• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Meerdere schades/problemen

robinpowerbag

Detailing trainee
12 jul 2023
54
30
Hi allen,

Ik heb (helaas) meerdere 'dingetjes' aan mijn auto waar ik geen raad mee weet, is er mogelijkheid dat ik het zelf kan doen of is dat enkel laten doen ect. ect.
Wellicht zijn er hier genoeg kenners die precies weten wat te doen bij de materiële problemen die ik heb aan de auto.

Foto 1: mijn achterklep sluit niet netjes aan met de auto zelf. Ik zou zelf niet durven zeggen of ik dat überhaupt zelf kan afstellen maar mijn gevoel zegt dat dit gewoon mijn garage kan doen?

Foto 2 3 4: rubber van de bestuurdersdeur zit los. Het is ook echt alleen het stukje wat op de foto zichtbaar is, de rest zit vast. Iemand enig idee waarmee ik dat vast kan maken (dus ook vast blijft terwijl je met een hogedruk daar overheen zou gaan) of is dat in zijn gehaal laten vervangen?

Foto 5 6: ook hier rubber die los zit/laat precies waar ik het laat zien. Dit heb ik een tijdje terug bij mijn garage gevraagd of dat gemaakt kon worden.. dat kon en zou volledig vervangen moeten worden en kosten komen op +/- € 135,- per rubber. Ik heb toen maar even gepast..

Foto 7: geen idee hoe ik deze 'schade' moet noemen of waarvan het is. Het zat er al bij aankoop auto en nam ik voor lief. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in feite al niet meer echt zie en storen is ook een groot woord.. maar mocht er iemand hier zijn die weet hoe je dit kan oplossen of kan laten maken (of überhaupt kan) dan hoor ik dat graag! Nu ik toch op het forum zit leek het mij slim om dit mee te nemen.

Foto 8 9 10: vlekjes binnenzijde passagiersdeur. Lijken net hele kleine verfvlekjes als ik het zo mag noemen, kan het in ieder geval niet erafgepoetst krijgen. Dit valt bijna niet op maar met schoonmaken auto erger ik me er toch wel aan moet ik zeggen. Iemand enig idee wat ermee te doen?

Bedankt voor jullie hulp/reactie alvast!

Groetjes,
Robin
 

Bijlagen

  • 20230712_165113.jpg
    20230712_165113.jpg
    207,8 KB · Weergaven: 117
  • 20230712_165130.jpg
    20230712_165130.jpg
    157,4 KB · Weergaven: 111
  • 20230712_165135.jpg
    20230712_165135.jpg
    161,7 KB · Weergaven: 99
  • 20230712_165139.jpg
    20230712_165139.jpg
    207,7 KB · Weergaven: 92
  • 20230712_165147.jpg
    20230712_165147.jpg
    214,2 KB · Weergaven: 97
  • 20230712_165150.jpg
    20230712_165150.jpg
    224,2 KB · Weergaven: 111
  • 20230712_165200.jpg
    20230712_165200.jpg
    176,4 KB · Weergaven: 113
  • 20230712_165204.jpg
    20230712_165204.jpg
    245,2 KB · Weergaven: 120
  • 20230712_165210.jpg
    20230712_165210.jpg
    195,2 KB · Weergaven: 112
  • 20230712_165218.jpg
    20230712_165218.jpg
    281,3 KB · Weergaven: 116
  • Leuk
Reactions: schaef
Als rubbers stuk zijn zijn ze stuk. Eventueel nieuwe kan je wel goed soepel (en dus scheur bestendiger) houden.
Vlekjes zou moeten lukken met een interieur reiniger en eventueel voorzichtig met een plastic schrapertje.
Dat deukje geen idee. Dit is in plastic? Dan zou je het warm kunnen maken en kunnen masseren.
 
  • Leuk
Reactions: robinpowerbag
- Achterklep kan je waarschijnlijk laten afstellen bij de garage. Misschien zit er nog wat ruimte op de scharnieren. Kan ook zijn dat hij ooit schade heeft gehad. Dit zou je kunnen bekijken door de plek waar je reserverwiel ligt te inspecteren op schade / deuken.

- Rubbers zou ik allemaal (laten) vervangen. of 2e hands op de kop tikken. Die bij je instaplijst ga je toch niet overheen met een hogedruk reiniger? Lijkt mij niet verstandig.

- Die gekke deuk in je deur... Ziet er vreemd uit, maar deurpaneel vervangen lijkt mij de makkelijkste / goedkoopste optie. Er bestaan wel bedrijven die dit kunnen fixen.

- Verf spetters zou je voorzichtig kunnen weg poetsen met zo'n witte 'wonderspons' in combinatie met APC of een interieur reiniger. Ga niet als een malle lopen schrobben want dat kan je het beschadigen.
 
