• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Combinatie van HD reinger - handpistool - foam gun

Ik heb mijn Nikfisk E160 via VVS aangeschaft. Topservice net als CC!
De Monello Lancia via CC aangeschaft alleen daar zit een mini flesje bij, niet genoeg voor een grote station. Dus moet nog een grotere aanschaffen en de juiste koppelingen om hem aan de Nilfisk te kunnen koppelen.
Een korte lans zou mijn voorkeur hebben met een mogelijkheid om die Monello aan te klikken en een normale spuit om af te spuiten. Ergens een adresje voor in NL of alleen via Ali?
De standaard foamset van de Nilfisk levert geen mooi schuim op. Was bij mij vrij waterig, niet zo’n mooie dikke laag als ik bij anderen zie.
Tips voor de korte gun zijn welkom. Anders even langs CC voor hulp
Gisteren ook een e160 via vvs gekocht, was in promotie voor 299 €.... nu nog zo een short gun en de juiste aansluitingen vinden.
 
Yeeaahhh vandaag eerste onderdeel binnen gekregen, nu de rest nog.
 

Bijlagen

  • IMG_6996.jpg
    IMG_6996.jpg
    121 KB · Weergaven: 58
  • IMG_6997.jpg
    IMG_6997.jpg
    131 KB · Weergaven: 58
  • Leuk
Reactions: RoCo
Dit lijkt op een variant voor een Kärcher. Opening is niet rond. Maar wel van metaal, dat zoek ik eigenlijk ook want het plastic is bij mij afgebroken.
 
Ik volg al een tijdje al die mooie short trigger posts hier, maar ik kom er niet uit :confused: onlangs nog contact gehad met @RoCo en @Idua78 voor wat linkjes uit the United Kingdom

Ik heb maar een simpel HD'tje van Parkside van de L*dl en hij doet het voor mij prima, maar het lijkt me juist handig om zo'n short trigger te hebben om makkelijk te wisselen, maar kan dat wel met mijn HD'tje?

HD1.jpeg
HD2.jpeg
HD3.jpeg
 
Wil je eens de aansluiting van de slang naar de HD laten zien? Misschien dat je een ander merk slang erop kunt zetten waardoor je een short trigger erop kunt doen.
 
Even de parkside opgezocht, lijkt wel overeen te komen qua vorm met nilfisk. Zoek even op google op "nilfisk slang" en dan krijg je een servicecentrum waar allerlei slangen te krijgen zijn.

Screenshot_20201116-154655_Samsung Internet.jpg

Dit is de parkside



Screenshot_20201116-154726_Samsung Internet.jpg

Dit is 1 van de nilsfisk slangen
 
Ik heb geen idee als ik eerlijk ben Quincy..

Maar zoals het eruit ziet zou het moeten kunnen met een tang.. Kans is wel aanwezig dat het dus niet de bedoeling is..

Wat je eventueel nog kunt proberen, is een lans van de nilfisk op de slang van parkside proberen. Misschien past dat wel, aangezien het niet veel verschilt. Iemand in de buurt met een nilsfisk gun?
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Dit brengt me op een ander punt.. de HD pulseert als het ware als ik hem aan heb staat maar niet gebruik. Wanneer ik hem gebruik is er niets aan de hand, maar zodra ik stop met spuiten, joelt de machine het uit.

Stel dat ik een Nilfisk koop, kan ik dan gewoon zo’n set bestellen met die short trigger en die dan gelijk gebruiken?

Ik gebruik de HD eigenlijk alleen voor de auto, soms een keer de oprit of achtertuin maar dat is niet jaarlijks

Zou een Nilfisk C135 dan volstaan?
Lijkt me wel toch?
 
Pulseren duidt vaak op drukverlies.

Een simpele C120 is wat ik lange tijd gebruikt heb en nog in de schuur heb staan. Werkte ook prima, maar dan is het kloten met een stugge en korte slang.
 
  • Leuk
Reactions: Quincy
Dit zijn de aansluitingen van de Nilfisk E160 en de short gun.
 

Bijlagen

  • BD8DE36D-6388-464C-A508-BB990FDB1F9D.jpeg
    BD8DE36D-6388-464C-A508-BB990FDB1F9D.jpeg
    79,2 KB · Weergaven: 68
  • CF3216D6-9D2C-4511-9B79-57B2D42FEEDE.jpeg
    CF3216D6-9D2C-4511-9B79-57B2D42FEEDE.jpeg
    131,3 KB · Weergaven: 63
  • 96BC4DF2-F4EB-4ED7-91B9-ADF2F7058B03.jpeg
    96BC4DF2-F4EB-4ED7-91B9-ADF2F7058B03.jpeg
    127,4 KB · Weergaven: 72
  • Leuk
Reactions: Quincy
C135 moet meer dan voldoende zijn 135 bar en 440L/u; meer dan prima.

Als je de short gun er op hebt, dan durf je die echt niet dicht op je lak te zetten. Ik verbaasde mij over het verschil tussen de short gun en de standaard variolans; kan ook komen door de slang natuurlijk, maar het algehele "verlies" is door de combi voelbaar minder geworden.

Wat ik je heb gestuurd heeft ook plug and play voor Nilfisk, ook met slang eventueel :)
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Quincy en Idua78