• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Porsche Cayman wit Q2 MOHS detail

mister88

Detailing addict
21 jun 2010
11
60
Een Porsche Cayman uit 2008 met een km stand van 35000km was het project van het afgelopen weekend. De eigenaar heeft de auto afgelopen zomer gekocht en het was nodig tijd voor een grondige detail. De auto heeft namelijk veel onder bomen stil gestaan.

De volgende stappen zijn aan bod gekomen

Foamen: Valet pro neutral snow foam
Vliegenroest: Bug Squash
Wassen: Poorboys Slick en Suds
Kleien: supernatural detailing clay
Velgen: Iron X en Meguiars all wheel cleaner
Polijsten met de Rupes LHR15ES
Mezzo op geel
Final op Wit
Uitlaat: Belgom
Ruiten: Hubi Glass
Ontvetten: Gyeon Prep
Gyeon Q2 MOHS 3 lagen
Gyeon Q2 Cure horizontale delen extra laag.
Kunstof trims: Black WOW
Banden: Meguiars endurance tire gel

De lak was behoorlijk vervuild door hars en teer. De klei heeft dan ook erg zijn best moeten doen om dit te verwijderen. De totale detail heeft mij 25 uur werk exclusief de wachttijd ( 24 uur ) van de MOHS.
Het resultaat mag er dan ook zijn en de eigenaar is er weer lange tijd voorzien, hij is voornemens de auto goed te onderhouden en heeft daarvoor op mijn advies de nodige spullen aangeschaft.

foto's bij aankomst en wassen:

conv_2924.webp


conv_2925.webp

conv_2926.webp


conv_2927.webp


conv_2928.webp

conv_2929.webp


conv_2930.webp


conv_2931.webp



En dan hier het resultaat :)


conv_2932.webp


conv_2933.webp

conv_2934.webp


conv_2935.webp


conv_2936.webp


conv_2937.webp


conv_2938.webp


conv_2939.webp


conv_2940.webp


conv_2941.webp


conv_2942.webp


De velgen worden bij de winterbanden/velgen wissel weer gebracht voor een uitgebreide detail.
 
Hey Hallo,

Zow, die zat inderdaad lekker onder de bende!

Ik zie het in je foto's en verslag niet terug, maar hoe ging het polijsten er aan toe? Had de auto veel defecten en kreeg je dit een beetje weg?
Kweenie hoe hard de lak van een Porsche over het algemeen is, maar had niet gedacht dat je met Mezzo al wat voor elkaar kreeg.

(Beetje dat Duitse lak idee)

Wat krijgt zelfs wit een enorme glans van de MOHS, zeg. Wow!


Greetz
 
Quantoxx;n434119 zei:
Hey Hallo,

Zow, die zat inderdaad lekker onder de bende!

Ik zie het in je foto's en verslag niet terug, maar hoe ging het polijsten er aan toe? Had de auto veel defecten en kreeg je dit een beetje weg?
Kweenie hoe hard de lak van een Porsche over het algemeen is, maar had niet gedacht dat je met Mezzo al wat voor elkaar kreeg.

(Beetje dat Duitse lak idee)

Wat krijgt zelfs wit een enorme glans van de MOHS, zeg. Wow!


Greetz


De Porsche liet zich makkelijk polijsten. lak defecten vielenmeeen waren te zien met de inspectie lamp, op sommige plekken heb ik Megs 105 gebruikt als eerste stap gevolgd door Mezzo en Final.

Voor mij was dit de eerste keer Gyeon Q2 MOHS en ben ook erg onder de indruk van het resultaat! en dan met name de reflectie op wit.
 
Ah ok, dus dat was prima te doen.

Die link naar Wikipedia over "vliegenroest" is niks concreets, trouwens. Wél als je op VLIEGROEST zoekt.

Ik denk dat de andere reacties voor de grap waren. Met "vliegenroest" denken zij aan "vliegroest" en dat haal je niet weg met een insectenverwijderaar.


Greetz
 
Ooh jah, nou Kees-sw het zegt, vroeg ik mij dat ook af. Bij wax enzo is een derde laag ook niet iets waar ik veel over hoor, maar kweenie hoe dat bij een Coating zit. Lijkt mij dat dit gewoon de laag dikker en dikker maakt, of houdt dat ook een keer op?



Greetz
 
Bij MOHS wordt het zelfs aangeraden om minimaal 2 lagen te doen en maximaal 3. Dit komt omdat elke laag een stukje hardheid en bescherming toevoegd. Is dus niet raar dat hij er 3 lagen op zet, eerder juist heel goed!
 
  • Leuk
Reacties: mister88
Als je een auto van dat kaliber voor iemand tegen betaling doet ...

naar mijn mening moet je dan echt weten wat je doet en dat ook toepassen
de reflectie vind ik niet optimaal, zal aan de foto's liggen net als de blauwzweem
 
zeer mooi resultaat.
Heb je de velgen eraf gehaald? want die zijn ook wel proper aan de binnenkant.
Vind ik altijd lastig wanneer er tussen de remschijf en de velg zo weinig plaats is.
 
RedCat mag ik vragen waaruit jij opmaakt dat ik niet weet wat ik doe? Ik hoor graag wat er verbeterd kan worden.. wat betreft de reflectie, de auto staat in dit geval binnen in een magazijn onder blauwe tl lampen wellicht dat dit voor enige verwarring kan zorgen op de foto's. hierbij nog even een kort filmpje van de auto
 
PeterS;n434167 zei:
zeer mooi resultaat.
Heb je de velgen eraf gehaald? want die zijn ook wel proper aan de binnenkant.
Vind ik altijd lastig wanneer er tussen de remschijf en de velg zo weinig plaats is.


Hallo Peter bedankt voor je reactie. de velgen zijn schoongemaakt met de wheel woolie trio, en deze komen bij de wintervelgenwissel terug voor een grondige behandeling:-)^
 
  • Leuk
Reacties: PeterS
Als ik de tekst bij het verslag lees, is dat inderdaad mijn conclusie
Er is kennelijk geen product gebruikt tegen vliegroest op de lak
En wel (nogsteeds) Iron X op velgen maar dan op de auto
en de reflectie is beperkt met foto's waarbij de scherpstelling nietszeggend is

iedereen moet leren, maar dan mag je ook wel wat terughoudender zijn in je verslag

my2cents
 
  • Leuk
Reacties: Quantoxx
Ziet er goed uit
Ook een mooie auto, maar ​wel jammer van die uniroyal banden achter, want met 250pk op de achterwielen rijden betere banden toch duidelijk beter.
 
Moest je dat niet gedaan hebben (want dat lees ik niet in je verslag): misschien een tip voor de volgende keer: Iron.X (of andere ijzerverwijderaar) op de lak gebruiken (tussen het wassen en kleien), dan spaar je volgens mij tijd met kleien.
Ik klei relatief weinig, na het wassen eventueel de vlakke delen. Ik bedoel dan de motorkap, dak en kofferklep.
Eventueel de delen 'achter de wielen' waar het al eens vuiler is.

de video kan ik ook niet zien.

doe zo voort zou ik zeggen ;-)