• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.667
193
58
Heb je niet het idee dat het alsnog een verschil maakt wat eronder zit @Altos? Ik heb meerdere malen autos gehad waarbij een deel in de coating/wax stond en een ander deel niet. Na het wassen en foamen met Bathe+ (of aanbrengen van Cure oid) was de beading dan toch echt beter op de reeds beschermde delen.
Ik denk dat in dergelijke gevallen de onderliggende laag alleen een rol speelt, omdat de Bathe+ of ander middel, de bovenste laag mogelijk niet overal 100% dekkend is, en er hier en daar een beetje de onderlaag er doorheen komt. Zie het als verven, waarbij niet altijd de eerste laklaag dekkend is.

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.667
193
58
Of hecht de tweede laag niet aan de eerste laag @Cordoba omdat deze glad, hard etc is.?
Als dat waar zou zijn, zou je een netjes gepolijste lak niet van een waxlaag kunnen voorzien. ;) Serieus: het kan inderdaad dat de hechting tussen beide lagen niet goed is, of dat je bij het aanbrengen van de 2e laag iets meeneemt van de onderlaag, maar dat is ook erg afhankelijk van de producten, werkwijze en omstandigheden (temperatuur, vochtigheid). Bij 10 graden een vaste wax aanbrengen is echt iets anders dan bij 30 graden.

350Z

Detailing guru
17 jan 2016
1.254
158
Ik zie dat het een interessante discussie is geworden ;) Ik gebruik eigenlijk praktisch nooit wetcoat-achtige producten en bijna altijd spray sealants en waxen die sterke beading en of sheeting vertonen dus geen idee of en in welke mate de onderlaag hier invloed op heeft.

Vind de redenatie van gedeeltelijke dekking wel plausibel klinken, maar dit zou wel iets leuks zijn om eens wat mee te experimenteren.

RoyR

Detailing guru
3 jan 2015
3.061
178
22
Zwolle
Ik wil ook graag Cancoat aanbrengen. Maar komt waarschijnlijk weer niks van wegens tijd gebrek. En het missen van een ruimte! :sweat: