• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash

Mischien een beetje radicaal en waarschijnlijk niet voor iedereen zn lak weggelegd vanwege waxes, sealants etc. Maar Surfex HD als pre wash. Bedoel APC zou een coating niet moeten aantasten naar mijn weten?
 
Verdund op een coating zou dat geen probleem moeten zijn denk ik, maar puur is dat spul pH 14 dacht ik dus misschien best even meten en op een klein vlak testen.
 
ja ik gebruik Surfex HD 5% product 95% water voor lak als (decon) voor rubbers, kiertjes, grill etc. Dus 5 tot 7% zou ook op lak moeten kunnen. Ik heb nog wel een oude motorkap liggen. Ga ik even testen van het weekend.
 
Ik zou ook BH Autofoam gebruiken. Er is op YouTube een test tussen BH Autofoam en BH Surfex HD en nog een prewash product. Daar komt Autofoam toch beter uit als prewash dan Surfex HD. Als ik het filmpje nog kan vinden plaats ik hem.