• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Problemen met opladen Brinkman lamp

keescab

Detailing trainee
22 mei 2009
11
47
Werkendam
Hallo allemaal,

Na een jaar mijn brinkman lamp niet gebruikt te hebben,probeerde ik hem vandaag weer op te laden.
Maar tot mijn verbazing gebeurt er helemaal niets,rood ledje brand ook niet.
Hebben jullie een idee? of zal de accu na deze lange stilstand defect zijn.

Mvrgr Kees

Als je na 4 uur nog steeds geen licht ziet dan is de kans wel groot dat je accu's zijn overleden.
Je hebt niet toevallig een andere oplader die je even kan proberen ? (Let even op het voltage).

Heeft die lamp toevallig in een vochtige ruimte gelegen ?

Een dag laten "op temperatuur komen" ( en de lader ook ) en meestal werkt zoiets terug.

Heb dit vaak bij mijn accuboormachine : ligt in de kelder en na wat opwarmen werkt de oplader + batterij altijd !

indien er een Lithium ion accu inzit of ook wel een Li-ion accu genoemd dan kun je deze waarschijnlijk afschrijven.

Deze accu's kunnen niet of slecht tegen diepontlading.

Je kan de accu zelf vervangen als je wilt met een 6V batterypack van 2300-2500mAH bij Conrad aan te schaffen.

DSC_0005.jpg

DSC_0007.jpg

Nog even een paar aandachtspunten:

Er kleeft 1 nadeel aan deze reparatie, het laadcircuit gaat niet meer vanzelf uit als de pack vol is... dus na x uur laden afkoppelen is aanbevolen!
Verder is de standaardaccu een loodaccu: Deze mogen niet leeg raken (net als je auto: Lichten laten branden en accu leeg: Einde oefening) Je kunt ze dus het beste opgeladen wegleggen.

Meet eerst eens de spanning die uit de adapter komt. Misschien is de lader kapot, kabelbreukje oid.

Even een kick van een heel oud topic.
Ik ben nog een gebruiker van een Brinkmann Maxfire Dual Xenon. Problemen:
- accu dood
- lampje kapot.

Ik heb dus gezocht op het internet hoe ik de accu kon vervangen (makkelijk, zie ook dit bericht). Een vervangend lampje vinden was veel ingewikkelder, omdat de officiële reservelampjes niet meer te koop worden aangeboden. Vandaar dat ik die informatie nu deel.

20170125_204832_zpszprcv1xk.jpg

Zoals je hierboven kan zien, heb ik een batterijhouder voor 4 AA batterijen gekocht voor 3 euro vanuit China. Hier gaan 4x 1.5v AA batterijen in, ter vervanging van de kapotte 6v accu. Het installeren ging heel makkelijk: Brinkmann openmaken, accu eruit halen. Er waren 2 draden aangesloten op de accu, rood en zwart. De batterijhouder heeft ook een zwarte draad en een rode draad. De 2 zwarte draden met elkaar verbinden, de 2 rode draden met elkaar verbinden en klaar is kees. Ik heb dat helemaal niet netjes gedaan, uiteindes van de draden gestript, aan elkaar "gevlochten", stuk tape eromheen. 4 Ikea AA batterijen erin en er is weer licht.

Ik heb de batterijhouder met dubbelzijdige tape geplakt aan de buitenkant van de zaklamp. Hierdoor kan ik makkelijk batterijen vervangen. Een setje AA batterijen gaat wel lang mee, langer dan de accu het volhield.

20170125_205014_zpshts9e3g4.jpg

Aangezien de reservelampjes niet meer worden verkocht door Brinkmann, is het een ware zoektocht voor me geweest om de juiste te vinden. Op het lampje staat helaas geen typenummer. Uiteindelijk heb ik op het internet gevonden dat lampjes van een Maglite zaklamp C of D ook past. Artikelnaam en nummer: MagLite Reservelamp voor 5-Cell C of D Mag-Num Star II Xenon. LMXA501U.

Prijs is ongeveer 5-6 euro per stuk in diverse winkels (excl. verzending).

Zo ziet dat er dan uit (het onderste lampje is het nieuwe lampje, in de verpakking heb ik het kapotte lampje gedaan (zwart doorgebrand)):
20170125_205041_zpsqdyoeiaf.jpg

Ik hoop dat ik iemand hiermee heb kunnen helpen die ook nog zo'n oude Brinkmann gebruikt (of niet meer gebruikt omdat deze 'niet meer oplaad'), ik heb er in ieder geval nog steeds plezier van :)

Bijlagen

• 20170125_205014_zpshts9e3g4.jpg
    20170125_205014_zpshts9e3g4.jpg
    400 KB · Weergaven: 115