• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

probleem met mf doeken

romano

Detailing addict
23 jul 2008
44
52
Cuijk
ik gebruik na het wassen de "Poorboys World - Waffle Weave Drying Towel "
ik heb deze een paar keer uitgewassen zonder was verzachter, maar toch vind ik dat hij slechter droogd als toen ik hem de eerste keer gebruikt heb.
het zelfde heb ik eigenlijk met de mf doeken van pb.
als ik de spray and wipe wil afnemen blijft het heel erg "vettig" zal ik maar zeggen.
ik moet dan een tweede doek pakken om het een beetje droog te krijgen,
ook dit ging in het begin makkelijker heb ik het idee.
weet iemand misschien hoe dat kan?


Romano
 
Beetje meer info..?
Hoe was je de doeken ,hand of machine..? Bij het wasmiddel (altijd vloeibaar nemen) kan je mss ook eens op de verpakking kijken of er geen wasverzachter inzit ,dit hebben sommige wasmiddels namelijk.

Hoe staat de wasmachine ingesteld..Extra spoelcyclus neem ik altijd ,en doe wat azijn in het spoelbakje..Dit zorgt ervoor dat alle zeeprestanten verwijderd worden ook wordt de kalk geneutraliseerd.

Je kan ze na het wassen ook in de wasbak of in bad ofzo in een sopje met water en azijn leggen en goed spoelen.

Zou dit eens eerst proberen om te kijken welke resultaten je dan krijgt.

Maar om eerlijk te zijn heeft de Poorboys Waffle Weave bij mij nooit zoveel water opgenomen ,ik gebruik nu meestal de Guzzler HD of de Miracle dryer ,werken zoveel beter en sneller + ze zijn veel zachter.

Bart
 
dank u

ik denk dat ik dat maar eens ga proberen,ik neem aan dat ze daarna ook weer goed zijn .
de Poorboys Waffle Weave werkte eerst perfect moet ik zeggen neemt al het water af na het wassen.
wel een kleine auto natuurlijk de MINI.
 
Heel herkenbaar! Ik had hetzelfde idee, echter toen ik begon met detailen (en de WWDT), was het buiten nog mooi weer. Inmiddels wordt het uiteraard kouder en is de lucht vochtiger. Ik dacht dat het mss daardoor kwam.
Mss dat ik bij m''n volgende bestelling de Miracle Dryer meebestel, Een extra doorgdoek is tenslotte nooit weg.
 
Het kan door een paar dingen komen:

- Temperatuur
- Vochtigheid
- Wasmiddel type heb ik soms ook meegemaakt
- Te weinig wax / bescherming op de auto!! (als dat er niet goed genoeg op zit droogt een auto ook moeilijker)
 
de mini staat nog goed in de wax ,vorige week gedaan.
ik zal ze maar eens gewoon met de hand uitwassen .
kijken of het beter wordt.


Romano