• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met de Gloria FM 10

p0nt

Detailing trainee
27 mrt 2013
53
37
Ik heb sinds 2 maanden de Gloria FM 10 en sinds dien 4 keer gebruikt, ik heb echter na de eerste keer nooit meer normaal mijn auto kunnen foamen.

Ik heb echt geen idee wat ik verkeerd doe maar er komt gewoon op geen enkele manier een goeie straal uit de foamgun, hij sputtert de foam eruit. Op de filmpjes hieronder kunnen jullie zien wat er gebeurd.

Wat heb ik al gedaan:

1. Verschillende filtjes gebruikt (2/3 en 4)
2. Het spuitstuk wat losser en vasten gedraaid om te zien of dit verschil maakte
3. Op verschillende druk geprobeerd te spuiten, paar keer pompen of juist heel veel pompen
4. Op verschillende manieren vastgehouden (recht, schuin)
5. Verschillende shampoos en verhoudingen (altijd op 1 liter)
- 10ml BTBM
- 8ml BTBM
- 8ml Mothers shampoo
- 10ml Mothers shampoo

Ik ben bang dat mijn foamgun stuk is ofzo.

Is er iemand met soortgelijke verschijnselen? Of is er iemand die enig idee heeft wat ik verkeerd doe?

Zet de fles eens op de grond en probeer het dan nog eens. Het valt mij altijd op dat als je iets teveel schudt dit ook krijgt. Ik zou proberen om de pomp zo stabiel mogelijk te houden tijdens het foamen. Mocht dat niet werken dan vrees ik dat er iets anders aan de hand is.

Als je zo snel weer aan het pompen moet als in het filmpje denk ik dat hij niet op druk komt
De bovenkant sluit op de fles aan met een rubberen ring, die zou ik eerst nakijken.

Pomp je net zolang dat het schuim er bij het overdrukventiel weer uit komt. Dan weet je dat je in ieder geval hard genoeg hebt gepompt. En probeer eens zonder het grijze mondstuk. Misschien spuit hij dan wel zonder te sputteren. Heb je de viltjes al eens schoongespoeld?

Even ter controle of hij goed in elkaar zit: bouwtekening

heren bedankt voor jullie antwoorden.

Ik heb zojuist 2 pogingen gedaan in de douche met succes.

Poging 1:
Lauw/Koud water / 1 liter / 2 viltjes / 8ml BTBM
Ging perfect, ik kreeg een mooie straal en hij ging niet sputteren. Ik moet erbij zeggen dat ik hem nu elke keer vol pompte tot het overdrukventiel begon te sissen en ik hield hem zo goed mogelijk recht.

Poging 2:
Heet water / 1 liter / 2 viltjes / 8ml BTBM
Slecht, zelfde als hierboven gedaan maar het lijkt er dus op dat het komt doordat ik de vorige keren gebruik maakte van heet water.

Iemand hetzelfde probleem met heet water ondervonden? Wat voor water gebruiken jullie altijd in de FM 10?

Die van mij 1 van de 2. Heeft net de o ring het begeven. Krijg er geen lucht in. Het elasticje zat verkeerd en ik drukte hem kapot.

BlackPassat, mag ik vragen waar jij de losse onderdelen koopt?

Ik wil graag van die gekleurde tuutjes bestellen en inderdaad wat nieuwe ringen voordat er 1 stuk gaat.

Ik heb eigenlijk nog niet met het rode en blauwe tuutje gespeeld. Alleen met meer en of minder water en minder dodo juice.

Ben idd wel benieuwd waar je die ringen krijgt.
Verder ben ik er happy mee voor nu.
Maar als ik van appertement naar een huis ga wil ik toch een garage en hogedrukreiniger. Dus ook wel een foamer.
Maar voor nu vind ik em top.
Had stiekum wel gehoapt dat de insecten zouden inweken en makkelijker eraf gingen.

Ik heb zojuist hetzelfde probleem gehad met de o-ring, ik had nog wat in huis maar volgens mij niet de goede dus heb er eentje op gedaan met wat vaseline. Weet iemand welke maat het moet zijn? Dan kan ik hem maken want ik heb hem nog nooit gebruikt...........

Oma en mag dat trouwens met die vaseline?

BVD Dries

Vaseline doe ik ook aan die ringetjes, of het "mag" weet ik niet maar gelukkig is de vaselinepolitie niet zo actief in het Brabantse. Kan me niet voorstellen dat het slecht is voor de rubbers; ik denk juist dat ze door de vaseline beschermd worden.

Bestellen zou moeten lukken via de importeur/winkel waar je de FM10 hebt gekocht. In een ander topic staat wel ergens een bestelnummer.

Edit: En hier staat het zo ongeveer

Bedankt, ik heb net nieuwe ringetjes bestelt bij de leverancier, Nicknameless!!! Ik had zelf nog een voorraadkelder o-ringen maar die sloten niet helemaal top!