• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche 911 (964) Turbo

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedenavond nog eens,

Nadat ik dus gisteren de witte 123d gedaan heb, en gisterenavond toch nog redelijk doorgezakt was, stond vanmorgen deze op het programma.

039-1.webp


Een hele mooie signaalgroene Porsche 911 (model 964), niet een instapper maar de:

056.webp


Dus 360 paardjes achterin, wat in die tijd natuurlijk extreem veel was.
Dit zijn dus "voor" foto's. Zoals je kunt zien is deze auto altijd super onderhouden, word ook bijna nooit mee gereden, daarom was de lak ook in prima staat.

Hier nog 2 "voor" foto's:

055.webp

054.webp


Ondanks de auto in deze conditie verkeerde natuurlijk wel even gewassen en gekleid, en wat een verademing was dat kleien zeg, geen 2 uur werk, maar een kwartierje ongeveer, lak was al glad en geen teerpuntje te bedenken.

Dus ik zou hiervoor ook geen correctie hoeven toe te passen, alleen een finishing polish en een sealent en wax.

Hier is de linkerkant al gepolijst:

058.webp


Auto netjes afgemaakt, maar toch ook wel veel dingen met het handje moeten doen, aangezien ik met de machine lang niet overal bij kwam....daarna mooie sealent er over en afgemaakt met de M26 en dan hier de eindfoto's:

066.webp

060.webp

061.webp

062.webp

063.webp

064.webp

065.webp


Deze was dus echt leuk om te doen, puur alleen lak voeden en mooi afwerken.
 
SanguiniusNL zei:
Van de kleuren wordt ik niet echt vrolijk, maar wat een apparaat zeg :love
leuke detail zo :ja

Die kleur is Signalgrun, gewoon door de Porsche geleverde kleur. Ik vind het echt niet verkeerd.
Eigenaar heeft verschillende Porsches, die moet ik allemaal doen, de meeste zijn allemaal Signalgrun... :)
 
Ik denk dat je op een sattelietfoto de auto makkelijk eruit pikt... Heel apart die kleur! Ik zou hem zelf nooit in deze kleur besteld hebben, maar omdat het toch een geweldige machine is en blijft vergeef ik het hem (de auto en de eigenaar). ;)
 
1 - brr zowel exterieur als interieur doen mij pijn in de ogen aiaiai
2 - gelukkig wat minder werk aan gehad, is er in elk geval wel weer van opgeknapt !

Lees dat je de M26 bij meerdere auto's gebruikt; niks ten nadelen van deze wax op zich, maar wellicht is een hoger segment wax/sealant het wel waard op deze range auto's.
Worden niet dagelijks gebruikt maar verdienen desondanks wellicht een 'betere' troetelbeurt ( indien de portemonai etc het toelaat uiteraard )
 
mk-us zei:
1 - brr zowel exterieur als interieur doen mij pijn in de ogen aiaiai
2 - gelukkig wat minder werk aan gehad, is er in elk geval wel weer van opgeknapt!

Lees dat je de M26 bij meerdere auto's gebruikt; niks ten nadelen van deze wax op zich, maar wellicht is een hoger segment wax/sealant het wel waard op deze range auto's.
Worden niet dagelijks gebruikt maar verdienen desondanks wellicht een 'betere' troetelbeurt ( indien de portemonai etc het toelaat uiteraard )

Ik sta open voor alle suggesties, maar waarom zouden die duurdere waxen dan beter zijn? Wat is het verschil dan? Hoger percentage carnauba ?
Ik vind de M26 erg fijn werken....
 
Carnaubagehalte zegt niet alles dus om reden sla ik dit over:
De standtijd van de M26 is het echt heel lang, beading en sheeting zijn redelijk.
Schaar deze wax onder de noemer gemiddeld en om die reden denk ik dat er ( in elk geval voor de eigenaar meer te behalen valt ).
Eeen Collinite 915 / Dodo Juice Rainforest rub / Poorboys EXP / Wolfgang DGPS ( auto staat droog, hooguit even korte tekst/uitleg geven aan de klant hoe volgende dag na te lopen ) zijn klein stapje duurder
maar in mijn ogen een trede of 2 hoger op de lijst als zijnde last-step-product
Uiteraard nog meer mogelijkheden maar die zijn weer veel duurder, vandaar deze kleine selectie

Zekerheidshalve: als zowel jij als de eigenaar zeer tevreden zijn dan moet je gewoon lekker blijven gebruiken hoor !
 
