Viewer discretion is advised!
Inleiding
Gisteren heeft mijn nieuwe PRO900 rotary kennis gemaakt met Dennis en mij.
's Ochtends heb ik met een maat van mij een motorkap van de sloop gehaald, zodat we hier op konden oefenen.
Aangezien ik zelf op krukken loop was ik de kracht van Tom nodig om de motorkap van de auto te wrikken. Ik was zo stom om geen gereedschap mee te nemen :-b
Maar Tom liet zien dat hij echt sterk was en heeft uiteindelijk de motorkap in zijn auto mee naar mijn huis gebracht en daar op een tafel in de garage gelegt.
Toen Dennis aan het eind van de middag zijn shizzle op kwam halen, hebben we direkt de PRO900 getest.
Waarom er nou Extreme Cooking instaat lezen jullie verderop.
Ingredienten
- goed humeur
- schuurpapier
- PRO900 (nieuw)
- witte pad, oranje pad, paars wolletje
- snufje Finale, beetje mezzo en wat Inizo
- laktdiktemeter
- fohn
- camera
- 3M tape
- klei en glijmiddel
- paar MF doeken
- Brinkmann
Voorbereiding
We hebben het paneel even afgenomen met Spray&Wipe en daarna gekleid.
Om voor een goed kookresultaat te zorgen is het belangrijk dat de producten waar je mee gaat werken schoon zijn.
Ik heb het moterkap even goed schoongemaakt met schuurpapier (dit is echt heel belangrijk).
Dennis moest direct weer lomp doen door met een schroef over de lak te krassen. Hij heeft 2 krassen gezet. Helaas waren deze direct al door de lak heen waardoor erg geen eer meer aan te behalen viel op die krassen. Dus mocht je ze zien op de foto... dan weet je waar het van komt.
Daarna is het belangrijk dat je weet hoeveel je van je produckt hebt om te zorgen dat je goede porties kan bereiden.
Ik heb de lakdiktemeter gebruikt om de hoeveelheid te meten
Na al het kookgerij in elkaar gezet te hebben kon het koken beginnen. Dennis heeft een deel van het paneel (het product) afgeplakt zodat we een proefgerechtje konden maken.
Ik heb eerste de witte pad en finale gebruikt om voorzichtig het product te masseren. Dit gaf al een mooie kleur aan de lak.
Je ziet nog veel krassen. We zijn toen een stapje hoger gegaan en hebben een oranje pad met mezzo
Het resultaat werd al iets beter
Dan tussendoor even iets over de bereiding... je kan op 2 manieren je product voorbereiden op de verwerking
1.
2.
Wat nu beter is zijn we nog steeds niet overuit. Belangrijkste is in elk geval dat je je ingredienten probeerd blij te maken!
Goed... na de mezzo en de oranje pad zijn we nog even gaan kijken wat er gebeurd met een paars wolletje i.c.m Inizo
Het is niet zo goed te zien, veel krassen gaan er wel uit maar maar je krijgt er ook krasjes bij. Nu begrijpen we ook heel goed dat je dus moet afbouwen. En al helemaal met een rotary!
50/50 voor het afbouwen
Het resultaat van even flink met een oranje pad en mezo afbouwen:
En dan de geur die er vanaf komt.... :-& :-&
Uiteindelijk nog met 2 hits wit en finale.
Resultaat
Ik heb niet gefinished met de DAP900, daar had ik geen tijd meer voor. Maar ik vind dit resultaat al fenominaal!
De uiteindelijke tomatensoep was al door mijn pa weggegooit, daarom heb ik even een andere foto van een project van ons geleend.
Conclusie
Met een rotary werken is echt heel ander dan met een DAP. De machine wil veel meer zijn eigen weggaan. Ik heb gemerkt dat vooral met een paarse pad de machine echt kan gaan stuiteren op de lak. Dennis kwam niet meer bij van het lachen :|~*
Hierbij moet ik even de opmerking maken dat ik dit op 1 been gedaan heb. Het andere been steun ik nog niet op. Dit heeft vast ook invloed op het werken met de machine.
Met de kompressorpads gaat het een stuk beter. Ons paneel werd niet van onderen ondersteund, waardoor je soms de plaat een beetje indrukt. De PRO900 reageert er meteen op en wil wegvliegen.
Toch moet ik zeggen dat ik er snel aan gewend was. Dennis deelt die ervaring vast ook. Ik denk dat ik eerst nog even flink blijven oefenen op dit paneel (unilak) en een paneel haal met blanke lak om daar ook de krassen mee te lijf te gaan.
Graag wil ik nog een paar mensen bedanken:
Tom: Niet bekend op dit forum, maar de man die met mij meegeweest is naar de sloop en zelfstandig een motorkap van een auto heeft gesloopt. Een zwart kofferbakdeksel van een BMW lukte niet helaas. Maar dat komt nog wel goed.
Dennis: De man die altijd in is om nieuwe dingen te testen... en bereid is mij te assisteren. Bovendien heb ik een erg leuk zusje dus Dennis heeft vast nog een reden om langs te komen.
Hier nog even een filmpje over het werken met de PRO900:
Voor de meesters onder ons: Is dit een beetje de goede manier?
