• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 22.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, PayPal, Credit Card, Mister Cash

Pre wash?

Willi@m

Detailing rookie
3 jul 2019
11
15
38
Hallo, ik ben op zoek naar een pre wash of iets dergelijks. Ik ben gebonden aan de wasbox dus heb geen hdr. Ik zat zelf te denken aan een Kwazar handpomp icm een foam maar lees hier dat de resultaten niet geweldig zijn. Iemand hier nog tips? Ik wil een pre wash voor bv insecten enz om wat los te weken. En is dit ook te gebruiken om te logo's te reinigen met een borstel of is daar beter iets anders voor te gebruiken? Bvd en Mvg.

P.s. ik heb laatst Turtle Wax Bug en Tar remover geprobeerd maar helaas...

Quantoxx

Detailing guru
Tester of Bling
4 mei 2015
10.510
178
30
Leersum (Utrecht)
Je leest dat de resultaten niet geweldig zijn? (Handfoamers + foamshampoo)

Een handfoamer zal inderdaad niet zoveel foam opleveren als een HD + foamlans waar flink wat druk mee gemoeid is. Ook zal je uiteraard moeten pompen om de zoveel panelen.

Hieronder een testje met een Kwazar - Purple Venus Alkaline Foamer i.c.m. niet een schuimende foamshampoo, maar met een prewash die eigenlijk niet bedoeld is om te schuimen;

Ik zou een voorwas gebruiken om vuil los te werken, vervolgens zou je met de handwas de logo's kunnen kwasten/borstelen. I

Ric325i

Detailing guru
20 aug 2013
3.067
193
Hallo, ik ben op zoek naar een pre wash of iets dergelijks. Ik ben gebonden aan de wasbox dus heb geen hdr. Ik zat zelf te denken aan een Kwazar handpomp icm een foam maar lees hier dat de resultaten niet geweldig zijn. Iemand hier nog tips? Ik wil een pre wash voor bv insecten enz om wat los te weken. En is dit ook te gebruiken om te logo's te reinigen met een borstel of is daar beter iets anders voor te gebruiken? Bvd en Mvg.

P.s. ik heb laatst Turtle Wax Bug en Tar remover geprobeerd maar helaas...
Ik heb zo’n Kwazar handfoamer gehad maar op zich was het resultaat helemaal niet slecht hoor!
gewoon goed volume enz
ja je moet wat extra pompen maar zelfs dat vond ik niet per se storend.

Laatst bewerkt:

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.682
193
58
..... En is dit ook te gebruiken om te logo's te reinigen met een borstel ...
:sob:

Ik gebruik zelf vaak een 1.5 l kwazar (blauw) met een paar druppels shampoo erin en de rest water. Met fijne nevel de auto nat sproeien (van onder naar boven!!) en een paar minuten wachten, om shampoo/water een beetje te laten inweken. Dan met de tuinslang (sproeistand) de auto goed nat maken, en dan zie je er al veel vuil aflopen, en dan de gewone wasbeurt. Als ik een auto opnieuw in de wax ga zetten, of polijsten gebruik ik in de Kwazar geen shampoo maar prewash.
(Prewash stript ook een flink deel van je wax).

Willi@m

Detailing rookie
3 jul 2019
11
15
38
:sob:

Ik gebruik zelf vaak een 1.5 l kwazar (blauw) met een paar druppels shampoo erin en de rest water. Met fijne nevel de auto nat sproeien (van onder naar boven!!) en een paar minuten wachten, om shampoo/water een beetje te laten inweken. Dan met de tuinslang (sproeistand) de auto goed nat maken, en dan zie je er al veel vuil aflopen, en dan de gewone wasbeurt. Als ik een auto opnieuw in de wax ga zetten, of polijsten gebruik ik in de Kwazar geen shampoo maar prewash.
(Prewash stript ook een flink deel van je wax).
Gezien je huilende smiley... Ik heb zachte detail kwasten die ik wil gaan gebruiken voor de logo's en de grill. Maar ik wil die insprayen voor extra reiniging. Mvg

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.630
193
40
Een goede insect remover als prewash werkt ook erg goed. Bijvoorbeeld de Nanolex Insect Remover. Kan gewoon in een sprayfles en als je hem in een pomp sprayer doet is het helemaal makkelijk te verwerken om het heel dun en egaal aan te brengen op bijvoorbeeld de onderste delen van je auto.

Willi@m

Detailing rookie
3 jul 2019
11
15
38
Ok ik kan 't proberen. Heb je nog een tip voor de logo's en de grill en dergelijke? Wat extra's bv een apc?

Dibbuz

Bastard of Bling
Medewerker
Tester of Bling
6 apr 2008
6.630
193
40
Ik denk dat een pre-wash ook daar gewoon prima voor is.

Cordoba

Detailing guru
6 jul 2012
2.682
193
58
Belangrijkste is zacht maken en inweken, en daar gewoon wat tijd voor nemen (niet na 10 seconden afnemen en vinden dat het 100% weg moet zijn). Desnoods herhalen, en persoonlijk zou ik geen kwast gebruiken maar bijvoorbeeld na het inweken de pompsprayer met een harde gebonden straal er op om het er af te spuiten, onder het motto 'water maakt geen krassen'.

• Leuk
Reactions: Nick1407