• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

probleem met rood

Nee, dat zeg ik niet, rode lak gaat oxideren als deze niet beschermd is, dus altijd wax of een sealant gebruiken om de boel te beschermen.

Ik heb anderhalf jaar geleden een rode citroen zx gedaan (was roze) weer helemaal mooi diep rood gekregen, deze auto wordt door de eigenaar keurig onderhouden met Meguiar´s M66 (een cleaner, glaze en wax in 1, gelijk aan Meguiar´s Color-X maar dan de pro versie), en dan is hij weer mooi diep rood.
 
dus komt er opneer de stappenplan!?
wassen
klei
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover whitte pad. ( dap-500)
misschien Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover whitte pad of Green Light Polishing / Finishing Pad (dap-500)
meg step 1 ( met de dap of de hand?)
meg step 2 ( met de hand)
meg nxt 2.0 wax ( met de hand gele pad van carclean)
misschien nog Poorboys World Polish with Sealant of Poorboys World EXP Pure Sealant ?
 
stimpy68 zei:
Nee, dat zeg ik niet, rode lak gaat oxideren als deze niet beschermd is, dus altijd wax of een sealant gebruiken om de boel te beschermen.

Ik heb anderhalf jaar geleden een rode citroen zx gedaan (was roze) weer helemaal mooi diep rood gekregen, deze auto wordt door de eigenaar keurig onderhouden met Meguiar´s M66 (een cleaner, glaze en wax in 1, gelijk aan Meguiar´s Color-X maar dan de pro versie), en dan is hij weer mooi diep rood.

Maar hij verouderd/oxideerd wel stukken sneller als het eenmaal zover is gekomen. Dus goed bijhouden is wel heel belangrijk.
Maar ik vraag me af wat er nou werkelijk met de lak gebeurd is omdat hij weer snel oxideerd.
 
jeffrey rallye zei:
dus komt er opneer de stappenplan!?
wassen
klei
Poorboys World SSR1 Light Abrasive Swirl Remover whitte pad. ( dap-500)
misschien Poorboys World SSR2.5 Medium Super Swirl Remover whitte pad of Green Light Polishing / Finishing Pad (dap-500)
meg step 1 ( met de dap of de hand?)
meg step 2 ( met de hand)
meg nxt 2.0 wax ( met de hand gele pad van carclean)
misschien nog Poorboys World Polish with Sealant of Poorboys World EXP Pure Sealant ?

Step 1 heb je in dit geval niet nodig, zoals ik al zei, SSR is ook een cleaner, step 2 moet je wel gebruiken. Dan de sealant en dan de NXT 2.0

Ik heb even mijn topic over de rode ZX die ik anderhalf jaar geleden gedaan heb overgezet naar dot forum, hier de link
 
Als de lak op bepaalde vlakken weer wit/rose uitslaat, dan is je lak dood geslagen. Het polijsten en voeden zijn dan tijdelijke maatregelen. na verloop van tijd zal de lak weer uitslaan. in jou geval zal het dan een spuitklussie worden!.

succes;-)

( doodslaan van lak, de pigment moleculen zijn onstabiel geworden en verliezen hun werking, gevolg lak slaat wit uit.)
 
Begin met de SSR1 ,zijn de resultaten niet goed genoeg ,stap dan over op de 2.5.
Als je de 2.5 hebt gebruikt ,bewerk dan na met de SSR1.

Als je echt een sealant wil ,Jetseal 109 ,of de Ex-P van Poorboys.
Afwerken met een wax voor extra bescherming.
 
Kan met de DAP op een rode pad.
Met de hand zal je dan zowiezo de kleine plekjes moeten doen. Een gele carclean pad is er ideaal voor ,of een rode Lake Country handpad.
Maar ik vind het met de hand makkelijker ,je hebt veel meer controle.
 
Was je wagen gewoon wekelijks (indien mogenlijk toch).

Daar was deze morgen nog een topic over ,aangezien het beide sealants zijn ,en de NXT 2.0 nog steeds cleaners bevat blijkbaar (dit durf ik zelf niet met 100% zekerheid te zeggen). Zou ik dus eerst de NXT zetten en daarna de EX-P ,of gewoon 2 lagen EX-P.