• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project/collectie/show-off

Freaky1975

Detailing rookie
17 mei 2008
296
0
Voor degenen die het nog niet in de gaten hadden: ik neem het detailen (nog) niet erg serieus.

Vandaag stond er een wasbeurtje van mijn brik op het programma, voor het eerst sinds ruim een half jaar weer es met de hand... ;) Normaal de krasstraat, want ik ben veel te lui om een emmertje te pakken en te gaan staan boenen. Maar goed, ik kon niet helemaal achterblijven, dus:

Allereerst, mijn "collectie"... rofl ik lig al gevouwen bij het woord in deze toepassing:
005.jpg


Dan, men neme 1 buitengewoon ranzige Golf :D
010.jpg

009.jpg


De velgen zijn daar al "schoon", die zagen ervoor zo uit:
006.jpg


Nu een "schone" velg met het wondermiddel dat daarvoor zorgde... ;)
007.jpg


Vervolgens gewassen met NXT.
En dan: wat nou beading, ik vind die langzaam wegtrekkende vlekken veel ruiger... rofl
011.jpg

012.jpg


Eindresultaat:
015.jpg

016.jpg


En dan, de reden waarom ik er niet echt veel aandacht aan besteed wegens gebrek aan geld, interesse en vooral de hoop dat er nog iets van te maken valt:
014.jpg

013.jpg

008.jpg


Zo, dat was dan mijn project voor vandaag. Tim heeft al laten weten dat ie morgen helaas geen tijd heeft, dus de daadwerkelijke expertise op de lak is tot nader order uitgesteld. Ach het komt wel, 't is niet zo dat ie in de tussentijd NOG minder waard kan worden... rofl


Overigens heb ik het interieur gestofzuigd, de ramen met een of andere Glassexkloon schoongemaakt en het plastic opgefrist met dat interieurspulletje van Megs, van binnen ziet het er dan ook 100x beter uit dan van buiten, maar daar heb ik geen pics van gemaakt, mijn camera is niet zo bar goed...
 
Ach ja ziet er weer een stuk beter uit als het was ;)

Maar de lak is idd wel erg dof uitgeslagen... sonde maar kan me niet voorstellen dat er niks aan te doen is. :)
Heb je hem niet in de ColorX gezet? of is dat in afwachting van de Expert?

Mooie Collectie trouwens..
 
Ik heb voor de laatste grondige poetsbeurt (mijn collega heeft m toen gedaan met een rotary) es een stukkie met de hand geprobeerd. Na 1 motorkap lag ik voor pampus, geen armen meer over en het was maar minimaal weg. Het dak, dat vele malen erger is, heb ik toen maar gelaten voor wat het was.

En aangezien ik nogal lui ben... rofl
 
Als je de lak nat houdt, valt het allemaal wel mee. :D

Die Cinquecento daar achter ziet er ook niet best uit. Julie kunnen mss met z'n twee aan het poetsen slaan?

De velgen hheb je toch weer netjes gekregen.
 
Tja, het regent hier vaak zat... :D

Ik ben niet echt vriendjes met de eigenaar van die Cinq, om het voorzichtig uit te drukken... iets samen ondernemen is redelijk uitgesloten... ;)

De velgen zien er vanaf een afstandje wel behoorlijk uit, maar ze zijn flinks mishandeld door vorige eigenaren, overal gechipt en geschaafd.
Ik waardeer jouw en iedereens verdere adviezen m.b.t. poetsen, detailen etc, maar veel meer dan dit en eventuele opfrissing van de grote vlakken is niet meer dan eruit gehaald kan worden.

De auto is van dichtbij gezien een groot slagveld:
-steenslag op motorkap, grille, voorbumper en spiegels
-diverse roestplekken over de gehele body, variërend van beginnend tot medium gevorderd
-beschadigingen aan de ongespoten kunststof delen (niet repareerbaar, moet vervangen worden)
-schrammen, butsen en krassen aan de zijkanten, al dan niet aangestipt (heel slecht gedaan met een verkeerde lakkleur)
-put in het dak

Al dit is vaak een extra reden om 'm vuil te laten worden, aangezien deze cosmetische klappertjes veeeeeeeeel zichtbaarder worden naar mate de rest van de auto er beter uit ziet.
De foto's die ik heb geplaatst in mijn "ik stel voor"topic zijn gemaakt na de laatste grote poetsbeurt (machinaal met een rotary), nu bijna een jaar geleden. Die zijn van minimaal 2 meter genomen of op een plek waar de body er nog fatsoenlijk uit ziet. Op grote onbeschadigde vlakken zag ie er prachtig uit, mooie glans na een teflonwax behandeling, maar des te grotere werd het contrast met de plekken waar de lak gechipt is en je de primerlaag kunt zien.

Overspuiten is financieel gezien geen optie, zelfs niet las ik een deal maak met een van mijn klanten, aangezien er toch wel erg veel aan zou moeten gebeuren. Bovendien is een 3-deurs hatchback zo langzamer niet meer zo handig voor het gezin.
Dus nogmaals, erg bedankt voor alle goed bedoelde tips, maar het is wat betreft deze rooie niet echt meer nodig, ik neem ze mee naar de eventuele volgende bolide...

:cool:
 
Wat ik zie is een gigantisch oefenobject. Volgens mij kan je je op deze auto volledig uitleven en ervaring opdoen, en als er dan een familie car komt weet je tenminste hoe te poetsen. Tenzij je collega met de rotary al tot de blanke lak is gegaan natuurlijk.

Ik zou je best wel willen helpen maar ik heb nog niet zoveel ervaring.
 
Tim gaat binnenkort een keertje met een lakdiktemeter proberen uit te vinden hoeveel lak er nog over is. Zoals je op het dak kunt zien is er een middenbaan redelijk rood gebleven. Het vermoeden is dat dat komt door het "dubbel tollen", omdat je uiteraard van 2 kanten je dak poetst. Dat zou betekenen dat mijn collega zelfs nog wel wat dieper had mogen gaan. Maar nogmaals het is aan een echte meting om een betere indicering te krijgen.

En nee, ik ga niet teveel oefenen, want daar heb ik de juiste gear niet voor (kost ook serieus geld als ik t allemaal nog moet aanschaffen en dat investeer ik liever eerst in deen andere auto) en bovendien... heb ik al gezegd dat ik nogal lui ben? rofl dit is dus echt GEEN hobby van me. Auto wassen is ook super basic bij mij, een aantal emmers water (geen tuinslang, geen HD-reiniger), een spons en een zeem...
Leuk dat ie weer schoon is, maar voor die 6 eu jaag ik m wel door de krasstraat... Snap je? :D
 
De Gear is niet zo'n probleem heb ik wel, je luiheid kan wel een probleem zijn zonder koffie kom ik niet helpen.

Als Tim zegt dat hij is op te knappen dan heb je denk ik weinig te verliezen.
 
@Geforce: als Tim zegt dat ie te redden is, wordt de motivatie uiteraard anders... Oh en als je geen bezwaar hebt tegen een mok Senseo (ja, 2 koffie in 1x, ook daarin ben ik lui rofl ) dan ben je van harte welkom! ;)

@Jeroen: het is hier gezellig, dat helpt... :D
 
Hey wel genuanceerd hè! Betreft alleen de auto, dat ik zo lui ben, die interessert me niet zo... ;)