Naast m'n Bmw 750 heb ik ook nog een Porsche 944. Het idee was om deze te gaan verbouwen naar een circuitracer, en daarom had ik m tijdelijk bij een maatje in de werkplaats gestald. Maar toen die laatst aan zijn boot moest werken, had hij de auto enkele dagen buitengezet, onder een boom.
Hieronder enkele impressiefoto's, maar let op: niet geschikt voor gevoelige kijkers
Zo, da's wel genoeg...
Nu zijn de verbouwingsplannen uitgesteld tot de winter, en omdat de 750 mij besmet heeft met het poetsvirus, voelde ik het als m'n plicht om de 944 maar eens te poetsen
Pas op: onder al deze smurrie, zat de auto ook onder de swirls en krassen. Volgens mij is ie z'n hele leven met 1 emmer en een spons gewassen 8-o
Ik ben niet zo'n groot fotograaf, maar ik wil hier toch een impressie geven van wat ik gedaan en gebruikt heb voor deze monsterklus.
Eerst wat verse lucht in de bandjes :-"
En dan naar de wasbox
Geen foamgun daar, ik gebruik de bugsquash van PW met een sprayer, werkt ook prima als vogelpoepsquash w^^w
Werkt echt goed die bugsquash, daarna kon ik er met de hogedruk bijna alles afspuiten. Daarna heb ik nog eens geschuimd met het foamgunnetje van de wasbox. Helemaal geen dik schuimtapijt, maar na nog eens met de hogedruk was echt alle aangekoekte drek verdwenen.
Daarna heb ik m gewassen met Slicks & suds van Poorboy's en de washmitt van Meguiars, en uiteraard het 2 emmersysteem met gridguard toegepast :ja
Vervolgens naar de stofzuiger, zo zie je het resultaat na de wasbeurt... De lak is erg dof en op verschillende plaatsen is de poep in lak gebrand
De velgen zijn al fink opgeknapt vind je niet? Een halve fles dasty en afgespoten met de hogedruk :schaam
En nog een close-up van het dak. Schoon, maar dof
Dus ben ik gaan kleien, met de Smooth Surface kit van Meguiars. Die heb ik elders gekocht, want hier vind ik m nooit _[]
Overigens was ik daar erg tevreden over. Ik had hiervoor de kit van Mothers getest op de 750, die erg gezond in de lak staat, en dat vond ik erg stroef gaan.
Maar de kit van Meguiars ging - omstandigheden in acht genomen - verrassend vlot. Ik vond én de quick detailer makkelijker glijden dan de Showtime én het kleitablet prettiger werken, ook minder stroef... de klei van Mothers zal ik vanaf nu wel voor m'n velgen gebruiken.
Maar goed, kleien was dringend nodig. Dit is het resultaat na een paar halen (kleitablet is nieuw en nog ongevouwen)
En zo bleef het de hele tijd, dit is een duidelijkere foto
Daarna was het tijd om - voor de eerste keer - de Dap900 uit te proberen. Ik was niet bang om iets verkeerds te doen, als je ziet hoe erg de lak er aan toe was kon het alleen maar beter worden... Maar het ging verbazend vlot.
Tenminste, naar mijn gevoel ging het goed, en het eindresultaat vind ik ook geslaagd. Nog wel diepe krassen en heel veel steenslag uiteraard, maar los daarvan staat ie weer heel mooi te glimmen. En alle kleine krasjes en swirls zijn verdwenen!
Eerst heb ik de Monello Inizio gebruikt icm de wollen (paarse) pad, daarna de Mezzo icm de oranje smartpad en daarna de Finale icm de zwarte smartpad, alles van Monello
Tussen elke beurt heb ik de auto even afgenomen met de Showtime van Mothers. Daar vind ik m namelijk wel uitermate geschikt voor, de Showtime. Niet bij het kleien dus, maar om snel even stof (of stuifmeel) af te nemen met een doekje.
Daarna heb ik voor de eerste keer de Jestseal van Chemical Guys gebruikt als sealant. Ik weet dus nog niet hoe ik m op lange termijn zal vinden, maar in gebruik vind ik m erg prettig, makkelijk aan te brengen (heb ik gedaan met een microfibre applicator van Megs), makkelijk uit te poetsen en een prachtige glans. Qua bescherming stel ik me er ongeveer hetzelfde van voor als de Collinite, maar de Jetseal vind veel makkelijker in gebruik. Qua glans vind ik ze aan elkaar gewaagd.
En toen begon het al donker te worden. Dus heb ik maar snel een paar foto's genomen.
En zo ziet m'n dak er nu uit, nogal een verschil met hoe het er eerst uitzag he
Deze foto's zijn genomen is na 1 laag Jestseal. Daarna heb ik nog een 2de laag Jestseal gelegd, de ramen gepoetst met NXT van Meguiars en de kunststofdelen van het exterieur behandeld met Trim restorer van Poorboy's maar daarna was het echt donker. Het interieur, de velgen en banden en het motorcompartiment zijn voor een andere keer...
