deze mogelijkheid in elk geval wel aan.