• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

pre wax cleaner

ratnesz

Detailing trainee
4 dec 2010
5
47
Wat is een goede pre-wax cleaner?

wil namelijk de poorboys blue paste wax gaan aanschaffen maar, welke pre-wax cleaner kan ik hier best bij gebruiken?

Budget doet er niet toe ;-p

Je kan Professional Polish nemen. Ga je ook nog polijsten?

Step1 van Mother's of Professional Polish is een optie. Wil je ook gelijk licht polijsten met de hand dan Monello Mezzo met een witte handpad.

ooit de lak gekleid?

doe dat dan eerst: kleiset van Meguiars

vervolgens de lak cleanen met step 1 van Meguiars: paintcleaner

hierna waxen

nicknameless zei:
Ik zeg:
Wolfgang Paintwork Pre Wax Polish Enhancer (momenteel helaas niet voorradig)

Heb even gelezen wat deze doet: Glansverhogende oliën en microscopisch fijne fillers geven een glad en zeer reflecterend oppervlak! De voorbereiding voor een concoursglans!

Is hierna PB Black Hole nog zinvol? Volgens de toelichting op de website: Black Hole kan op elk moment worden aangebracht om kleine imperfecties te verbergen en de glans te verhogen!

Of doen beide producten in feite hetzelfde nl. glans verhogen en lichte swirls verbergen?

Ik gebruik er 3, waarvan 2 een 'All in One'.
-Autoglym SRP, all in one (cleaner, een glaze met fillers, sealant)
-Valet Pro Achilles Prep, ook een AIO, maar dan een iets sterkere cleaner en een (van wat ik heb gelezen) duurzamere sealant. Is wel ietsjes moeilijker te verwerken dan SRP (neemt moeilijker af).

-Raceglaze Signature Series pre-wax cleaner. Een goede cleaner, met een glaze erbij. Werkt het makkelijkst, omdat het eigenlijk meer opbrengen/afnemen is dan echt boenen.