• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Pro Polish en black hole, hoe gebruiken?

alteaniels

Detailing chief
25 dec 2008
1.346
85
Voor mijn eerste bestelling(een tijd geleden) heeft Tim een Poorboys World pakket samengesteld.

Met daarin Professional Polish met LC witte pad
en Black Hole met LC witte pad

Maar zoals de topictitel al zegt Hoe gebruik ik ze?

Hoeveel product op de pad doen?
hard op de pad drukken of juist zacht over de auto laten glijden?
hoe weet ik wanneer ik een paneel klaar heb?
heb ergens gelezen dat PP niet hoeft te curen en BH ongeveer 15m (of andersom) klopt dit? testen met swipe test natuurlijk.

Heb zoekfunctie gebruikt maar niet de antwoorden gevonden die ik zocht.

alvast bedankt
Niels
 
Eerst de Prof Polish gebruiken op een witte pad om de lak te reinigen ,een paar druppels per paneel is genoeg. Met middel matige druk inwerken en daarna direct terug afnemen. Dit is een paint-cleaner en hoeft dus niet te curen.

Daarna Black hole op een zwarte pad normaal (snap niet waarom je een witte wilt gebruiken ,deze is te ruw hiervoor) ,ook weer een paar druppels op de pad en zeer lichtjes inwerken ,gewoon rustig wrijven. Daarna kan je deze even laten curen en dan afnemen. Je kan hier ook een Megs / Carclean geel padje voor gebruiken.

En afwerken met een wax of sealant uiteraard.

En foto's maken en bij de Show-Off plaatsen ;)
 
bedankt B.K.

volgorde van gebruik was me al duidelijk.
Ik heb blindelings de lijst besteld die Tim voor mij had samengesteld, daarop stond black hole met witte pad.
maar zwart is dus beter volgens jou (volgende keer mee bestellen dan maar).
heb carclean gele pad al voor de wheelwax, dus lijkt me verwarrend dezelfde pad voor 2 verschillende producten.

Niet dat ik nu ga twijfelen aan de deskundigheid van Tim, maar wax met rode LC pad gebruiken?

Nu nog 1 vraag; hoe weet ik bij beide producten dat ik het goed genoeg heb ingewerkt?
 
Wax inderdaad met een Rode LC pad.

De witte pads zijn bedoeld voor paint-cleaners ,niet echt voor een Glaze ,het zal wel werken hoor maar een zwarte pad is meer geschikt omdat deze geen cutting factor meer heeft. Mss had Tim een reden om je de witte te geven..?

Als je nog een extra Rode Lake Country hebt kan je deze ook gebruiken voor Black Hole (ipv een zwarte dan).

De Prof Polish zal minder dik worden en doorzichtig ,tot het lijkt alsof je droog aan het wrijven bent. (een beetje "vaseline" look) Daarna kan je herhalen of verder gaan.
Black Hole hoef je niet uit te werken ,gewoon met lichte druk inwrijven. Na een tijdje krijg je het vanzelf door..!
 
Niels, werk je met de hand of machinaal?
bij de polish ontstaat een soort van droge waas op de lak. daarna gewoon afnemen met een mv-doek. Verder zijn de producten foolproof. ik snap dat je zuinig bent op de rode lak van de auto (zou ik ook zijn), maar je kan het met een gerust hart aanbrengen. Je merkt het vanzelf.

Wel even opletten dat je de Black Hole niet te dik aanbrengt. Als dat opdroogt en het wordt niet goed uitgewreven, zie je (in de zon) wat ondefinieerbare rest zitten. Deze krijg je wel gemakkelijk wel met een doek, zonder consequenties, je moet hooguit iets harder wrijven.