• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pre wash?

Willi@m

Detailing trainee
3 jul 2019
19
25
42
Hallo, ik ben op zoek naar een pre wash of iets dergelijks. Ik ben gebonden aan de wasbox dus heb geen hdr. Ik zat zelf te denken aan een Kwazar handpomp icm een foam maar lees hier dat de resultaten niet geweldig zijn. Iemand hier nog tips? Ik wil een pre wash voor bv insecten enz om wat los te weken. En is dit ook te gebruiken om te logo's te reinigen met een borstel of is daar beter iets anders voor te gebruiken? Bvd en Mvg.

P.s. ik heb laatst Turtle Wax Bug en Tar remover geprobeerd maar helaas...
 
Je leest dat de resultaten niet geweldig zijn? (Handfoamers + foamshampoo)

Een handfoamer zal inderdaad niet zoveel foam opleveren als een HD + foamlans waar flink wat druk mee gemoeid is. Ook zal je uiteraard moeten pompen om de zoveel panelen.

Hieronder een testje met een Kwazar - Purple Venus Alkaline Foamer i.c.m. niet een schuimende foamshampoo, maar met een prewash die eigenlijk niet bedoeld is om te schuimen;



Ik zou een voorwas gebruiken om vuil los te werken, vervolgens zou je met de handwas de logo's kunnen kwasten/borstelen. I
 
Hallo, ik ben op zoek naar een pre wash of iets dergelijks. Ik ben gebonden aan de wasbox dus heb geen hdr. Ik zat zelf te denken aan een Kwazar handpomp icm een foam maar lees hier dat de resultaten niet geweldig zijn. Iemand hier nog tips? Ik wil een pre wash voor bv insecten enz om wat los te weken. En is dit ook te gebruiken om te logo's te reinigen met een borstel of is daar beter iets anders voor te gebruiken? Bvd en Mvg.

P.s. ik heb laatst Turtle Wax Bug en Tar remover geprobeerd maar helaas...
Ik heb zo’n Kwazar handfoamer gehad maar op zich was het resultaat helemaal niet slecht hoor!
gewoon goed volume enz
ja je moet wat extra pompen maar zelfs dat vond ik niet per se storend.
 
Laatst bewerkt:
..... En is dit ook te gebruiken om te logo's te reinigen met een borstel ...
:sob:

Ik gebruik zelf vaak een 1.5 l kwazar (blauw) met een paar druppels shampoo erin en de rest water. Met fijne nevel de auto nat sproeien (van onder naar boven!!) en een paar minuten wachten, om shampoo/water een beetje te laten inweken. Dan met de tuinslang (sproeistand) de auto goed nat maken, en dan zie je er al veel vuil aflopen, en dan de gewone wasbeurt. Als ik een auto opnieuw in de wax ga zetten, of polijsten gebruik ik in de Kwazar geen shampoo maar prewash.
(Prewash stript ook een flink deel van je wax).
 
:sob:

Ik gebruik zelf vaak een 1.5 l kwazar (blauw) met een paar druppels shampoo erin en de rest water. Met fijne nevel de auto nat sproeien (van onder naar boven!!) en een paar minuten wachten, om shampoo/water een beetje te laten inweken. Dan met de tuinslang (sproeistand) de auto goed nat maken, en dan zie je er al veel vuil aflopen, en dan de gewone wasbeurt. Als ik een auto opnieuw in de wax ga zetten, of polijsten gebruik ik in de Kwazar geen shampoo maar prewash.
(Prewash stript ook een flink deel van je wax).

Gezien je huilende smiley... Ik heb zachte detail kwasten die ik wil gaan gebruiken voor de logo's en de grill. Maar ik wil die insprayen voor extra reiniging. Mvg
 
Een goede insect remover als prewash werkt ook erg goed. Bijvoorbeeld de Nanolex Insect Remover. Kan gewoon in een sprayfles en als je hem in een pomp sprayer doet is het helemaal makkelijk te verwerken om het heel dun en egaal aan te brengen op bijvoorbeeld de onderste delen van je auto.
 
Ok ik kan 't proberen. Heb je nog een tip voor de logo's en de grill en dergelijke? Wat extra's bv een apc?
 
Belangrijkste is zacht maken en inweken, en daar gewoon wat tijd voor nemen (niet na 10 seconden afnemen en vinden dat het 100% weg moet zijn). Desnoods herhalen, en persoonlijk zou ik geen kwast gebruiken maar bijvoorbeeld na het inweken de pompsprayer met een harde gebonden straal er op om het er af te spuiten, onder het motto 'water maakt geen krassen'.
 
  • Leuk
Reactions: Nick1407
Even dit topic schoppen :) ik heb een soort gelijke vraag.
Ik was af en toe op straat maar vaak in de wasbox met eigen shampoo en de “foam” van de wasbox.

ik zou graag zelf een pre wash doen middels een spuitflacon om het ergste vuil rond de wielkasten in te weken en dan met ozomwater af te spoelen maar zonder de wax “op te vreten” ipv de foam uit de wasbox.

iemand een goede tip ?
 
@Divided Bilt Hamber auto foam. Is lichtjes alkalisch maar de huidige waxen eraf te krijgen met die producten moet je wel honderd keer je auto te wassen voordat je visueel degradatie ziet. 2% Bilt Hamber auto foam en 98% water voor een reguliere was voor vuile auto 4% product. is de enige pre wash die ik nog gebruik.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Eens! Auto-foam of Touch-less van BH. Werkt als een tierelier en 2% is vaak al voldoende.

Touch-less spoelt wat makkelijker af, maar ruikt minder fris. De zeperige geur van auto-foam bevalt mij beter, maar de werking van beide is top!
 
Ik lees ook nog even mee, ik wil al een tijdje de Monello Lancia 2.0 kopen, maar die is al een aardige tijd uitverkocht in de shop.

Ik wil hoofdzakelijk wat details beter schoonmaken zoals logo's raamrubbers kiertjes etc. Ik zie dat hier veel vuil in en omheen blijft zitten.

Ik heb nu wel spray bottles van Monello. Iemand enig idee wat ik daar het beste in kan doen om dit soort zaken schoon te maken? Ik heb het idee dat de Monello shampoo niet echt lekker werkt voor dit soort zaken.
 
Ik gebruik sinds kort BH Touch-Less zowel in a foamer als in een spray fles (voor hoekjes en gaatjes met een kwast). 1:10 in zowel foamer als spray fles. Aangezien ik niet vaak een foam canon kan gebruiken (was voornamelijk in een wasbox).
Ik doe dit elke wasbeurt dus tot zover ik het kan zien blijft er na afloop niets meer over op die moeilijk te bereiken plekken.