• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Probleempje met ruitenwissers na RainX

Skyline737

Detailing rookie
10 mrt 2011
44
0
Hey iedereen! meuh :-d

Na twee maanden wachten de nieuwe Swift in april bij de dealer opgehaald. Een paar weken later de eerste echte eigen detailbeurt gegeven (netjes afgeleverd door de dealer: nergens swirls!) en toen ook meteen alle ramen in de RainX gezet. De voorruit in twee lagen Rain X. Eerst natuurlijk gewassen en raam ook gekleid, daarna de twee lagen RainX. Voldoende tijd ertussen gelaten en netjes uitgepoetst... Ik kan niet anders zeggen dat het echt super spul is, werkt geweldig, nu zelfs nog steeds! Ook geen waas bij wissen... :-)^

Echter (vanaf het begin al) problemen met de ruitenwissers na de behandeling. De ruitenwissers trekken niet meer lekker over de ruit heen en ze verspringen zegmaar over de ruit heen... De ruit lijkt dus wel te stroef geworden voor de wissers, terwijl de ruit juist glad aanvoeld... Iemand ook deze ervaring gehad, wat kan het probleem zijn???

Ik heb het idee dat het gewoon aan de wissers zelf ligt, want heb het ook al op andere auto's aangebracht die er geen problemen mee krijgen. Ook heb ik de rubbers al twee keer behandeld met trim restorer. Dit hielp de eerste keer even, maar de tweede keer al niet eens meer... Zal ik maar even nieuwe wissers bij de dealer gaan halen of hele andere wissers nemen? Of hebben jullie een beter idee?

Alvast bedankt voor de antwoorden! :-"
 
Toch raar dat ik het tot nu toe alleen bij deze auto heb dan... Ik vind het best irritant namelijk. Ook met RainX is het op (zeer) lage snelheden (of met een vieze ruit) ook nog wel eens nodig om te wissen namelijk en dan is het wel zo fijn dat ze het normaal doen natuurlijk. Geen oplossing voor dit probleempje dus? Misschien dat Aerotwin wissers een oplossing zijn?
 
Omschrijf eens wat de ruitenwissers precies doen. Als ze ''bibberen'' moet je even langs de dealer gaan, dan stellen ze deze weer voor je af. Aerotwins hebben gewoon dezelfde rubberen wisgedeelte als een gewone ruitenswisser. Het verschil zit hem in de dikke rubberen houder die tevens fungeert als spoiler. Denk niet dat dat veel helpt!
 
Duidelijk. Ze bibberen inderdaad over de ruit heen ipv aan een stuk door een veeg te maken. Ga wel even langs de dealer van de week dan, wat valt er precies aan te stellen dan?

Bedankt voor de snelle antwoorden zover!
 
Wissers kun je niet afstellen. Hooguit wat verbuigen om wat meer veerspanning te krijgen of een andere stand op het glas. Dit is alleen geen normale procedure bij een nieuwe auto. Dealer zal zeggen dat je dat spul van je ruiten moet halen als je hier vanaf wil. Standaard wissers zijn zeer goede wissers van bosch of nwb daar ligt het probleem niet aan, helemaal als de auto nog maar een paar maand oud is.
 
Afstellen kan wel. En de hoek van de wisser heeft wel degelijk effect. Maar omdat het goed was voor de Rain X behandeling denk ik dat het in dit geval weinig zal helpen.
 
Graag even uitleg hoe af te stellen dan, ben wel heel benieuwd waar dat schroefje zit?? Alleen waar hij stopt kan je afstellen maar dat heeft hier niks mee te maken. Of bedoel jij het bijbuigen met afstellen?
 
Ik heb er ook last van.

Ik doe altijd even de ruitensproeiers even aan dan is het ook over.
Zie het als een soort ''glij'' middel voor de wissers :-b

Gr sander.
 
Als je in de winter bv de ruitenwissers op zet en die zijn vastgevroren dan kan het zijn dat de ruitenwisserarm getorst word waardoor de ruitenwisser niet meer in de juiste hoek over de ruit gaat.
Het beste kan je de ruitenwissers op zetten en ze halfweg de slag die ze maken stilzetten door het contakt af te zetten, je kijkt dan of ze bij die stand (dus halfwege het traject dat ze af leggen) haaks op de ruit staan.
In vele gevallen zal je zien dat ze schuin op de ruit staan, je dient dan door het torsen van de ruitenwisser arm een beetje te corrigeren, ik deed dat op mijn werk altijd met een klein verstelbaar sleuteltje.
Als de ruitenwisser schuin op de ruit staat word het rubber in de ene richting getrokken en in de andere richting geduwd waarbij ze gaan springen als de ruit wat droger is met het bekende vervelende geluid en slecht wissen als resultaat.
Bij sommige auto's staan de ruitenwissers zover uit de richting dat zelfs het ijzer van de ruitenwissers krassen over de voorruit trekt.
Het is wel belangrijk om ze in de juiste stand te wringen bij het midden van het traject omdat de ruiten meestal bol zijn en ze op het begin en het einde van het traject wat schuin zullen staan.
Proberen maar ik heb zo talrijke ruitenwisser problemen op gelost.