• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pressure washer gun

Jamme1981

Detailing guru
16 apr 2018
356
158
42
Halle, Belgium
Hallo, mijn pistool van de Nilfisk is helaas stuk (er loopt meer water uit het pistool dan moet).
Ik ben na 3 weken het toestel kwijt te zijn te weten gekomen dat ondanks de aankoop binnen de 2 jaar en de 60 maanden garantie die er op het toestel is dit accessoire niet onder de garantie valt... (zal mij leren iets bij een Belgische webshop te kopen dat je zelf in een winkel nog moet gaan afhalen, koop Belgisch/lokaal zeggen ze dan).

Nu kijk ik rond en een ander pistool komt al snel op €23 - €26 zonder portokosten.

Dus kwam ik op dit uit. Torq preesure washer gun.
Maar is dit iet nuttig ? Past daar een foamlans op die reeds voorzien is met het plastieken koppelstuk ?
En hoe kan ik dat ooit zonder grote ombouwwerken doen passen op mijn Nilfisk slang ?

Ik denk dat Carclean niet iets dergelijks in het assortiment heeft ?

Bedankt voor jullie feedback.
 

Bijlagen

  • Torq pressure washer gun.PNG
    Torq pressure washer gun.PNG
    183,3 KB · Weergaven: 450
  • Leuk
Reactions: psycho-realm
Bij elk aftermarket pistool zal je moeten checken of jouw spullen erop passen. ;) Je zal dus maten moeten gaan checken.

- Is je huidige pistool echt kapot of lekt hij simpelweg bij de slang o.i.d?
- VVS-online heeft allerlei producten van Nilfisk.
 
Er loopt langs alle kanten water uit, vooral aan we koppeling van de lans op het pistool waar dat vastgeschroefd is allemaal..
Heb het al eens open gedaan, nergens iets te zien, ook geen rubbers of dichtingen die stuk zijn...
Zit dus niets anders op dan een nieuw aan te kopen.

Ik heb nu wel dit gezien in Engeland, maar geen reactie van die zaak...
 
Het eerste pistool lijkt zonder koppeling om je slang in te klikken en ook geen nozzles.

Het tweede pistool heeft een quick-release, maar dat lijkt mij hetzelfde als wat er op je huidige pistool zit. Wel zitten daar losse nozzles bij, maar die lijk je op het pistool zelf te plaatsen zonder verlegstuk/lans. Hier lijkt ook gewoon de Nilfisk-lans op te passen, maar of een goede foamlans zoals de Lancia op past... Geen idee.

Een nieuw pistool is €18,- + €9,50 verzendkosten. (VVS)
De gehele machine kost nieuw rond de €125, zo lijkt het.
 
Misschien kunnen jullie even helpen.
Heb nu mijn short gun vanuit de uk.
Ik heb thuis een foamlans waar Karcher stuk op zit. Hiervoor heb ik in het verleden dan een adapter stuk gekocht voor de nilfisk.

Nu zou ik graag de koppeling veranderen om op deze short gun te gebruiken. Het zwarte gedaante krijg ik los, maar weet iemand of hierop ook het stukje met schroefdraad los kan?
20200111_173944.jpg
20200111_173940.jpg


Alvast bedankt
 
Dat kleine buisje (nippel) kan ook los. Er zit alleen loctite tussen. Het makkelijkste is om het eerst te verwarmen en dat proberen los te draaien. Mooiste is een griptang maar waterpomptang kan ook.
 
  • Leuk
Reactions: Jamme1981
Voor m'n Nilfisk hoge druk reiniger heb ik een adapter besteld zodat ik de foamlance en de nozzles kan gebruiken.

Deze komt in de lance van de HD.
13911740981858615429.jpg


Op de foamlance monteer ik een quick release connector

20200111_214033.jpg


En ik kan de nozzles met verschillende spraykoppen gebruiken.

20200111_213508.jpg


Met deze configuratie hoef ik geen apart pistool te nemen met allerlei verloopstukken van de slang naar pistool.
 
  • Leuk
Reactions: themnjo
Voor m'n Nilfisk hoge druk reiniger heb ik een adapter besteld zodat ik de foamlance en de nozzles kan gebruiken.

Deze komt in de lance van de HD.
Bekijk bijlage 122534

Op de foamlance monteer ik een quick release connector

Bekijk bijlage 122535

En ik kan de nozzles met verschillende spraykoppen gebruiken.

Bekijk bijlage 122536

Met deze configuratie hoef ik geen apart pistool te nemen met allerlei verloopstukken van de slang naar pistool.
Ik zag deze ook ergens voorbij komen, werken de verschillend hd kopjes goed?
 
Ik vind het een verademing. Gebruik ze echter niet op een short trigger gun, maar aan een RVS gebogen verlengstuk. Zo kan ik heel makkelijk de wielkasten door de velgen heen reinigen en dorpels etc.
 
Beter als originele pistolen. Verkopen er 4-600 per jaar
Beter als originele pistolen. Verkopen er 4-600 per jaar

Absoluut, dat ze beter zijn als origineel spreekt voor zich! Ik zag dat er van Suttner bizar veel modellen zijn. Ben beetje aan het kijken welke ik voor particulier gebruik ga aanschaffen. Ik hoef bijv niet alles RVS te hebben. Verkopen jullie ook Kränzle? Anders PM ik je even. Misschien kan ik een leuke set samen stellen bij je.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik mijn Kranzle bestelde heb ik ook gelijk de ST23000 met ingebouwde swiffel besteld.

Ik ben daar zo tevreden over dat ik het originele Kranzle pistool nog nooit gebruikt heb.
 
Absoluut, dat ze beter zijn als origineel spreekt voor zich! Ik zag dat er van Suttner bizar veel modellen zijn. Ben beetje aan het kijken welke ik voor particulier gebruik ga aanschaffen. Ik hoef bijv niet alles RVS te hebben. Verkopen jullie ook Kränzle? Anders PM ik je even. Misschien kan ik een leuke set samen stellen bij je.
Mag me altijd sturen , Kranzle hebben we inderdaad ook.
 
  • Leuk
Reactions: psycho-realm