• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project in & out

ghia-cossie

Detailing rookie
25 mei 2008
22
0
Zo, nu er weer aardig wat aan de Scorpio is gebeurd maak ik hier maar even een topicje van de werkzaamheden.

Het is al een tijdje geleden dat het Saharazand ons land terroriseerde , en toen dat wat bedaard was hebben Sven S8 en ik de scorpio even een makeover gegeven.

zoals ze was]-0 :sob: :

01062008352.jpg


01062008354.jpg


01062008355.jpg


01062008356.jpg


01062008358.jpg


01062008359.jpg



Allereerst het wassen, eerst in de Supa Snow Foam:

01062008360.jpg


01062008361.jpg


01062008362.jpg


01062008363.jpg


01062008364.jpg




Helaas heb ik geen fotos van het kleien cleanen en polishen maar zal het hier uitleggen:

Nadat de auto ontdaan was van de Supa Snow Foam en daarmee het ergste vuil heb ik hem gewassen met Meg`s gold class shampoo en het 2 emmer systeem.
Vervolgens weer lekker met water afgespoeld en afgedroogd om vervolgens verder te gaan met de volgende stap.

Kleien, met de Meg`s smooth surface clay , in combinatie met een expirimentele lubricant, namelijk een "sopje" van Goldclass shampoo , en dat werkte uitstekend en ik vond het zelfs beter werken eigenlijk om dat het meer "gleed" de quik detailer had toch de neiging om snel te drogen waardoor de klei kon gaan plakken, hier had ik met het "sopje" geen last van, uiteraard wel met een sprayflacon verwerkt.

Kleien was nieuw voor mij, ik stond te kijken van het vuil wat er toch nog af kwam, had het wel eerder gezien maar nu doe je het zelf en dan denk je toch even van owwwwkeeeee dat zat er dus op.
Ook hoe glad de lak ervan is geworden was een verassing , hij was altijd wel glad maar toch met het gevoel van een antislip badmatje, nu dus geheel als glas.

Daarna de gehele auto met Meg`s deep crystal paint cleaner gecleand met de excenter , ik had nog nooit eerder met een excenter gewerkt , nouja wel mee gewerkt maar dan met schuurpaier eronder ipv foam pad:grinning: .
Ik vond het een verademing, wat werkt dat superlekker zeg , ook de cleaner werkte lekker en residuloos.

vervolgens de Meg`s deep crystral polish, ook weer met de excenter en even lekker te verwerken maar beter uit te poetsen dan de cleaner, maar dat is opzich logisch, de cleaner slijpt meer.

Toen dacht ik wat is ze toch mooi geworden dit is het helemaal, een veeeeel diepre glans , de kleur kwam veel meer naar boven, het metallic was veel sprankelender noem maar op.
Dus ik denk nog stiekem , veel beter kan het niet echt worden, yeah right, :D ik had namelijk nog een zwart potje staan, Pete`s 53:party: .

De Pete`s 53 , opgezet met een Meg`s foam applicator, die geur van dat spul is verslavend dus pas op! onee we zitten hier op carlean.nl wij willen verslaafd worden en blijven:grinning:
een heel gemakkelijk aan te brengen wax die eigenlijk ON/OFF is , maar ik heb hem toch even laten curen in het begin om te kijken hoe dat ging.
Ik heb per deel gewerkt en werd steeds higher van het resultaat, heb hem overigens uitgepoetst met de Cobra blue microfiber , ook een superding en zo heerlijk zacht. bij elk paneel werd ik entousiaster en ik heb wel 100X naar Sven geroepen "moet je dit zien dit is echt niet normaal meer"
onvoorstelbaar gewoon wat een wax , alsof hij er een glasplaat over heen lag, diepte kleur metallic wetlook echt een wonder. ok nu denken jullie mischien ja dat wisten wij al, maar dit was voor mij de eerste keer dat ik op deze manier een auto heb gedaan.

Genoeg gel*ld, PLAATJE"S (even niet letten op de kras in het achterpaneelen de eventuele parkeerdeukjes) :

01062008365.jpg


01062008366.jpg


01062008367.jpg


01062008368.jpg


01062008369.jpg


01062008372-1.jpg


01062008378-1.jpg


01062008370.jpg


01062008371.jpg


01062008374.jpg


01062008377.jpg


Ik denk dat het wel duidelijk is hoe blij ik ben met het resultaat wat behaald is die middag :party: :party:. en ik wil Sven hierbij nog even bedanken voor de hulp en het gebruik van de producten en machine.

Maarja alles went zeggen ze en dat is toch wel een beetje zo, dus ik zocht iets om haar nog wat meer looks en klasse te geven.
Nu was ze al niet karig uitgerust , maar het Pullman interieur begon een beetje me strot uit te hangen na het zien van een heleboel Scorpio`s die leder hadden.
Je raad het al, ik heb een lederen interieur gekocht.
Was al een tijdje aan het zoeken maar steeds of heel ver weg of niet mooi of niet electrisch of niet verwarmd of een combinatie van allen.

Nu zat ik vrijdag op Marktplaats en waarempel, een complete set , 10voudig electrisch verstelbaar, electrisch vertselbare lendensteun, verwarmd , 3 hoofdsteunen achter en in hele mooi staat.
Het prijskaartje was ook erg leuk maar waar het vandaan moest komen nog leuker, 50km verderop.

Dus zaterdag gebeld deal gemaakt en zondag opgehaald.
Jeepje geleend van een kennis en met Sven die kant opgereden, super gezellig en leuk, maar die auto, lawaai, ruimte op het stuurhuis, trillen, maar hij heeft ons heen en weer gebracht

Eenmaal aangekomen even handjes geschud en naar de koopwaar gaan kijken, helemaal heel netjes en compleet, aleen mijn haren (niet alleen die van mij;) ) stonden rechtop in mijn nek, GOOR dat het was, geperforeerd leer dus je raad het al, gaatjes vuil en vol, de kleur moest overigens heeeeeel donker antraciet zijn met een matte look maar het stond pikzart te glimmen.

