• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre-Glaze vraag: hoe reinig ik de lak

TT-boy

Detailing rookie
23 mei 2010
4
0
Hallo experts,

als beginner (en meteen mijn 2e post),
zit ik met de volgende vraag:

ik wil gaan glazen en daarna sealen.
(ik dacht voor de zomer is het handig om te sealen omdat het UV protectie geeft).
maar ik weet niet waarmee ik de lak moet reinigen...

kan iemand een tip geven met welk product ik het best/makkelijkst de lak kan voorbereiden,
voordat ik ga glazen en sealen?

er zitten toch nog zeker resten valma metallic wax op :schaam
(ik wist/ weet niet beter)
ik neem aan dat een standaard shapoo, daar niet geschikt voor is ..
maar wat wel?

Je antwoorden zijn hier wel te vinden denk ik: https://forum.Carclean.com/threads/volledig-exterieur-stappenplan-machinaal-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4265/

;)

Als je je lak echt helemaal gereinigd wil hebben, zou je het riedeltje
wassen - kleien - lakreinigen moeten aflopen.

Lakreinigen kan in principe op een paar manieren:
-met een chemische polish als een Poorboy's World Professional Polish of andere producten
-door te gaan polijsten met producten met een polijstkorrel er in (Poorboy's World SSR reeks, Monello Raffini producten, etc.)

Daarna fijn glazen en een sealant en/of wax aanbrengen.

Zoiets als een Lime Prime van Dodo Juice zou ook een mooie optie wezen. Bevat een hele fijne korrel,
reinigt je lak en glaze'd je lak gelijk.
[edit] zie nu pas je bericht dat je al Black Hole hebt

dank voor de tips!

verdorie ik hoopte dat kleien over te slaan..
ik krijg al lamme armen bij de gedachte..

ik zal er toch eens over na denken..

ik had een bedrijf gevonden in de buurt die hem wilde polijsten voor 70 euri
(volgens hen een klus van 3 uur)

alleen ik vraag me af welk product ze ervoor gebruiken en of ze al die stappen er
wel bij doen (gezien de prijs)
als beginner voel ik me niet zeker genoeg om zelf te gaan polijsten.

nogmaals dank.

Inkoppertje: lekker links laten liggen dat bedrijf .... gaat niks worden !
In 3 uur: wassen / kleien / polijsten >>> gaat niet lukken, lukt de beste alhier nog niet eens met het 2 man TopTeam

Kleien is makkie, spuitje met 'glijmiddel', stukje klei er over heen halen waarbij je niet door de lak heen hoeft te drukken .... ga je geen spierpijn van krijgen hoor.

3 uur!? 8-()) Echt heel erg links laten liggen dat bedrijf... die tijd ben je al kwijt met wassen/drogen/kleien...

Als je bij het kleien een lamme arm krijgt dan doe je iets verkeerd... :weetniet

Ik heb dit weekend ook mijn auto voor het eerst gekleid. Het is heel simpel dus wees niet bang om het te doen. Zorg dat je een milde klei hebt en dat de klei lekker glijdt over de lak. Volg het stappenplan en je krijgt er een prachtige auto voor terug :)