  • Leuk
Reactions: robinpowerbag
1. Jouw koffer is gemaakt van plastic en deze zakt na verloop van tijd, is een gekend probleem bij Renault. Je kan via een erkende garage proberen een tussenkomst van Renault te krijgen, hangen vaak vereisten aan zoals een correcte onderhoudshistoriek bij erkende Renault garage.
Je kan zelf gaan afstellen en rondelletjes gaan steken maar dit zou ik niet aanraden, zeker niet aan een leek.
Je gaat trouwens ook jouw bumper moeten afnemen en de bumper geleider moeten manipuleren d.m.v. het uitzagen van de bevestigingspunten (van een mooi rond gat, uitvijlen tot een ovaal gat, zodat je meer bewegingsruimte hebt),...
Nieuwe koffer zal trouwens na verloop van tijd ook weer gaan doorhangen en het spel begint van vooraf aan... Heb er zo al een hoop voorbij zien komen.


2-4. Rubbers zijn versleten, beschadigd en dienen vervangen te worden. Kan je verder helaas geen eer meer uit halen uit jouw rubbers.

5-6. Idem hierboven, prijs valt nog mee, helaas niets meer aan te doen. Als alternatief kan je eventueel eens gaan kijken bij een autokerkhof/auto afbraak.

7. Lijkt mij schade door met een sigaret tegen de bekleding te komen waarop het plastic is gesmolten. Je hebt interieur herstellers die bv. dashboards herstellen en lakken maar dit is echt iets heel specifieks en ook redelijk kostelijk vermoed ik. Zelf amper 1x zo iemand aan het werk gezien, was wel erg bewonderingswaardig wat die man kon.

8-10. Lijkt mij inderdaad ook verf te zijn, als je het met reinigingsproducten niet weg krijgt (welke precies allemaal?), kan je eventueel met kuisthinner proberen, maar wees HEEL ERG VOORZICHTIG hiermee! Laat je dit product 5 seconden liggen, dan lost dit jouw plastic op waardoor je nog verder van huis bent.
Doekje heel miniem vochtig maken met kuisthinner, lichtjes deppen op de plekjes en per direct terug afnemen met een vochtige (water) doek. Je kan eventueel eens proberen met een oorstokje met wat kuisthinner op, zo kan je iets preciezer werken wat ook weer het risico een beetje beperkt.
Nogmaals, met grootste voorzichtigheid en enkel als niets anders werkt!
 
Ik wil voor de spetters op je deurpaneel nog aanvullen dat je een iets stevigere kwast kunt proberen. Een varkenshaar bijvoorbeeld, eventueel zelfs afgeknipt om het nog steviger te maken. Dat ziet er als volgt uit:
20230714_103507.jpg

Dan kom je er wel goed tussen namelijk en wellicht agiteer je het daarmee genoeg om het los te wrijven.

De afgeknipte versie is voor het stevigere werk dus dat moet je met verstand blijven gebruiken. Ik gebruik die doorgaans om de voetpedalen en voetsteun mee te reinigen maar op een kunststof deurpaneel wil ik het ook wel eens proberen, juist voor de hardnekkige verzonken vervuiling.
 
Hi allen,

Even een kleine update betreft mijn 'schades':

Foto 1: mijn achterklep sluit niet netjes aan met de auto zelf. Ik zou zelf niet durven zeggen of ik dat überhaupt zelf kan afstellen maar mijn gevoel zegt dat dit gewoon mijn garage kan doen? De auto staat vandaag bij de garage voor APK en inmiddels al gebeld (bleek overigens toen ze de auto op de brug reden dat hij flink olie lekte - ikzelf heb op de oprit afgelopen weken/dagen niets kunnen opmerken dus dat was een verassing) maar betreft de achterklep, daar ging hij naar kijken om dus inderdaad te gaan afstellen.. als hij merkt dat het niets oplevert dan liet hij het (voor nu) voor wat het is. Baal er toch van gezien het toch best opvalt, jammer dat er blijkbaar weinig tegen te doen is of je best wat moeite voor zoiets moet gaan ondernemen. Maargoed, wie wat wil..

Foto 2 3 4: rubber van de bestuurdersdeur zit los. Het is ook echt alleen het stukje wat op de foto zichtbaar is, de rest zit vast. Iemand enig idee waarmee ik dat vast kan maken (dus ook vast blijft terwijl je met een hogedruk daar overheen zou gaan) of is dat in zijn gehaal laten vervangen?
Verhaal van de rubber(s) is duidelijk.. daar ga ik niet meer lastig om doen en die laat ik z.s.m. wanneer het toelaat vervangen.

Foto 5 6: ook hier rubber die los zit/laat precies waar ik het laat zien. Dit heb ik een tijdje terug bij mijn garage gevraagd of dat gemaakt kon worden.. dat kon en zou volledig vervangen moeten worden en kosten komen op +/- € 135,- per rubber. Ik heb toen maar even gepast..
Verhaal van de rubber(s) is duidelijk.. daar ga ik niet meer lastig om doen en die laat ik z.s.m. wanneer het toelaat vervangen.