Sow, wat een lelijk interieur zeg, wat is het toch met die duitsers en die rare blauwe interieurs. Was bij mijn zoektocht naar een TT ook al zo erg...

Verder wel een net resultaat gehaald, wat betreft de waxen met Markus eens.. Daarbij zijn de genoemde waxen ook niet of nauwelijks duurder als de M26
 
Mooie auto(s) :-" te zien op de foto's .

De eigenaar zal idd weer lekker mooi kunnen rondrijden in deze auto :cool

(zeker met het weer van vandaag ! )
 
grandscenicman zei:
Mooie auto(s) :-" te zien op de foto's .

De eigenaar zal idd weer lekker mooi kunnen rondrijden in deze auto :cool

(zeker met het weer van vandaag! )

Nou, nadat ik de auto gedaan had, is de auto weer de garage in gereden en staat die weer onder een zeiltje, word niet of nauwelijks mee gereden, afgelopen jaar heeft die in totaal nog geen 1000 km gereden met de auto.....voor de rest staat die gewoon stil (krijgt natuurlijk wel om de zoveel maanden een grote beurt enz, maar dat is puur om de auto tip top te houden....)
 
@Sharif: wil je svp niet elk bericht ( zeker die boven je staat ) meenemen in een quote: er is ook een optie om OF meteen wat te plaatsen OF gebruik de knop "plaats antwoord"
Zoals je ziet gebruik ik de optie '@naam:' weet iedereen waarnaar je refereert en worden het geen lappen tekst onder elkaar en is dan wat overzichtelijker
Mega thx alvast :)
 
@emiel, je wilt niet weten wat de Duitsers voor interieurs en uitvoeringen hebben gemaakt, al in de jaren 80 :)
Ken je dat verschikkelijke paarse/aubergine nog? :-" Of een 924 met blokjesinterieur hehe
Horen nu bij verzamelobjecten haha
Kan het ook niet mooi vinden hoor om in een blauwe TT te zitten met een blauw interieur maar smaken verschillen gelukkig!


Als je zulke auto's hebt staan of speciale modellen heb je idd. een boodschappenautootje voor dagelijkse dingen.
Echter hoeven de beurten natuurlijk ook een stuk minder, gewoon goed nakijken maar niet alle stilstand is achteruitgang als je er af en toe gewoon goed mee rijd. Je kunt ook teveel willen hebben maar dan zal het gaan om een uit de hand gelopen verzameling..

Dit is een 964 Turbo, dacht eerst een RS maar my bad.

Porsche made good for this disappointment when introducing the 964 Turbo 3.6 (Turbo II) in 1994. This second version featured the turbocharged version of the 3.6 litre M64 engine. The additional 0.3 litre of displacement leveled the power up to 360bhp @ 5500rpm and 520Nm @ 4200rpm. The Turbo 3.6 performed very well and completed the sprint from 0 to 100km/h in 4.8s and reached a top speed of 280km/h. It was built in a limited edition of 1436 units in 1994 only and has become a very popular collectors car.

In addition to the Turbo 3.6, Porsche introduced the 964 Turbo S in 1994. Featuring an improved version of the 3.3 litre engine of the Turbo I (381 bhp @ 6000rpm and 490Nm @ 4800rpm) and a serious weight reduction program lowering the weight to 1290kg (Turbo I and Turbo 3.6 both weighed 1470kg) the Turbo S was a serious performer doing the standard sprint in 4.7s and reaching a top speed of an impressive 290km/h. Only 86 Turbo S were built and the price of 295’000 DM wasn’t for the faint hearted.


Porsche heeft altijd twee verschrikkelijke kleuren gevoerd op bepaalde modellen oranje en gifgroen referend aan hun verleden.
(Zolang het maar een "echte" is, ik hou niet van die kits behalve dan fabriek-af)

Blijven mooie wagens hoor en jij hebt een prima klusje(s) gehad al!
 
@ JWST: Ja, een 911 (997) GT3 RS hoort er natuurlijk ook bij, dus ook die komt hier voorbij, staat ook op de "to-do" lijst....maar komend weekend heb ik even geen Porsche te doen......maar 2 andere prachtbolides..