Inleiding
Gisteren heeft mijn nieuwe PRO900 rotary kennis gemaakt met Dennis en mij.
's Ochtends heb ik met een maat van mij een motorkap van de sloop gehaald, zodat we hier op konden oefenen.
Aangezien ik zelf op krukken loop was ik de kracht van Tom nodig om de motorkap van de auto te wrikken. Ik was zo stom om geen gereedschap mee te nemen :-b
Maar Tom liet zien dat hij echt sterk was en heeft uiteindelijk de motorkap in zijn auto mee naar mijn huis gebracht en daar op een tafel in de garage gelegt.
Toen Dennis aan het eind van de middag zijn shizzle op kwam halen, hebben we direkt de PRO900 getest.
Waarom er nou Extreme Cooking instaat lezen jullie verderop.
Ingredienten
- goed humeur
- schuurpapier
- PRO900 (nieuw)
- witte pad, oranje pad, paars wolletje
- snufje Finale, beetje mezzo en wat Inizo
- laktdiktemeter
- fohn
- camera
- 3M tape
- klei en glijmiddel
- paar MF doeken
- Brinkmann
Voorbereiding
We hebben het paneel even afgenomen met Spray&Wipe en daarna gekleid.
Om voor een goed kookresultaat te zorgen is het belangrijk dat de producten waar je mee gaat werken schoon zijn.
Ik heb het moterkap even goed schoongemaakt met schuurpapier (dit is echt heel belangrijk).
Dennis moest direct weer lomp doen door met een schroef over de lak te krassen. Hij heeft 2 krassen gezet. Helaas waren deze direct al door de lak heen waardoor erg geen eer meer aan te behalen viel op die krassen. Dus mocht je ze zien op de foto... dan weet je waar het van komt.
Daarna is het belangrijk dat je weet hoeveel je van je produckt hebt om te zorgen dat je goede porties kan bereiden.
Ik heb de lakdiktemeter gebruikt om de hoeveelheid te meten
Na al het kookgerij in elkaar gezet te hebben kon het koken beginnen. Dennis heeft een deel van het paneel (het product) afgeplakt zodat we een proefgerechtje konden maken.
Ik heb eerste de witte pad en finale gebruikt om voorzichtig het product te masseren. Dit gaf al een mooie kleur aan de lak.
Je ziet nog veel krassen. We zijn toen een stapje hoger gegaan en hebben een oranje pad met mezzo
Het resultaat werd al iets beter
Dan tussendoor even iets over de bereiding... je kan op 2 manieren je product voorbereiden op de verwerking
1.
2.
Wat nu beter is zijn we nog steeds niet overuit. Belangrijkste is in elk geval dat je je ingredienten probeerd blij te maken!
Goed... na de mezzo en de oranje pad zijn we nog even gaan kijken wat er gebeurd met een paars wolletje i.c.m Inizo
Het is niet zo goed te zien, veel krassen gaan er wel uit maar maar je krijgt er ook krasjes bij. Nu begrijpen we ook heel goed dat je dus moet afbouwen. En al helemaal met een rotary!
50/50 voor het afbouwen
Het resultaat van even flink met een oranje pad en mezo afbouwen:
En dan de geur die er vanaf komt.... :-& :-&
Uiteindelijk nog met 2 hits wit en finale.
Resultaat
Ik heb niet gefinished met de DAP900, daar had ik geen tijd meer voor. Maar ik vind dit resultaat al fenominaal!
De uiteindelijke tomatensoep was al door mijn pa weggegooit, daarom heb ik even een andere foto van een project van ons geleend.
Conclusie
Met een rotary werken is echt heel ander dan met een DAP. De machine wil veel meer zijn eigen weggaan. Ik heb gemerkt dat vooral met een paarse pad de machine echt kan gaan stuiteren op de lak. Dennis kwam niet meer bij van het lachen :|~*
Hierbij moet ik even de opmerking maken dat ik dit op 1 been gedaan heb. Het andere been steun ik nog niet op. Dit heeft vast ook invloed op het werken met de machine.
Met de kompressorpads gaat het een stuk beter. Ons paneel werd niet van onderen ondersteund, waardoor je soms de plaat een beetje indrukt. De PRO900 reageert er meteen op en wil wegvliegen.
Toch moet ik zeggen dat ik er snel aan gewend was. Dennis deelt die ervaring vast ook. Ik denk dat ik eerst nog even flink blijven oefenen op dit paneel (unilak) en een paneel haal met blanke lak om daar ook de krassen mee te lijf te gaan.
Graag wil ik nog een paar mensen bedanken:
Tom: Niet bekend op dit forum, maar de man die met mij meegeweest is naar de sloop en zelfstandig een motorkap van een auto heeft gesloopt. Een zwart kofferbakdeksel van een BMW lukte niet helaas. Maar dat komt nog wel goed.
Dennis: De man die altijd in is om nieuwe dingen te testen... en bereid is mij te assisteren. Bovendien heb ik een erg leuk zusje dus Dennis heeft vast nog een reden om langs te komen.
Hier nog even een filmpje over het werken met de PRO900:
Voor de meesters onder ons: Is dit een beetje de goede manier?