• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met foam gum / hogedruk pistool

Koert

Detailing rookie
17 jun 2020
6
12
Hallo,

Ik heb sinds kort het volgende probleem, zodra er water met druk uit de hogedrukreiniger komt schuift de foam lans een klein stukje naar voren en begint hij te lekken met drukverlies en geen schuim als gevolg. Is de oorzaak de foam gun of het pistool van de hogedrukreinger? Het aparte is dat dit niet gebeurd met de spuitlans van de hogedrukreinger, alleen met de foam gun. Ik heb de neiging om de hogedrukreiniger en met name de pistool de schuld te geven omdat deze sowieso al oud is, maar ik vraag het toch even.

Zie video
 
Je zou de twee aansluitingen eens naast elkaar kunnen leggen en kijken / meten wat het verschil is
Ik zal eens kijken, maar dat zou haast het probleem niet kunnen zijn. Ik heb de foam gun sinds eind Januari en er dus al een paar maand probleemloos gebruik van gemaakt. Dit probleem heb ik nu sinds een week.
 
Dat zou heel goed kunnen. Ik spoel hem wel altijd af onder de kraan maar ik neem aan dat jullie bedoelen of ik met de hogedrukreiniger met alleen water de foamlans schoon spoel? Dat doe ik niet. Nu is de vraag, hoe krijg ik hem weer schoon?
 
Ik denk dat de enige oplossing is de foamlans uit elkaar halen en schoonmaken.

Er zijn voldoende YouTube filmpjes te vinden waarin dit stap voor stap wordt uitgelegd.

Tip, na het gebruik van de foamlans voor pre-wash, fles verwijderen, slangetje van de foamlans in de emmer met schoon spoelwater hangen en 10-15 seconden schoon water door de foamlans blazen.
 
Heb je een Kärcher? En is dat gele ronde dingetje uit de aansluiting van je foam Lance eens los gekomen?

Bij mij was dit namelijk ooit eens gebeurd. Daaronder zit namelijk een rubber ringetje en die was er toen blijkbaar uit gevallen.
Gelukkig kon ik hem nog op de oprit vinden. Daarna die gele ring vast gelijmd in de foam Lance, want hij draaide vaak mee met loskoppelen en liet dan los uit de Lance.
 
Ben ik weer. Ik heb ondertussen de foam lance uit elkaar gehad met behulp van deze video.

Helaas heb ik nog steeds hetzelfde probleem, ik overweeg om hem nog 1x uit elkaar te halen en dan alleen dat filtertje in bijtende soda te leggen.

Ik heb een hele oude Nilfisk Alto C110.1.
 
Probeer hem eerder eens zonder filter (zonder tegendruk)
Soda is geen oplossing, heet water moet voor een filter voldoende zijn
 
Probeer hem eerder eens zonder filter (zonder tegendruk)
Soda is geen oplossing, heet water moet voor een filter voldoende zijn
Ik had hem nog een keer in kokend water gedaan met wat bijtende soda. Ik heb het nu ook zonder filter geprobeerd en ik blijf hetzelfde probleem hebben. Ik kan zelf wel door de foam lans blazen en ook door het filtertje dus er is geen verstopping (meer) voor zo ver ik merk?
 
Ligt het niet gewoon aan de HD... Je geeft zelf al aan 'een hele oude C110' :rolleyes:
Dat zou idd heel goed kunnen maar het rare is dan dat ik geen problemen heb met de spuitlans die bij de HD zit. Die blijft gewoon zitten en gaat niet lekken. Maar het wordt inderdaad wel tijd voor een nieuwe HD.