• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met HD foam gun

sisdevis

Detailing rookie
6 nov 2011
4
0
Ik heb een probleem met m'n HD foam gun.
Wanneer deze aangesloten is op m'n hogedrukreiniger maakt deze geen druk aan. De eerste seconde komt er mooi schuim uit en direct daarna stopt de hogedrukreiniger met druk aan te maken.
Het gekke is dat de hogedrukreiniger normaal werkt met de gewone lans. Het gaat hier over een Karcher HD655, een toestel uit de professionele serie.

Heeft er iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

Alvast bedankt.
 
Heb je al eens geprobeerd te ontluchten? HD aanzetten, pistool inknijpen zonder opzetstuk/lans en dan minstens 1 minuut water laten vloeien. Bij mij werkte dit.
(Met andere accessoires deed hij het inderdaad wel, met foamgun niet. Na ontluchten werkte alles weer vlekkeloos)
 
Drukloos en in de uitstand even door laten lopen om te ontluchten is altijd aan te bevelen
Maar als de HD niet verder pompt is het omdat hij onder druk staat, lijkt mij
Dan zou de HD lance wel eens een beetje verstopt kunnen zijn
Heb je een manometer op de HD, geeft die nog druk aan als er geen foam meer komt
En is er nog druk op de slang als je de lance loskoppelt ?

Als je lef hebt bestaat er een handleiding hoe de lance te demonteren
 
Ik heb dit ook gehad. Het lag niet aan de HD, maar aan de foamlans. Heb hem toen gedemonteerd. Er zit een metalen filtertje in, lijkt eigenlijk een beetje op een prop staalwol. Deze zat bij mij helemaal vol met zand ed.. Ik heb dit filtertje met geduld schoon gekregen en hierna deed de foamkit het weer perfect. Dus zoals hierboven al geschreven : je kunt hem ook demonteren en alles even schoonmaken. Grote kans dat hiermee het euvel verholpen is.
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst12211/Autobrite-Foam-Kit-Heavy-Duty-voor-Karcher-HD-Series-werkt-niet-goed.aspx
 
Alvast bedankt voor de reacties.
Vuil zal er volgens mij niet in zitten aangezien de foam gun nieuw is.
Waarschijnlijk zal ik hetzelfde probleem hebben als Zwerver7. Het is hetzelfde toestel. Is hier al een oplossing voor?
 
veenbesje in het andere topic zei:
... Uiteindelijk kwamen we tot de conclusie dat de norsel van de foamspuit te klein was. Bij mij was hij 1,25 mm. De verkoper boor hem maar op naar 1,5 mm, dan gaat hij het vast doen. Zogezegd zo gedaan, eenmaal thuis gelijk aan de slag. En inderdaad hij deed het!!
...

Als de flow het probleem is; pas of de toevoer of de afvoer aan :-"
 
Ik had het zelfde probleem met de proff serie van karcher. Het is net alsof er te weinig flow is om de karcher goed te laten werken. Op je karcher zit een draaiknop waarmee je de druk kan regelen, als je hier even een poosje mee speelt dan krijg je het wel voor elkaar. Echt dikke schuim werd het niet, althans niet bij mij. Maar misschien is het bij jouw anders. Ook heb ik eens gelezen dat iemand iets heeft uitgeboord in zijn foamgun waarna hij het wel goed deed. Misschien ook even iets voor carclean om achter aan te gaan aangezien meerdere het probleem hebben met een proff karcher?

edit : zie redcat :p
 
RedCat zei:
Als de flow het probleem is; pas of de toevoer of de afvoer aan :-"
een van de komende weekends wordt er verder geexperimenteerd. Ik hou jullie op de hoogte.

@zwerver Hoe is het afgelopen met jouw HD probleem?
 
laat de kop van je spuit ff nakijken , was bij mij het probleem en is opgelost!!

spoot 4 sec en 2 niet en nu : constant :party: