We hebben zijn auto al eens bij een professionele detailer in de buurt gebracht om de koplampen (die dof waren) en het plastic raampje (was vervaagd) te laten polijsten. Waren we in totaal zo'n 120 euro voor kwijt...........
Waarop ik dus tegen mijn vader zei: waarom laat je mij dat niet doen?
Wanneer je de Porsche naar een poetsbedrijf brengt, dan reken je de standaard vanafprijs van zo'n €180,- ex. af voor een Volledige Behandeling. In de ochtend brengen, dan wordt hij snel gewassen en gedroogd, kleien is vaak niet belangrijk, vervolgens snel polijsten met een rotary omdat dit nou eenmaal snel is, waxje erover en dan de kleine mierenneuk-dingetjes nog.
Is niet perse verkeerd voor wie niet zo nauw kijkt, maar redelijk snel is het resultaat al een stuk minder en van bescherming kan je al niet echt spreken.
Breng je de auto naar een detailer, dan worden er meer stappen ondernomen en deze stappen nemen ook meer tijd in beslag.
(Tijd = Geld) Daarbij heb je tenminste goed resultaat, een auto zonder hologrammen, de kleinste details worden aangepakt en je bescherming is beter.
Jij, met een goed was-arsenaal, een DAP-setje en wat extra spulletjes zoals APC / dressings voor rubber, ongelakt kunststof, banden / en een simpele wax zoals de Collinite - 845...? Dat is al een hele stap beter dan wat een poetsbedrijf zal doen.
(Niet dat een poetsbedrijf iets niet kan, maar voor een dusdanig lage prijs moet het wel snel gebeuren)
Ik weet nog goed... In mei-2015 had ik al bij meerdere poetsbedrijven gewerkt en desondanks dat ik de nodige ''ervaring'' had opgedaan, wist ik eigenlijk nog niets. Ik ben mij erin gaan verdiepen en kwam bij Carclean.com uit. Hier vond ik letterlijk ALLES wat ik moest weten en nodig had.
Goed erin gedoken en al snel een flinke duit neergelegd voor mijn eerste spulletjes. Ik bezocht de showroom van CC en daar werd ik zeer goed op weg geholpen door Dennis en Johan.
(Soort tagteam gedurende meerdere uren )
Trots met al mijn spullen naar huis en meteen wat proberen op de kofferklep van mijn auto. Na een goed resultaat meteen effe langs mijn ouders om de buit en resultaat te laten zien. Nog voordat ik alle spullen had uitgepakt kwam hun buurman naar mij toe: ''Ey... Doe jij een bietje poetsen enzo?'' ... ''Uuuh, ja?
Net echte spullen gekocht'' ...
''Mooi, wat kost het om mijn auto te doen, want ik krijg 'm niet verkocht''
Meteen aan zijn auto begonnen en de nodige fouten gemaakt, zoals het niet op tijd / verkeerd schoonmaken van mijn pads, maar aan het einde van die dag had ik mijn DAP-setje al terugverdiend.
(Belabberde foto's, maar geloof me als ik zeg dat het een drama was )
(1) Kofferklep alleen gedaan.
(2) Neus ondergescheten en bekrast.
(3) Klaar
(4) 50/50 van één van de vele schades.
...
...
...
Ik zat wel te kijken naar de DAP900 V3 starterskit, maar wat is het verschil tussen de
Monello en de Scholl variant? Ik las wel dat de producten van Scholl beter zijn voor harde lak en dat ze dus wat meer 'cut' hebben dan de
Monello producten?
Onderaan mijn berichten staat een link naar een Basispakket. Hier kan je een globaal idee krijgen.
Monello of Scholl Concepts is veelal een persoonlijke voorkeur omdat je met beide een prima resultaat kan behalen. Ikzelf gebruik graag Scholl Concepts, maar als ik alleen Monello zou hebben vind ik dat ook prima.
Bij een DAP-set zou je idealiter extra pads willen aanschaffen zodat je niet steeds één pad hoeft schoon te maken, maar even een tijdje door kan. Ook extra doeken is aanbevolen. Bij de set zit dus eigenlijk alles om te polijsten, maar nog geen ontvetter zoals bijv.
Gyeon - Prep of
Nanolex - EX. Dit is om je werk tussendoor te ontvetten en te controleren, maar ook om de lak brandschoon te maken alvorens je er bijv. een waxje op smeert.