• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Ik zal ook maar is een poging wagen, helaas was de auto niet schoon maar volgens mij mag je dit beading noemen, auto is afgelopen maand gepolijst en voorzien van 2 x een laagje collinite 915 ( met een week tussentijd )

Het was vanochtend echt miezerweer en dit zag ik toen ik bij de auto kwam

DSC_0338_zpslkd9yzlc.webp

DSC_0336_zpsuwb4rhiy.webp

Bij mij op de foto zijn het ook kleine meren, mijn auto staat wel behoorlijk schuin. Is er dan teveel wax gebruikt of is er een andere oorzaak?

- De auto is te vies. Het laagje vuil is niet waterafstotend dus geen beading. Oplossing: auto wassen.
- Auto is net gewassen, geen beading. Kan komen doordat in sommige shampoo's ingrediënten zitten die de waterspanning tijdelijk veranderen. Dit lost zichzelf op na een paar minuten/uur.
- Je wax is weg. Kan inderdaad komen door te veel wax gebruikt, slechte hechting. Kan komen doordat je de cure tijd te kort hebt gehouden. Kan ook komen door een slechte hechting aan de lak waardoor je wax al weg is. Of door gebruik van verkeerde shampoo, te agressieve zoals in de wasbox meestal aanwezig is....

Ik doe meestal 1:10.

De Lancia heeft 700ml inhoud, maar ik kom met 400-500ml goed weg, dus ik schat dat je aan zo'n 40-50ml voldoende hebt.

Ik foam ALLES in, dus ook glaswerk/wielen/etc. ;)
Dan gebruik jij veel meer dan ik. Ik die maar een 10-15ml op een fles. Verklaart ook dat de beading bij jou beter is.

Dan gebruik jij veel meer dan ik. Ik die maar een 10-15ml op een fles. Verklaart ook dat de beading bij jou beter is.

Met de hand aanbrengen zal inderdaad minder product kosten. :) Maja, dat neem ik voor lief, want gebruik het voor het gemak en dat mag wat meer kosten. ;)

Zo heerlijk makkelijk om na de reguliere wasbeurt de gehele auto in te foamen, HD afspoelen, tuinslang zonder kop om met water al 90% van het water eraf te sheeten en vervolgens heerlijk simpel drogen met wat S&W erbij. :)

Als stand-alone werkt het ook zéér goed. De Transit van mijn ouders heeft geen LSP en de Bathe+ zit daar al wekenlang op. Op mijn eigen auto, die voor het laatst in mei 2016 een wax heeft gekregen, daar werkt het ook enkele weken op. Beading en sheeting als een goede wax. ;)