• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Product van Meguiars: One step cleaner & Wax M50

zeehond

Detailing rookie
20 apr 2012
6
0
Hallo allemaal,

Binnekort ligt mijn boot aan de steiger. Volgende stap: onderhouden en poetsen van de gelcoat.

Nu is mijn oog op de Mequiars marine lijn gevallen. Nu kun je gebruik maken van het cleanen, polijsten, wax principe, maar er is ook
een ander product waar ik graag de meningen over wil horen van de experts ,^^

Betreft het product One Step Cleaner & Wax van Mequiars, verkrijgbaar bij Carclean. Heeft daar iemand ervaring mee?

Product url

Zou mij een hoop tijd besparen...aanbrengen met een foam met de DAP900v2 en vervolgens uitwrijven met een
microvezeldoek doek toch?

Groet,
Marco

is alleen voor gelcoat in heel goede staat, de slijpkracht is erg beperkt en de wax niet al te duurzaam

deze is stukken krachtiger, zelfs bij handmatig gebruik.
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

daarna wel nog een wax aanbrengen voor de nodige bescherming

Die link naar die boot klus is inderdaad leuk en zinvol om te lezen. Daar hebben ze gebruik gemaakt van 3M producten.

Was ook geen lullig bootje zeg $$)

@HaroldV...dank voor de tip! Ben inmiddels al weer wat verder gekomen.

Je schijnt ook nog een andere variant te hebben van de One Step...serie.
Betreft een product uit de Flagship van Mequiars. :

Clear/Wax - Flagship
Link naar Mequiars Boot Cleaner & Wax - Flagship nr 6132

Deze schijnt beter te zijn dan nr 50 die ik zelf eerst bedacht had.

gr Marco

Wellicht dat je wat foto's kan plaatsen, als je de boot in bezit hebt?
Het is namelijk veel beter advies te geven, als er foto's zijn van de algemene staat van de boot.
Wanneer namelijk de boot er perfect uit ziet, dan is het vaak een kwestie van bijhouden met lichte middelen en heb je (nog) geen zwaar geschut nodig.

En hoe gaat een vaarseizoen er bij je uitzien?
Ligt de boot de hele zomer in het water, of staat hij op een trailer wanneer er niet mee gevaren wordt?

Hallo Frans,

Alvast een foto tijdens de proefvaart:

SAM_0308.webp

Hij zal tijdens het seizoen (april-sept) in het water blijven.
Vandaar dat ik de bodem heb laten behandelen met een epoxy laag en antifouling.

Nu ik de foto weer terug zie, ziet het er wel mooi wit uit, maar wellicht kan ik wat meer glans op komen.

gr Marco

Mooie boot. :-)^

Verstandig om iig het onderwaterschip in de antifouling te zetten, maar naar ik aanneem zal dit ongetwijfeld niet je eerste boot zijn.

Ligt hij nu in het water en wordt de boot naar zijn vaste ligplaats gevaren, of?
Indien hij in het water blijft dan zal het sowieso lastig worden, om de romp machinaal te behandelen.

Weet niet of de boot bij mij in de buurt ligt, wil in dat geval met alle plezier een keer langskomen om je eventueel van advies te voorzien.

Hoi Frans,

Hij ligt op dit moment in Amsterdam. Aankomend weekend vaar ik hem over naar Utrecht.

Is niet echt in de buurt van Rotterdam, maar ik vind het wel ontzettend aardig van je dat je even had willen kijken!

Wellicht komt er nog een ander (beter) moment.

Inmiddels bericht gekregen van Carclean. De DAP900 is binnen. Morgenmiddag ophalem met mijn verlanglijstje. Ik verwacht dat ik maar even de tijd heb dat hij op de kant ligt, dus ik denk alleen de zijkant maar te doen met Meq Quik Wax. Beter iets dan niets zullen we maar zeggen :)