• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Deze week voor het eerst Wetcoat gebruikt, zowel op goed gewaxte wagen als ongewaxte wagen. Stond versteld van het resultaat.
Ben nu vooral benieuwd naar de standtijd op de ongewaxte wagen en hoe vuilafstotend de Wetcoat is.

Qua vuilafstotendheid moet je volgens mij niet te veel verwachten! Bij mij lukt het toch niet. Sheeting is wel dik in orde.
 
@Nick1407: we zullen zien. Ergens denk ik / hoop ik de vuilafstotendheid van een normale carnauba wax te verbeteren door regelmatig gebruik te maken van wet coat. In mijn logica hangen waterafstotendheid en vuilafstotendheid samen, maar ik kan fout zijn uiteraard. Wil het de komende weken zelf ervaren.
Ik heb het overigens ook op de velgen aangebracht. Hier zou ik, als het mij op termijn bevalt, volledig willen overschakelen op wetcoat in plaats van velgenwax, puur wegens tijdsgebrek.
 
Waar merk je dit aan?

ae82bf226f738747ca23601af38b9ad7.jpg


Het resultaat na nog geen week
 
Ja, maar dat zegt niks. Hoeveel km heb je gereden, in welke weersomstandigheden? En is de auto ook niet makkelijker te wassen?
 
Ik zie "vuilafstotendheid" ook niet als "mijn aito stoot vuil i.p.v. het aan de auto bkijft plakken" :p

Vuilafstotendheid zie ik als de mate van niet-hechtend. Mijn auto staat in een coating, maar word nog steeds vies. Echter is foamen en afspuiten met de HD al genoeg om de auto bijna zonder traffic film schoon te krijgen. Het vuil laat dus sneller los. ;)
 
Ik zie "vuilafstotendheid" ook niet als "mijn aito stoot vuil i.p.v. het aan de auto bkijft plakken"

Vuilafstotendheid zie ik als de mate van niet-hechtend. Mijn auto staat in een coating, maar word nog steeds vies. Echter is foamen en afspuiten met de HD al genoeg om de auto bijna zonder traffic film schoon te krijgen. Het vuil laat dus sneller los. ;)

Wel, ik heb de laatste week door rotweer gereden. Klopt! Maar toen ik de wagen vrijdag afgespoten heb, vond ik niet dat het vuil sneller losliet. (Bovenstaande foto is zondagavond genomen.) Ik heb dit echter in een washbox gedaan met enkel water, dus geen foam of dergelijke gebruikt uit ‘schrik’ de wet coat compleet te verwijderen.

Ik zie wel dat; op de gehele bovenzijde van de wagen (standaard de properste delen van de wagen), de sheeting nog steeds dik in orde is! De achterzijde en onderzijde hebben echter veel te lijden gehad en daar is het effect zo goed als nihil.

De Traffic film is zoals jullie zien nog steeds goed aanwezig.
 
@Nick1407: we zullen zien. Ergens denk ik / hoop ik de vuilafstotendheid van een normale carnauba wax te verbeteren door regelmatig gebruik te maken van wet coat. In mijn logica hangen waterafstotendheid en vuilafstotendheid samen, maar ik kan fout zijn uiteraard. Wil het de komende weken zelf ervaren.
Ik heb het overigens ook op de velgen aangebracht. Hier zou ik, als het mij op termijn bevalt, volledig willen overschakelen op wetcoat in plaats van velgenwax, puur wegens tijdsgebrek.

Ik heb nu ook eens de Wet Coat aangebracht deze week. Ook op de velgen. Die staan in de PB'S Wheel Sealant. De Wet Coat zal wel bescherming geven maar geen idee hoe "diep " en voor hoe lang. Denk dat je er vooral een goede beading en sheeting mee krijgt en een minimale bescherming. Wax of coating lijkt mij dan nog altijd betere bescherming te geven dan voorgenoemde produkten.

Wat dan met deze? Is ook nieuw en volgens mij relatief makkelijk en snel aan te brengen? Er staat wel niets aangegeven kwa standtijd...
https://www.carclean.com/nl/hydrorim-spray-on-wheel-wax-500ml.html
 
  • Leuk
Reactions: -Vanquish-
Die waxaddict hydrorim is inderdaad ook iets interessant om te proberen. Had hel al eens voorbij zien komen, maar was uit mijn gedachten gegaan, thanks voor de tip.

Mijn velgen staan in de rimwax, met nu wercoat over, vrouw haar velgen geen wax, enkel wetcoat. Ook weer om te ervaren wat de effecten zijn.

Nu, zijn beide Japanse wagens en om een of andere reden worden de velgen veel minder vuil dan bv. bij BMW. Mijn vorige 1 reeks was een ramp om de velgen proper te houden. Daarom denk ik dat wetcoat regelmatig aanbrengen wel zou kunnen werken voor mij.
 
@tamer Heb toch geprobeerd dan maar een beadingshot te maken...
Alleen de Focus, want de XC stond in de garage voor n beurt.
5B9A1D79-A0ED-42E6-8ADA-6D875AEAB772.jpeg
013948CA-FCCD-490E-82F7-D9285C5A87A4.jpeg



We kijken hier naar de Fusso, afgetopt met Surf City.
 
  • Leuk
Reactions: tamer