• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleem met Nilfisk E145.3

BrunoV

Detailing chief
5 jan 2013
600
100
Ik heb sinds 2015 een Nilfisk E145.3-10 H X-tra hogedrukspuit, waar ik tot gisteren zeer tevreden mee was. Gisteren echter spuit ik de auto af, na het wassen, en plots vermindert de druk aan de nozzle significant. Vrijwel tegelijkertijd begint er water te lekken aan de bajonet sluiting waar de lans aan de pistoolgreep zit. Ik bedoel, daar waar je de lans van het pistool afhaalt en de foam bottle op vastzet. Het water loopr daar nu uit, zowel met de lans als met de foam bottle, het ligt dus aan het "vrouwelijk" stuk van de bajonet sluiting.
Het toestel is 6,5 jaar oud en verder nog perfect functioneel. Ik zou het enorm zonde vinden om het af te schrijven en opnieuw enkele 100den euros uit te geven aan een nieuw toestel. Nu kan ik een nieuwe pistoolgreep kopen voor 45 EUR, maar dan moet ik de slang van de huidige pistoolgreep halen om die in de nieuwe te klikken. En nu blijk ik met geen geweld die slang uit die pistoolhandgreep te krijgen.
Iemand tips? Om de slang los te koppelen, of beter nog om het lek in de bajonetsluiting op te lossen? Dat zou me heel erg helpen dus alvast heel erg bedankt!
 
Hmm... Ik heb ook de E145 en het enige probleem wat ik er tot op heden mee heb is dat het rubber-ringetje om het puntstuk van de slang heel snel op raakt. Als gevolg blijft de machine, wanneer je niet spuit, om de 10'ish seconden even aan-en-uitslaan en wat lekken bij de slang. Hoe slechter het ringetje wordt, hoe sneller deze frequentie is. (Tot zelfs aan-uit-aan-uit-aan-uit-...)

Ik neem even aan dat je de rubbers van de lans en foamlans gechecked hebt en dat deze goed zijn. Dus dan zou ik ook denken dat het pistool, waar je de lansen in zet, gescheurd is o.i.d. Hierdoor werken de rubbers wel, maar deze liggen niet meer strak in het pistool.

Wat ik zou doen: Pistool open schroeven. Dit heb ik ooit eens gedaan om te kijken waarom de slang lekte, waarom de machine aan-en-uit sloeg en waarom de slang soms moeilijk uit het pistool te klikken was.
Jij kan dan gelijk kijken of het pistool scheuren vertoond of een andere reden waarom de lansen niet meer voldoende afsluiten.
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Het pistool openschroeven heb ik geprobeerd. Jammer genoeg zit één schroefje zo diep dat ik er met mijn schroevendraaier niet aankom. Zal andere schroevendraaier moeten kopen.
 
@Altos - Hah, da's toevallig.

Ik ben inmiddels weer toe aan nieuwe ringetjes. Momenteel slaat de machine om de 1 seconde aan en uit wanneer ik niet spuit.

Effe uitzoeken waar ik ze ook alweer vandaan haalde, :p
 
  • Leuk
Reactions: Altos