De koop gesloten want van poetsen en schoonmaken zijn wij niet vies o:) .
enmaal thuis aangekomen , alles uitgestald en nog even een traantje weggepinkt voor de staat van onderhoud, AAN DE SLAG.

Eerst alles is grondig ontdaan van oude vieze leervet bende en vuil, met het befaamde middel DASTY, jawel DASTY.
Eerst wat huiverig omdat het toch een vrij agressief middel is, maar het pakte zeer goed uit, totaal geen moeite met het schoonmaken, even inspuiten en een borsteltje erachteraan, brandschoon en fris.
Toen het eenmaal schoon was alles behandeld met Meg`s Gold Class Rich Leather Cleaner and Conditioner , heel erg mooi spul maar in combinatie met geperforeerd leer toch niet perfect, maar met een beetje beleid goed te doen.
toen was het pas mooi, een mooie ingetogen zijdeglans mat uiterlijk en lekker fris.

De Foto`s BEFORE:

15062008381.jpg


15062008382.jpg


15062008383.jpg


15062008384.jpg


15062008385.jpg


15062008386.jpg


15062008387.jpg


15062008388.jpg


15062008389.jpg


Niet nodig om daar uitleg bij te geven.

Hier een foto van links een schone en rechts een vuile stoel:

15062008390.jpg


Een schone zitting:

15062008391.jpg


En een vuile zitting:

15062008392.jpg


De achterbank zitting en leuning schoon:

15062008394.jpg


15062008395.jpg


15062008398.jpg


innen kort even wat aanvullende tekst en uitleg, en foto`s van het eindresultaat na montage in de auto, ik ga nu even me bedje benutten.

Good night
 
Tsja die Dasty, het was ook even knijpen maar ik had al is eerder hetzelfde gedaan op een lederen stoel van een kadett gsi, dat ging perfect dus waarom nu niet.
Ben ook erg blij met het resultaat, zal binnenkort is wat high res fotos maken als ie weer is gedaan.

Heb btw nu ook het dubbele uitlaat systeem eronder en zoals het nu staat gaan volgende week mijn velgen naar de doktor en wordt het een en ander gespoten.

Ik hou dit topic wel in leven.
 
Poeh das lef, Dasty op je leer. Onthou ook even dat het op lange termijn qua levensduur voor je leder nooit heel goed kan zijn.
Leder is porieus en Dasty vreet wel door. Probeer het volgende keer eens met zachte zeep of groene zeep, ossegalzeep of zadelzeep.
Met de laatste had je dat zeker ook schoon gekregen en het bevat een hoog glycerinegehalte.

Maar resultaten zien er geweldig uit!
 
Ah, dat ziet er bekend uit.... :grinning:

Het resultaat is érg mooi geworden, ik heb het leer ook in de auto gezien, en het is meteen een andere auto geworden!

En Dasty, ach, het is natuurlijk een ontvetter, maar er zijn agressievere middeltjes. (Groene zeep is bijvoorbeeld een prima verfstripper) :d

Het was echt héél vies, er kwamen echt emmers vuil water af, dus het moest wel grondig schoongemaakt worden. We hebben het meteen weer afgenomen met schoon water, dus kans om in te trekken had het niet of nauwelijks. Daarna lekker in de conditioner gezet, en dat doen we binnenkort nog wel een keer over, dus het zal de kans niet krijgen om uit te drogen. ;)

Oh ja, de stangen van de hoofdsteunen (x 5 = 10) :roll waren allemaal flink geoxideerd. Hebben we met All Metal Restorer weer als een spiegel gekregen... :cool:
 
Mooi resultaat hoor :cool: en gefeliciteerd met het leer!
Overigens ehhhhh valt het alleen mij met mijn zieke geest op dat foto 4 van de interieurserie lichtelijk suggestief is? :D
 
Haha, ja ziet er best komisch uit nu je het zegt:D

Heb zonet nog even wat met lederolie geprobeerd, het leer neemt heel erg op dus verkeerd was het niet, denk dat ik dit een paar keer herhaal en dan weer conditioner erop zet, zoals je al zei sven:)^

En inderdaad als ik nu om me heen kijk als ik een stukje aan het rijden ben, denk ik steeds jeemig wat een verschil.
De auto is echt heeeeeel erg veranderd in positieve zin.
 
Net even een ordertje geplaatst bij Tim.

De ssr 3, 2.5, 1 samen met de EXP en nog wat dingetjes.

Bn erg benieuwd wat dit met mijn gaat doen, mede met in het vooruitzicht een nieuwe laklaag hier en daar wil ik het goed doen en ik dacht dat dit wel een goed begin was.
 
Hier wat foto`s van na de aankoop maar met vervangingsdelen er al op

31102007156.jpg



31102007157.jpg


31102007160.jpg


oude interieur:

31102007163.jpg


om bij de kabelboom te kunnen voor reparatie moet je motor er eerst zo uit zien bij dit type:

31102007154.jpg


En voordat ik met de scorpio ging sturen was dit mijn dagelijkse scheurijzer, sierra omgebouwd naar 2,9 v6:

14082007090.jpg
 
Sow, echt wel een verschil hè... :cool:

De velgen en het leer maken hem echt af, maar de lak is ook een stuk mooier dan hij was. En dan die installatie, man wat een sound... :cool:

Moet je eens opletten als hij helemaal af is, wordt echt een dikke auto.

PS: toch was de Sierra ook een fris ding...