Foto 7: geen idee hoe ik deze 'schade' moet noemen of waarvan het is. Het zat er al bij aankoop auto en nam ik voor lief. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het in feite al niet meer echt zie en storen is ook een groot woord.. maar mocht er iemand hier zijn die weet hoe je dit kan oplossen of kan laten maken (of überhaupt kan) dan hoor ik dat graag! Nu ik toch op het forum zit leek het mij slim om dit mee te nemen.
Heeft iemand enig idee waar ik terecht zou kunnen hiermee? Ik vind natuurlijk als ik zoek via interieurschade auto (Helmond of omgeving) genoeg en de sites vertellen allemaal dat ze interieur kunnen aanpakken. Maar is dat ook voor deze (smelt)schade of moet ik dan echt een specifiek bedrijf vinden? Is dit dan het beste even rondgaan bij de bedrijven en zo erachter te komen waar ik het beste terecht kan?

Foto 8 9 10: vlekjes binnenzijde passagiersdeur. Lijken net hele kleine verfvlekjes als ik het zo mag noemen, kan het in ieder geval niet erafgepoetst krijgen. Dit valt bijna niet op maar met schoonmaken auto erger ik me er toch wel aan moet ik zeggen. Iemand enig idee wat ermee te doen?
Ik durf niet te zeggen of dit echt verfvlekjes zijn maar dat is wat in mij opkomt. Ik moet ook zeggen dat ik met een vochtig doekje / allesreinigerdoekje het enkel heb geprobeerd eraf te krijgen meer niet. Mede doordat ik niet 'durf' om met bepaalde spullen te gaan proberen en het ook echt niet zou weten. Dan denk ik dat ik jullie tips eerst ga proberen en mocht niets werken zal ik hierop terugkomen.

Bedankt voor jullie hulp/reactie alvast!

Groetjes,
Robin
 
  • Leuk
Reactions: AndyVR
Bedankt voor de uitgebreide update Robin.

Goed dat je meteen de garage ernaar laat kijken.
Wel wil ik erbij zeggen dat vele Renault's met die van jou, zeer afwijkende aansluiting hebben met diverse deuren en achterkleppen, dat is al zo'n 15 jaar een ding bij dit merk wat ze blijkbaar zelf als fabrikant niet erg vinden.
De zogenaamde "panel gaps" zijn tegenwoordig gewoon bijna standaard bij een hoop merken en omdat je achterlichten visueel in elkaar overlopen valt dit nu extra op helaas.
 
Eens met @Altos , dat interesseert die gasten van Renault helemaal niets. Niet alleen de fabrikant, de dealers blijkbaar ook niet. Ooit met een Renault van m'n ouders naar de dealer gegaan omdat de achterklep niet goed aansloot. Hier heb ik het over een toen nieuw aangeschafte auto en was ruim binnen de garantietermijn. Reactie dealer: "Meneer, het is geen Bentley". Dat was de laatste keer dat ik een voet over de drempel van die toko heb gezet en de laatste Renault die we thuis gehad hebben.

@robinpowerbag : ik zou voor dat deukje in het deurpaneel op zoek gaan naar een vervangend paneel uit een sloopauto. Ja zoiets is te herstellen, maar ik heb nog nooit gezien dat je er niets meer van terug ziet. Vaak is een paneeltje van de sloop nog voordeliger ook.
 
Over het algemeen nemen de Franse & Italiaanse merken het vaak minder nauw wat afwerking en eindcontrole aangaat, dat is ook mijn ervaring.
Al kan je met een degelijke Duitser ook wel eens zwaar bezeikt uitkomen. Heb maar een een C of E-klasse die een terugroepactie heeft aan de achteras omdat deze wegrotten en dan heb ik het niet over modellen uit de jaren 90 maar modellen van na 2010 nog. Hier op de Belgische autokeuring kennen ze het probleem intussen al en krijg je direct een rode kaart (mag dus nietmeer op de openbare weg vanaf dat moment), het probleem ontstaat door een slechte afwatering in de as... Of een rembekrachtiger die wegrot uit de GLK en ML reeks, auto's die een fortuin kostten, gelekt nieuws waarop MB direct actie diende te ondernemen.
Cilinderkoppen die scheuren van de 2.0 TDI's van Audi-VW van jaartje of 15 terug. Kettingen die springen van de eerste 1.4 TSI blokjes, voornamelijk bij de scirocco.
Het zal jou maar overkomen...

Dat maakt nu allemaal niets uit voor de TP starter, hopelijk kunnen ze je in ieder geval goed verder helpen.
 
