• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Product voor op je ramen...?

Yoricka

Detailing trainee
5 jan 2014
42
40
Heeft iemand een goed product voor op je ramen te gebruiken, waarvan de regen er af glijdt...

Nou had ik namelijk is gehoord/gelezen dat het niet vaak op de voorruit word gebruikt omdat het slecht is voor je wissers ...klopt dat ? Of ligt het eraan welk product je gebruikt ?
 
Nanolex Ultra Ultra Glass Sealant zit op mijn voorruit. Nog geen narigheid op met mij wissers.
 
Rain-X gaf bij mij wel forse strepen en vegen bij de ruitenwissers. Daar staat tegenover dat het een zeer goed product is en dat je je wissers bijna niet nodig hebt.
 
klinkt goed! heb net even gekeken op de website en zag ook van het merk Gyeon een product voor de ramen.

volgens mij is het een vrij nieuw product/merk... aangezien ik er niet veel over kan vinden, ook niet op het forum.

ja dat van die wazen die je krijgt wil ik niet, en had daarover gehoord dat het dus slecht is voor je wissers. nou is het wel zo als het goed is je inderdaad geen wissers nodig heb maar toch.
 
Ik heb de gyeon er sinds gisteren opzitten - dus kan nog niet veel zeggen over hoe het is met regen. Aanbrengen is goed te doen - wel nauwkeurig werken.
 
https://forum.Carclean.com/cc_postst17532/Welk-product--Rain-x--Provision--Clearvue-rainkleer.aspx

Hier wordt al het een en ander besproken
 
Yoricka;350087 zei:
ja dat van die wazen die je krijgt wil ik niet, en had daarover gehoord dat het dus slecht is voor je wissers. nou is het wel zo als het goed is je inderdaad geen wissers nodig heb maar toch.

dus waas krijgen staat gelijk aan slecht voor je wissers....? :roll
 
Dat lijkt me niet ivo's. ;) Gheghe. Een glassealant zorgt ervoor dat het water minder "plakt" aan je ruit en dus je wissers minder vaak hoeft te gebruiken, liefst helemaal niet. Wil je je wissers wel gebruiken, geen sealant op je voorruit lijkt me.
 
Was ook nogal sarcastisch bedoeld natuurlijk ;)
Ik werk al meer dan 2,5jr met verschillende ruitensealants, wil niet meer anders...
 
Als Rain-X een waas geeft met de ruitenwissers is het niet goed uitgepoetst denk ik. Uitpoetsen van Rain-X doe ik altijd met enkele druppels water en redelijk stevig boenen. Dan blijft de Rain-X maanden zijn werk doen, en de ruitenwissers (die ik nodig heb als het "miezelt") trekken geen strepen of waas.
 
Ik heb al 3 maand de gyeon view op mijn ramen staan en moet niks anders meer hebben ! Ruitenwissers zijn sinds het aanbrengen van de gyeon view ook niet meer gebruikt;)
 
De g view zit ook al een paar maand op onze auto.

Enkel snachts op stukken waar geen verlichting is op de straat/autostrade moet de wisser niet op en werkt dus perfect.
Doch vanaf het moment dat er straatverlichting is gebruik ik de wisser weer omdat je anders iedere lichtpaal even het zicht word ontnomen.

Overdag boven de 60km/u werkt het naar behoren.