Ik ben erg tevreden met het resultaat, voor een beginnende detailer en de eerste keer met de machine.
Maar tips of opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom.
Bedankt alvast om dit lange verhaal te lezen
Hieronder enkele impressiefoto's, maar let op: niet geschikt voor gevoelige kijkers
Zo, da's wel genoeg...
Nu zijn de verbouwingsplannen uitgesteld tot de winter, en omdat de 750 mij besmet heeft met het poetsvirus, voelde ik het als m'n plicht om de 944 maar eens te poetsen
Pas op: onder al deze smurrie, zat de auto ook onder de swirls en krassen. Volgens mij is ie z'n hele leven met 1 emmer en een spons gewassen 8-o
Ik ben niet zo'n groot fotograaf, maar ik wil hier toch een impressie geven van wat ik gedaan en gebruikt heb voor deze monsterklus.
Eerst wat verse lucht in de bandjes :-"
En dan naar de wasbox
Geen foamgun daar, ik gebruik de bugsquash van PW met een sprayer, werkt ook prima als vogelpoepsquash w^^w
Werkt echt goed die bugsquash, daarna kon ik er met de hogedruk bijna alles afspuiten. Daarna heb ik nog eens geschuimd met het foamgunnetje van de wasbox. Helemaal geen dik schuimtapijt, maar na nog eens met de hogedruk was echt alle aangekoekte drek verdwenen.
Daarna heb ik m gewassen met Slicks & suds van Poorboy's en de washmitt van Meguiars, en uiteraard het 2 emmersysteem met gridguard toegepast :ja
Vervolgens naar de stofzuiger, zo zie je het resultaat na de wasbeurt... De lak is erg dof en op verschillende plaatsen is de poep in lak gebrand
De velgen zijn al fink opgeknapt vind je niet? Een halve fles dasty en afgespoten met de hogedruk :schaam
En nog een close-up van het dak. Schoon, maar dof
Dus ben ik gaan kleien, met de Smooth Surface kit van Meguiars. Die heb ik elders gekocht, want hier vind ik m nooit _[]
Overigens was ik daar erg tevreden over. Ik had hiervoor de kit van Mothers getest op de 750, die erg gezond in de lak staat, en dat vond ik erg stroef gaan.
Maar de kit van Meguiars ging - omstandigheden in acht genomen - verrassend vlot. Ik vond én de quick detailer makkelijker glijden dan de Showtime én het kleitablet prettiger werken, ook minder stroef... de klei van Mothers zal ik vanaf nu wel voor m'n velgen gebruiken.
Maar goed, kleien was dringend nodig. Dit is het resultaat na een paar halen (kleitablet is nieuw en nog ongevouwen)
En zo bleef het de hele tijd, dit is een duidelijkere foto
Daarna was het tijd om - voor de eerste keer - de Dap900 uit te proberen. Ik was niet bang om iets verkeerds te doen, als je ziet hoe erg de lak er aan toe was kon het alleen maar beter worden... Maar het ging verbazend vlot.
Tenminste, naar mijn gevoel ging het goed, en het eindresultaat vind ik ook geslaagd. Nog wel diepe krassen en heel veel steenslag uiteraard, maar los daarvan staat ie weer heel mooi te glimmen. En alle kleine krasjes en swirls zijn verdwenen!
Eerst heb ik de Monello Inizio gebruikt icm de wollen (paarse) pad, daarna de Mezzo icm de oranje smartpad en daarna de Finale icm de zwarte smartpad, alles van Monello
Tussen elke beurt heb ik de auto even afgenomen met de Showtime van Mothers. Daar vind ik m namelijk wel uitermate geschikt voor, de Showtime. Niet bij het kleien dus, maar om snel even stof (of stuifmeel) af te nemen met een doekje.
Daarna heb ik voor de eerste keer de Jestseal van Chemical Guys gebruikt als sealant. Ik weet dus nog niet hoe ik m op lange termijn zal vinden, maar in gebruik vind ik m erg prettig, makkelijk aan te brengen (heb ik gedaan met een microfibre applicator van Megs), makkelijk uit te poetsen en een prachtige glans. Qua bescherming stel ik me er ongeveer hetzelfde van voor als de Collinite, maar de Jetseal vind veel makkelijker in gebruik. Qua glans vind ik ze aan elkaar gewaagd.
En toen begon het al donker te worden. Dus heb ik maar snel een paar foto's genomen.
En zo ziet m'n dak er nu uit, nogal een verschil met hoe het er eerst uitzag he
Deze foto's zijn genomen is na 1 laag Jestseal. Daarna heb ik nog een 2de laag Jestseal gelegd, de ramen gepoetst met NXT van Meguiars en de kunststofdelen van het exterieur behandeld met Trim restorer van Poorboy's maar daarna was het echt donker. Het interieur, de velgen en banden en het motorcompartiment zijn voor een andere keer...
Ik ben erg tevreden met het resultaat, voor een beginnende detailer en de eerste keer met de machine.
Maar tips of opmerkingen zijn uiteraard altijd welkom.
Bedankt alvast om dit lange verhaal te lezen