• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen bij schadeherstel

janb

Detailing trainee
11 sep 2011
18
47
Afgelopen week heb ik een kleine schade gereden met mijn auto. Stom natuurlijk maar een ongeluk zit in een klein hoekje. Nadat ik de auto bij een schadegarant hersteller hebt neergezet voor herstel werd ik vandaag gebeld met de vraag wat ik met de bumper had gedaan? Wat bleek bij het overspuiten van de bumper kwamen er allemaal 'putjes' in de lak. De vraag was wat ik met de bumper had gedaan ? Siliconen gebruikt? Op mijn antwoord dat ik de auto alleen behandel met poor boys, monello en dodo spullen vind ik het raar dat de spuiter met dit probleem komt. Heeft iemand enig idee hoe dit kan?
 
Dat kan omdat de spullen die je gebruikt bomvol siliconen zit ;)

Is het probleem van de spuiter zelf, had hij de boel maar beter moeten ontvetten.
 
Ik heb het destijds ook gehad bij het schade bedrijf.

Ik ben een week bezig geweest met industriële thinner om de boel te ontvetten. Ze hebben zelfs tot op het blank metaal alles kaal geschuurd en nog kwamen er luchtbellen tevoorschijn bij het spuiten van de grondverf.
 
Siliconen , probleem van de spuiter is dat natuurlijk..

Deze moet een aantal keren goed ontvetten met speciale ontvetters die ervoor zijn, en dus niet 1x licht eroverheen wat normaal gebeurt..
Of hij moet als het echt niet kan een toevoeger aan de lak doen en zal er geen probleem zijn (noodoplossing)

Het word gebruikt door schilders die over siliconenkitten gaan verven :ja
 
Toen mijn achterbumper gespoten werd heb ik deze eerst gepolijst en goed ontvet. Geen enkel spuitfoutje of opmerking over siliconen.
 
siliconen, is gewoon goed te voorkomen door goed te ontvetten alvorens te spuiten.
Daarbij, als de bumper eerst in de grondverf gespoten is en daarna uitgeschuurd en ontvet zou er eigenlijk geen siliconen meer aanwezig moeten zijn.

dit is overigens een voorbeeldje:
lak9por2.jpg