• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Wel frappant dat mensen een Porsche rijden maar een zeer bescheiden investering van een paar honderd euro voor blijvende materialen om je auto er zo goed mogelijk uit te laten zien, weggegooid geld vinden :rolleyes:
Succes om ze van de waarde van de aanschaf van een DAP te gaan overtuigen @LAWRENCIO_XD
(Misschien eens een videootje van bijv. White Details laten zien?) ;)
Een 1e generatie Boxster koop je ook voor een appel en een ei.

Niets persoonlijks Lawrencio
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
@Timm Geeft niets, snap het wel. :) Een degelijke Boxster heb je al voor rond de 12k. Ook wel de 'poor man's porsche' genoemd :p. Het onderhoud is echter erg duur... Maar als we hem mooi houden (wassen, polijsten, beschermen) wordt hij er ook niet minder waard van, integendeel zelfs. Af en toe mooie tochten maken en kilometers niet teveel laten oplopen! :innocent:
 
  • Leuk
Reactions: Timm
Wel frappant dat mensen een Porsche rijden maar een zeer bescheiden investering van een paar honderd euro voor blijvende materialen om je auto er zo goed mogelijk uit te laten zien, weggegooid geld vinden :rolleyes:
Succes om ze van de waarde van de aanschaf van een DAP te gaan overtuigen @LAWRENCIO_XD
(Misschien eens een videootje van bijv. White Details laten zien?) ;)

Ik zat wel te kijken naar de DAP900 V3 starterskit, maar wat is het verschil tussen de Monello en de Scholl variant? Ik las wel dat de producten van Scholl beter zijn voor harde lak en dat ze dus wat meer 'cut' hebben dan de Monello producten?
 
Wel frappant dat mensen een Porsche rijden maar een zeer bescheiden investering van een paar honderd euro voor blijvende materialen om je auto er zo goed mogelijk uit te laten zien, weggegooid geld vinden :rolleyes:
Succes om ze van de waarde van de aanschaf van een DAP te gaan overtuigen @LAWRENCIO_XD
(Misschien eens een videootje van bijv. White Details laten zien?) ;)

Ik ken iemand die veel geld uitgeeft aan de aankoop van best prijzige wagens, maar geen moer geeft om de uiterlijke staat. En hij komt er ook voor uit!
Ze bestaan gewoon hoor
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD
Mee eens @Nick1407 ik ken ze ook...Harley’s van 40.000,-, auto’s van 80.000, muziek instrumenten van 6000,-...nooit juist wassen of schoonmaken, met modderpoten deuren openhouden van de auto, deuken en chips uit de lak van gitaren, op de motoren stickers plakken (scheef!) en vuil eraf wrijven (zand en dergelijke) met de handschoen of lange mouw.
Iedereen moet dit natuurlijk zelf weten maar wat ik ze wel vertel is dat de (inruil) waarde wel aangetast wordt op deze manier...meestal worden de schouders opgehaald.
 
We hebben zijn auto al eens bij een professionele detailer in de buurt gebracht om de koplampen (die dof waren) en het plastic raampje (was vervaagd) te laten polijsten. Waren we in totaal zo'n 120 euro voor kwijt...........:laughing: Waarop ik dus tegen mijn vader zei: waarom laat je mij dat niet doen? :p
Wanneer je de Porsche naar een poetsbedrijf brengt, dan reken je de standaard vanafprijs van zo'n €180,- ex. af voor een Volledige Behandeling. In de ochtend brengen, dan wordt hij snel gewassen en gedroogd, kleien is vaak niet belangrijk, vervolgens snel polijsten met een rotary omdat dit nou eenmaal snel is, waxje erover en dan de kleine mierenneuk-dingetjes nog. :D Is niet perse verkeerd voor wie niet zo nauw kijkt, maar redelijk snel is het resultaat al een stuk minder en van bescherming kan je al niet echt spreken.

Breng je de auto naar een detailer, dan worden er meer stappen ondernomen en deze stappen nemen ook meer tijd in beslag. (Tijd = Geld) Daarbij heb je tenminste goed resultaat, een auto zonder hologrammen, de kleinste details worden aangepakt en je bescherming is beter.

