• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Kleine (leuke vergelijking) tussen níet gepolijste en wèl gepolijste lak. Beide dezelfde LSP's; Spray wax en WOWA Sealant (helaas beide niet van CC...).

Lak is gepolijst met de Flex XFE 7-15, eerst Menzerna 300 op Rupes MF Blauw pad, daarna DA Fine op de gele Foam pad. Héél vaak afgenomen met ontvetter, raar genoeg bleef de lak altijd beaden na het ontvetten? Beide lakken voelden ongeveer even glad aan na het aanbrengen van de LSP's. Beading na een uurtje of anderhalf heel zacht miezeren.
IMG20201226141634.jpg

IMG20201226141646.jpg
IMG20201226141656.jpg

De beading van de gepolijste lak is véél boller en rolt ook makkelijker van de lak af. Man, wat heer-lijk om te zien!
 
De auto is vooraf gekleid en gepolijst dus verwacht dat de basis niet veel beter kan. Hebben binnen gewerkt. Onverwarmde ruimte.

Beading is nagenoeg hetzelfde @Heijneker als de eerste dagen.

Qua curen.. Eerlijk gezegd niet zo op gelet. Werk minstens een paneel vooruit en neem daarna de vorige af. Wel minimaal 10min, maar dat zegt ook niet alles. Tempratuur etc.

Swipetest @Quantoxx op de moterkap wel gedaan om beetje een indruk te hebben, maar vervolgens niet weer.

Weet wel dat ik het lekker dun wilde aanbrengen. Daarbij heb ik tussendoor 2x de fles moeten opwarmen. Bij het dak kwam ik er bijvoorbeeld achter dat het product nauwelijks vloeibaar meer was. Omdat het verder wel strak/glad was heb ik er toen geen nieuwe laag over gedaan. Wellicht gaat het daar ergens fout en moet ik het vaker verwarmen zodat het goed vloeibaar blijft.
 
@ArnoutdB Zo te horen kan dat inderdaad wel de reden zijn, snel maar herstellen.

Hier is ook wat 'geks' gebeurd, de beading op het ongepolijste oppervlak is nu (nagenoeg) identiek als het gepolijste oppervlak. Hoort eigenlijk ook wel redelijk zo, maar waarom het in eerste instantie dan zo'n groot verschil was snap ik niet helemaal. Het had toen genoeg tijd gehad om te curen voor het nat werd.
 
  • Leuk
Reacties: ArnoutdB
Zou dus aan het curen kunnen liggen @RoyR. De fles was wel goed geschud. Qua vervuiling kan er altijd iets op zitten natuurlijk, maar de auto staat sinds de detail stil dus veel kan het niet wezen.

Zaterdag waarschijnlijk een andere auto in de Collinite 845 zetten. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
 
Mooi apart zo naar de zijkant! Alsof de motorkap daar een stuk schuiner afloopt.

Welke wax/coating heb je het meest recent gebruikt?
 
Het feit dat de waterdruppels naar zijkant afwateren komt door de vorm van de motorkap. Er zitten 2 plooien ( de zogenaamde “powerdomes” ) in de motorkap van de CLA om hem een wat agressievere look aan te meten.

Er zit Gyeon Pure + Cancoat op sinds eind juli vorig jaar. Ondertussen hebben we toch al een dikke 25.000 km op de teller bijgezet.
 
  • Leuk
Reacties: AndyVR en ArnoutdB