• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met mijn zeem!

looneycooney

Detailing rookie
26 sep 2008
25
0
Hey allemaal!
Ik heb onlangs een set dure maar enorm goede natuurzemen gekocht..geen merk ?!
Op zich was ik er dolcontent mee en alles , tot vorige week er ineens met eentje iets gebeurt is...
Ik had hem gewoon tss mijn doeken gesmeten en de zeem is mee in het wasmachine gegaan! Ramp!
Tuurlijk heb ik enkele reserve van deze zemen , maar weet er iemand of het op een of andere manier mogelijk is om die zeem terug zeep(vet)-vrij te krijgen?!
of is het gewoon een hopeloze zaak en goed voor de vuilbak?! Als die nu nat word gemaakt is het gewoon een glibberig stuk leer en pakt niets meer op...
Ik stel de vraag maar eens omdat het toch wel een aardig dure zeem is (24€ voor 15x35cm) en ik heb het nog nooit aan de hand gehad.
Nuja dat hoort ook niet in het wasmachine te belanden dusja , stomme fout ...

Alvast bedankt , mvg
 
24 Euro voor een zeem..?? Je had volgens mij beter 2 Poorboys Droogdoeken gekocht maar goed..Ik vind het gewoon niet fijn werken.

Dat terzijde leg de zeem eens in wat water met azijn..Dit haalt normaal alle zeepresten er uit..Doe er maar een flinke scheut in ,dan is het gewoon wringen en laten opnemen voor enige tijd tot alle zeep er uit is.
Kan ook proberen om hem in kokend water te leggen..Weet wel niet of dit zo goed werkt.
 
Al geprobeerd met em te spoelen in afwasmiddel? Toen ik nog een natuurzeemvel gebruikte en deze was me te vuil geworden dan waste ik deze altijd in een sopje met afwasmiddel tot ie weer proper was, achteraf goed uitspoelen met zuiver water tot de laatste zeepresten eruit waren, nadien had ik toch geen problemen bij hergebruik.

Ik vind een natuurzeemvel niet lekker afnemen als de wagen enkele malen goed in de wax is gezet, gebruik nu inderdaad ook een watermagneet (tweede staat in bestelling bij Tim).
 
Ik gebruikte ook altijd natuurzemen, totdat ik deze site ontdekte. :-"

Sinds ik de "Miracle Dryer" in mijn bezit heb is er een wereld voor mij opengegaan. :party:

Werkelijk 'amazing', Mike!! :D

Wees blij zou ik zeggen, zonde van het geld, maar nu heb je de kans een nieuw en beter product te proberen. ;)
 
Een zeem komt bij mij echt niet meer in de buurt van de auto, je verteld nu zelf het probleem al met zemen, je kan ze niet wassen! Dus blijft het vuil (en eventueel zand e.d.) in de zeem zitten met swirls tot gevolg. Koop gewoon een Microfiber handdoek, is goedkoper en kan in de wasmachine!
 
Ik sluit me aan bij BK, Goed spoelen met witte azijn, dan moet de zeep er wel uit te krijgen zijn.

Overigens kan ook ik je van harte aanraden om de Miracle Dryer aan te schaffen. Ze zijn er eindelijk weer, en je zult er beslist geen spijt van krijgen! Ik raak al jaren geen zeem meer aan... ;)
 
mja de bedoeling van een zeem is infeite dat de auto al compleet proper is , maar dat is zoals iedereen ook zegt , totaal onmogelijk ;;het blijft dus inderdaad vuil worden.
Al moet ik zeggen, ik ben er wel vrij tevreden van , maar ik heb denkik ook andere technieken geleerd met een zeem..ik 'trek' hem gespannen over het chassis (moeilijk uit te leggen) .
Feit is wel dat je hem , al je een kleinere hebt , dikwijls moet uitwringen. Al slaag ik er wel in met zo'n zeem streeploos te drogen , niet simpel maar het gaat wel
Mja dat is nu net waarom ik naar dit forum ben gekomen seh..produktkennis!
Ik ga die droogdoeken alleszins eens proberen , dank u!
Mja zeep etc heb ik al geprobeerd, mja azijn is laatste wat ik kan proberen ...

ivm wax etc..gisteren 3 tweedehands volvo's gedaan en serieus zitten vloeken op die hotwax vd carwashes...heb die auto's compleet moeten ontvetten eer het vuil eronderuit kwam!
Ik raad dus iedereen aan , nooit een niet compleet proper lakwerk in hotwax zetten! Ik ben 3uur bezig geweest per auto ..daarna waren ze wel goed voor de showroom :p

Mvg
 
looneycooney zei:
Mja dat is nu net waarom ik naar dit forum ben gekomen seh..produktkennis!

Inderdaad ,bestel je in de toekomst maar eens een droog doek en je zal versteld staan.. :)^
 
idd, ik ben het aan het bespreken met die vd directie.
Zo gebruikten die blijkbaar al jarenlang allesreiniger om vliegen af te doen, terwijl ze volop kenotek-produkten bestellen.
Die van kenotek werkt super en is veel meer tijd en geldbesparend ; zo zijn er nog enkele dingen waarvan ik vind dat mijn collega's verkeerd tewerk gingen.
Maar zo leren we van mekaar heh, ik heb het allemaal uit hobby en interresse geleerd maar kan ook nog pakken beter. allicht ga ik nog wel een cursus volgen.
Nuja ik ga proberen om nog vanalles te bestellen via hun , anders zal ik het uiteindelijk toch persoonlijk doen , maar dan bedoeld als persoonlijke toets aan mijn werk.
Meesten van mijn collega's hebben ook niet zo die auto-liefde als ik :)
Ik gebruik nu al het meeste van mijn eigen tools , trucjes en produkten..
Vandaag ook te horen gekregen dat die vd bmw-garages mij absoluut als exclusieve cleaner willen ..ik ga ervoor 200%! *fier*
alvast bedankt voor de info , ben hier op forum veel aan het bijleren ...goed forum qua info! mag gezegd worden.


Mvg