Jij, met een goed was-arsenaal, een DAP-setje en wat extra spulletjes zoals APC / dressings voor rubber, ongelakt kunststof, banden / en een simpele wax zoals de Collinite - 845...? Dat is al een hele stap beter dan wat een poetsbedrijf zal doen. (Niet dat een poetsbedrijf iets niet kan, maar voor een dusdanig lage prijs moet het wel snel gebeuren)

Ik weet nog goed... In mei-2015 had ik al bij meerdere poetsbedrijven gewerkt en desondanks dat ik de nodige ''ervaring'' had opgedaan, wist ik eigenlijk nog niets. Ik ben mij erin gaan verdiepen en kwam bij Carclean.com uit. Hier vond ik letterlijk ALLES wat ik moest weten en nodig had. :p Goed erin gedoken en al snel een flinke duit neergelegd voor mijn eerste spulletjes. Ik bezocht de showroom van CC en daar werd ik zeer goed op weg geholpen door Dennis en Johan. (Soort tagteam gedurende meerdere uren :p)

Trots met al mijn spullen naar huis en meteen wat proberen op de kofferklep van mijn auto. Na een goed resultaat meteen effe langs mijn ouders om de buit en resultaat te laten zien. Nog voordat ik alle spullen had uitgepakt kwam hun buurman naar mij toe: ''Ey... Doe jij een bietje poetsen enzo?'' ... ''Uuuh, ja? :D Net echte spullen gekocht'' ... ''Mooi, wat kost het om mijn auto te doen, want ik krijg 'm niet verkocht''

Meteen aan zijn auto begonnen en de nodige fouten gemaakt, zoals het niet op tijd / verkeerd schoonmaken van mijn pads, maar aan het einde van die dag had ik mijn DAP-setje al terugverdiend. ;) (Belabberde foto's, maar geloof me als ik zeg dat het een drama was ;) )

(1) Kofferklep alleen gedaan.
(2) Neus ondergescheten en bekrast.
(3) Klaar
(4) 50/50 van één van de vele schades.
20150524_130714.jpg...20150524_160731.jpg...20150524_171917.jpg...Vectra - Doorhandle 50-50.jpg


Ik zat wel te kijken naar de DAP900 V3 starterskit, maar wat is het verschil tussen de Monello en de Scholl variant? Ik las wel dat de producten van Scholl beter zijn voor harde lak en dat ze dus wat meer 'cut' hebben dan de Monello producten?

Onderaan mijn berichten staat een link naar een Basispakket. Hier kan je een globaal idee krijgen.

Monello of Scholl Concepts is veelal een persoonlijke voorkeur omdat je met beide een prima resultaat kan behalen. Ikzelf gebruik graag Scholl Concepts, maar als ik alleen Monello zou hebben vind ik dat ook prima. ;)

Bij een DAP-set zou je idealiter extra pads willen aanschaffen zodat je niet steeds één pad hoeft schoon te maken, maar even een tijdje door kan. Ook extra doeken is aanbevolen. Bij de set zit dus eigenlijk alles om te polijsten, maar nog geen ontvetter zoals bijv. Gyeon - Prep of Nanolex - EX. Dit is om je werk tussendoor te ontvetten en te controleren, maar ook om de lak brandschoon te maken alvorens je er bijv. een waxje op smeert.
 
@Quantoxx Wauw, bedankt voor je uitgebreide verhaal, echt top! :) Ik laat hier thuis iedereen dit wel even lezen. Leuk om te horen hoe het voor jou allemaal een beetje is begonnen, hahah! Lijkt me ook wel leuk, hier en daar in de buurt auto's poetsen en detailen!

En wat jij zegt over dit forum: er ging voor mij echt een wereld aan informatie open toen ik hier voor het eerst kwam. En ook echt cool hoe iedereen hier elkaar helpt (ja duh, 't is een forum :p)! Ik heb hier echt al een hele hoop geleerd en ik ben nog niet eens begonnen aan een DAP. Zoveel kennis hier, niet normaal. :innocent:

Als het uiteindelijk toch doorgaat, wordt het denk ik de DAP900 V3 Raffini Starterskit - Power Pack (237,-). En daarbij wat extra pads en MF-doeken. Anyway, nogmaals bedankt @Quantoxx voor je verhaal!