• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project oldtimer: 1974 Citroën DSpecial

Hmm, dat statig valt wel mee bij de DS. Een oom van mij heeft een ID19 gehad, maar heeft bijvoorbeeld ook BMW's en Alfa's (6-cilinders) gereden, dus zeker de latere uitvoeringen van de snoek, kun je ook aardig sportief rijden.

Heb je al een bepaald model in je hoofd als opvolger voor de DS?
 
@Cordoba voorlopig komt er geen opvolger. Eerst even wat investeren in vernieuwingen in huis.

Over een jaartje of 2-3 zal er wel weer een hobby-auto komen, maar wat dat wordt weet ik nog niet. Het zal waarschijnlijk wel weer een "analoge" auto worden, dus niet te veel elektronica aan boord.

Wat me nu heel erg aantrekt is Opel GT, Saab 900 of 99, Citroën Ami 8, Peugeot 204, Nissan Silvia S12-S13. Dat lijstje zal de komende tijd vast nog wel uitbreiden, krimpen en wisselen maar dat zien we nog wel.

Een andere optie is ergens een goedkoop ding op de kop tikken, uit elkaar halen en met vallen en opstaan mezelf leren sleutelen.

Ik hou van classics, tuning, racers, kortom van alles en nog wat. Ik heb dus een hoop om over na te denken.

Een klassieker die aan de buitenkant getunede showcar is maar onderhuids track-prepped is wel de droom eigenlijk, maar dat zien we over een paar jaar wel weer...
 
Zowel qua leeftijd als model een uiteenlopend lijstje Simmke. Ik weet van @turbopoetser dat er ook cursussen bestaan, waar je in een aantal dagen veel leert over zelf sleutelen, en dus ook tijdens de cursus vuile handen krijgt. Misschien dat hij aan kan geven welke organisatie die cursussen geeft.
 
Soms is iets mooi om te zien maar is het "in real life" toch minder om zelf te hebben en gebruiken.
Je hebt het geprobeerd - een ervaring rijker en nu een gegronde beslissing genomen. Ben heel benieuwd wat er te zijner tijd eens voor in de plaats komt. Nog tijd genoeg om op te broeden.
Ik heb genoten van je verslagen over de DS. :)
 
  • Leuk
Reactions: Altos en Cordoba
Dank voor de reacties allemaal!

Soms is iets mooi om te zien maar is het "in real life" toch minder om zelf te hebben en gebruiken.
Je hebt het geprobeerd - een ervaring rijker en nu een gegronde beslissing genomen.

Dat is inderdaad precies hoe ik me voel, maar zo mooi kon ik het niet verwoorden!

Het lijstje auto's wat ik noemde is inderdaad op alle vlakken erg uiteenlopend. Ik ben een autoliefhebber in het algemeen en mijn smaak is wat dat betreft erg breed.

Ik heb nu geleerd dat ik zeker een aantal ritten wil maken met een bepaald type voordat ik een beslissing neem om dat model ook te kopen.

Vanavond gaat de advertentie online en dan hoop ik snel een liefhebber voor de DS te vinden :)
 
Laatst bewerkt:
@Simmke & @The Joy Of Detailing ik herken dat ook.
Ik heb wel eens auto's gekocht omdat het uiterlijk/interieur of het idee ervan me aansprak maar toen ik hem eenmaal had werden niet alle verwachtingen (lees ingebeeld of voorgestelde belevenissen cq gevoelens) waargemaakt.
Soms door kleine dingen maar soms het motor karakter (of het juist niet hebben daarvan) of wegligging of afwerking.

Op dit moment heb ik een 500,- auto welke me niets boeit maar het vooral doet met slecht weer.
Deze voldoet dus erg goed aan de verwachting en ben steeds weer blij dat ie beschikbaar is.

Met motoren probeer ik dit nu te voorkomen door idd meerdere en diverse ritten met diversen exemplaren te maken voor ik iets koop.
Ben me nu aan het oriënteren op een gebruikte Harley Davidson...veel aanbod, steady prijzen maar allemaal net iets anders dan de andere...je wil graag verliefd worden maar daar zit ook het gevaar...je ogen zijn soms blind voor andere onpraktische zaken welke op het eerste gezicht niet opvallen.

Mocht er bij toeval meteen de eerste fantastisch bevallen met heel mijn hart...dan zou ik er zomaar voor kunnen gaan...maar het blijft lastig soms.
Veel succes iig met de verkoop en het avontuur naar iets nieuws (na alle andere plannen).
 
Zoals ik dus al gemeld had in mijn voorsteltopic:

in het voorjaar van 2019 is de DS verkocht, en na onze bruiloft is ze in de zomer van 2019 naar de Verenigde Staten vertrokken...