Hi allen,

Een aanvulling op mijn 'update' bericht:

Betreft de achterklep:
Gister auto weer mogen ophalen van APK. Zeer blij verrast met het resultaat door het verstellen van de kofferbak wat ik had gevraagd of hij dat mee zou kunnen nemen, wat @AndyVR ook al als optie had gezegd. Bouten zijn wat 'verplaatst' (daardoor zie je wel, maar ook alleen als je echt erna kijkt, kleine stukjes waar de bout zat die dus niet meegespoten zijn) als ook de zwarte rubberen dempers die iets versteld zijn. Zie foto 1 en dan 2 + 3 voor verschil - het is zeker geen wereld van verschil maar het is duidelijk zichtbaar en het 'klopt' nu beter. Al met al ben ik tevreden en dat is denk ik belangrijk!
Zoals @AndyVR al aangaf zou dit in toekomst weer (kunnen) gebeuren maar dan weet ik wat te doen en dat het makkelijk op te lossen is. Laat ik het indien nodig gewoon ieder jaar bij APK even bijstellen.

Betreft het stukje van de (smelt)schade in portier:
Ik heb gister willekeurig enkele bedrijven een mail gestuurd incl. foto en de vraag of de betreffende schade gemaakt kon worden.
Tot dusver reacties terug, tegen verwachting in, van 'normale' autoschade bedrijven. Tot nu toe uiteenlopende bedragen van bijv. € 175,- excl. en € 145,20 incl. (met vermelding dat het een uitdaging is en niet onzichtbaar zal zijn).

Daarnaast heb ik een bestelling ontvangen, betreft de logo's van de auto. Deze wilde ik graag zwart hebben, die heb ik dan ook besteld voor voor- en achter logo. Het zijn plastic opzetstukken, wrappen of spuiten had natuurlijk ook gekunnen.. het zal allemaal voor of nadelen hebben. Iemand ervaring met de opties? Mij is het meer te doen, nu ikzelf de opzetstukken heb, of ik gewoon ermee door een wasstraat kan zonder dat ze eraf vliegen en of ik met de hogedruk gewoon eroverheen kan blijven gaan?
Zie foto 4 + 5.

Ik begrijp dat het forum over wassen ect. gaat.. is er toevallig een topic wat over zulke dingen gaat qua faceliften van de auto gezien ik daar ook wat dingetjes over wil vragen/kwijt wil en zou willen delen vooral?
 

Bijlagen

  • 20230712_165113.jpg
    20230712_165113.jpg
    207,8 KB · Weergaven: 43
  • 20230718_170641.jpg
    20230718_170641.jpg
    201,8 KB · Weergaven: 46
  • 20230718_170648.jpg
    20230718_170648.jpg
    192,1 KB · Weergaven: 45
  • 20230719_072312.jpg
    20230719_072312.jpg
    257,4 KB · Weergaven: 53
  • 20230719_072324.jpg
    20230719_072324.jpg
    266,2 KB · Weergaven: 46
Laatst bewerkt:
Achterklep zit stuk beter zo!.

Die logo's kan je gewoon met goede dubbelzijdige tape vastplakken. Zat dat er niet bij?
Als je van plan bent ze te laten zitten zou je ook iets van kit kunnen gebruiken. Niet te veel anders loopt het er uit.

Wasstraten zijn trouwens verboden voor je auto als je op dit forum zit :joy::joy:
Zolang je niet lomp met je HD op je logo's gaat spuiten zou het gewoon moeten blijven zitten.


Check even op onderdelenlijn voor een deurpaneel. Zijn vaak niet zo moeilijk om te vervangen. Je kan daar ook kijken voor deur rubbers.
 
  • Leuk
Reactions: robinpowerbag
@Donovan

Ik zei zelf geen wereld van verschil maar nu ik de foto's op de laptop zie i.p.v. achter mijn telefoonscherm is het eerlijk gezegd wel een flink duidelijk verschil en simpelweg beter!

De tape zit er als het goed is bij, nog niet geopend, maar neem aan dat het die witte zakjes zijn die op de foto erbij liggen. Wellicht zal ik desnoods extra dubbelzijdige tape erbij plakken onder het motto 'baat het niet schaadt het niet'?
Ik moet ze toch nog eerst 'erop leggen' om te zien wat het doet.. als ik echt óm ben dan is het wellicht beter om te gaan kitten inderdaad.

Haha ik snap je volledig, ik zal voortaan beter mijn woorden kiezen over de wasst... laat maar.

Goeie tip! Meteen gedaan en aangemeld. Thanks!
 
Ik denk dat die zakjes alcohol doekjes zijn om je logo's te ontvetten.
Strookjes met Bison dubbelzijdig tape zou prima moeten werken. Het ontvetten van de logo's kan je doen met die doekjes.
 
  • Leuk
Reactions: robinpowerbag