• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Post hier je beading fotos.

Eerste foto van het jaar! Happy New Year allemaal! (Collinite 845 van 2 week oud)
DSC_0166-01.jpeg
 
Laatst bewerkt:
@LAWRENCIO_XD - Haha! Klinkt alsof je jezelf (of de partner) wilt overtuigen om eindelijk een machine aan te schaffen. :p

De 845 heeft het bij mij na 3 maanden nog nooit zo goed gedaan. Polijsten, ontvetten en de hele bende of alleen een nieuwe laag over de oude. (Mijn auto word weinig mee gereden, staat buiten) Dat wil zeggen dat de wax misschien wel 3 maanden blijft zitten, maar dan is de beading/sheeting ver te zoeken. ;)

Er zijn zoveel factoren die een standtijd kunnen beinvloeden. Of je gepolijst hebt of niet is er daar maar één van. ;)
 
@Quantoxx Ik wil heel graag een DAP aanschaffen, alleen zijn er inderdaad mensen (lees: ouders) die dat geldverspilling vinden. :D Ik zou graag een keer de Boxster van mijn vader willen aanpakken, zonder dat mijn armen er na een dag of 2 af vallen... (tot nu toe alleen met de hand 'gepolijst').

Ik begreep uit verschillende posts dat (vanuit beginsel) voor een goede standtijd van een sealant of wax, het oppervlakte zo (spiegel)glad mogelijk moet zijn, zodat deze beter kunnen hechten? Ik snap inderdaad dat er nog veel meer factoren zijn die de standtijd beïnvloeden.
 
  • Leuk
Reactions: blingbling
@LAWRENCIO_XD - Ah, op die manier. :)

Zo schoon mogelijk is wat een goede hechting zal geven. Lekker glad is altijd goed, maar dan zou je voor elke waxbeurt de auto moeten polijsten. Goed wassen en drogen, vervolgens ontvetten, dat doet al een hoop.

Een DAP900 V3 in een mooie set heeft zich binnen no-time weer terugverdiend. :)

Als je paps in een Porsche rijdt, dan zal hij toch wel een bepaalde kijk hebben op auto's. Als hij een machine geldverspilling vind, dan ben ik er zeker van dat de Boxter de nodige detail-liefde kan gebruiken OF je vader brengt de Porsche naar een Detailer om de auto te laten bijhouden...

... nee wacht, als de auto met regelmaat bij een Detailer kwam, dan had je paps wel ingezien dat een DAP-setje van een goeie €200,- een lachertje is in verhouding met de kosten van de Detailer. ;)
 
@Quantoxx We hebben zijn auto al eens bij een professionele detailer in de buurt gebracht om de koplampen (die dof waren) en het plastic raampje (was vervaagd) te laten polijsten. Waren we in totaal zo'n 120 euro voor kwijt...........:laughing: Waarop ik dus tegen mijn vader zei: waarom laat je mij dat niet doen? :p Hopen dat ie alsnog overstag gaat, ik vind 237 euro voor een DAP900 V3 Monello Starterskit niet heel veel geld, ook al moet ik nog wel wat sparen voor mijn studie. Misschien dat ie toch niet overtuigd is van alle kennis die ik hier op dit forum heb opgedaan :joy:
 
  • Leuk
Reactions: blingbling
Wel frappant dat mensen een Porsche rijden maar een zeer bescheiden investering van een paar honderd euro voor blijvende materialen om je auto er zo goed mogelijk uit te laten zien, weggegooid geld vinden :rolleyes:
Succes om ze van de waarde van de aanschaf van een DAP te gaan overtuigen @LAWRENCIO_XD
(Misschien eens een videootje van bijv. White Details laten zien?) ;)
 
  • Leuk
Reactions: LAWRENCIO_XD