• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Opel Omega 3.0 V6 MV6

opel_omega_steinmetz

Detailing rookie
26 mei 2010
9
0
Hierbij het verhaal dat ik even geleden op een ander forum had gepost:

Auto bij aanschaf:

foto1dealer.webp

Dag 1:

Stap 1
Begonnen met het demonteren van de auto.
Hierbij kun je denken aan de verlichtingsunits, kentekenplaten, sideskirts, grill, roosters onder de koplampen, mistlampen, roosters naast de mistlampen, spiegels, velgen, de zwarte lijsten om de portieren etc.

DSC02560.webp

DSC02566.webp

Stap 2
Nadat dit alles was gedemonteerd heb ik aller eerst de auto, en gedemonteerde zaken zeik nat gemaakt met water en vervolgens gewassen met HG autoshampoo. Daarna de auto afgespoeld met veel water en droog gezeemd.

DSC02569.webp
Gewassen en wel :O

DSC02571.webp
Lijkt er meer op :D

Stap 3
Toen de Omega weer goed droog was ben ik deze gaan behandelen met Autoglym Super Resin Polish. Vervolgens de polish weer uitgepoetst wat al een mooie basis gaf.

DSC02575.webp

Stap 4
Nu diende de auto weer ontvet te worden. Deze stap wordt door velen overgeslagen.
In mijn geval heb ik het product Pre-clean van Autoglym gebruikt.

Na het behandelen met de Pre-clean de auto weer afgespoeld met veel water. Uiteraard na die tijd weer drooggezeemd.

Halverwege kreeg ik hulp vanuit onverwachte hoek, mein Bruder, die anders zich niet interreseerd voor auto’s, kwam even bijspringen

DSC02581.webp

Stap 5
Vervolgens de auto behandeld met Autoglym High Definition Wax, hier is wel wat tijd in gaan zitten. Autoglym High Definition Wax is namelijk een vaste wax waarvan het hoofdbestanddeel Carnauba is.

DSC02577.webp

DSC02585.webp

Stap 6
Om stap 5 extra tot zijn recht te laten komen de auto nog afgetopt met Waxoyl lakverzegeling.
Deze geeft tevens recht op 2 jaar garantie tegen het verkleuren van de lak.
Weet niet of dit voor de particulier te krijgen is. (ter vergelijking, een potje halfords wax kost je 7,99 euro een waxoyl behandeling +- 450 euro bij de dealer)

Stap 7
De ramen moeten natuurlijk ook weer glashelder en streeploos zijn.
Hiervoor grootmoeders huismiddel gebruikt: warmwater met een scheut azijn.
Daarna de ramen hoogglans oppoetsen met een zachte doek.

Stap 8
De kunststofdelen en banden kunnen natuurlijk niet achter blijven. Hier voor heb ik gebruikt. Deze is, moet ik toegeven, toch beter als de bumpercare die ik jaren heb gebruikt. Cartec vinyl is makkelijker doseerbaar, gebruikt aanzienlijk minder en je hebt de keus of je het mat of glanzend wil hebben, door simpel het te laten intrekken of gelijk uit te poetsen.

Stap 9
Natuurlijk vergeten we de chromen strips en dergelijke niet. Deze behandel ik met Belgom.
Voor mij op dit vlak geen Mequiars en Autoglym meer.

Stap 10
Nu was het interieur aan de beurt, aller eerst het dashboard afgenomen met een vochtige doek. Daarna de ventilatieroosters en dergelijke schoongemaakt met een zachte kwast. na een goede zuigbeurt :P het leder van de auto behandeld. Allereerst het leer schoongemaakt met Autoglym Leather Cleaner. Dit om het aanwezig vuil los te weken. Daarna het leder behandeld met Autoglym Leather Care Cream. Deze geeft in mijn ogen een mooie matte look en verzorgt ook goed.

Stap 11
Nu de velgen, dus deze eerst maar schoongemaakt met, ja je raad het al: Autoglym Wheelcleaner. Wheelcleaner is niets anders als velgenzuur. Na de velgen hiermee te hebben behandeld ze goed afgespoten met veel water. De velgen vervolgens met stevig wat autoshampoo gewassen en vervolgens ook in de Autoglym High Definition Wax gezet.

Stap 12
Het moter compartiment wat bijgewerkt. Hiervoor gebruik ik zaken als Ajax allesreiniger, Autoglym High Definition Wax en Autoglym Bumper Care.

Stap 13
Alle delen zijn behandeld en de auto kan nu weer in elkaar worden gezet.

Stap 14
Ze de auto achter in de tuin, pak een Warsteiner en een tuinstoel en geniet van 2 dagen werk.

Wat overall pictures:

DSC02592forum.webp

DSC02597forum.webp

DSC02600forum.webp

DSC02606forum.webp

DSC02609.webp

DSC02598.webp

DSC02614.webp

DSC02616.webp

Forumomega22enmv6glans2.webp

DSC04059.webp

DSC03034.webp

opelomega1juli2.webp

Forumomega3.webp

DSC00930.webp

DSC01004.webp

Met de vriendelijke groeten

Lars alias Opel_Omega_Steinmetz

Mooi werk, maar hier ben je me helemaal kwijt.

Toen de Omega weer goed droog was ben ik deze gaan behandelen met Autoglym Super Resin Polish. Vervolgens de polish weer uitgepoetst wat al een mooie basis gaf.

Stap 4
Nu diende de auto weer ontvet te worden. Deze stap wordt door velen overgeslagen.
In mijn geval heb ik het product Pre-clean van Autoglym gebruikt.

Na het behandelen met de Pre-clean de auto weer afgespoeld met veel water. Uiteraard na die tijd weer drooggezeemd.

SRP en dan de pre-clean en dan wassen???

SRP voedt en verhult (ontploft haast van de fillers)
En dat ga je er vervolgens weer afhalen voor je beschermlaag.

De wagen ziet er op de foto's keurig uit, maar je stappen zijn op zijn minst erg dubieus.

Tja, Ik moet me wel bij poetsertje aansluiten. Eerst breng je SRP aan. Dat is een AIO met fillers een fijn polijstmiddel en een sealant. Dit dien je na uitwrijven met een Wax te verzegelen omdat de durzaamheid van SRP beperkt is. En dan ga je de glans die de sealant geeft en nog belangrijker (zo niet het meest belangrijke) de fillers die SRP zo'n uitzonderlijk product maken weer verwijderen met een Pre-Clean ????? Dan kun je net zo goed voorbewerken met Menzerna final Finish en gelijk daarna in de wax zetten. Want die SPR ben je na die pre clean echt wel kwijt.

Verder wel een mooi resultaat! dat moet ik toegeven. Maar zonde van die SRP.

Mooi resultaat! :-)^

Ik heb alleen helaas wat opbouwende kritiek, zie het AUB niet als echte kritiek maar als tips! :ja

Buiten de al eerder aangegeven opmerkingen, kwam ik het volgende tegen:

Om stap 5 extra tot zijn recht te laten komen de auto nog afgetopt met Waxoyl lakverzegeling.
Deze geeft tevens recht op 2 jaar garantie tegen het verkleuren van de lak.
Weet niet of dit voor de particulier te krijgen is. (ter vergelijking, een potje halfords wax kost je 7,99 euro een waxoyl behandeling +- 450 euro bij de dealer)

Je brengt eerst de High Definition Wax aan van Autoglym, daarna een Waxyol lakverzegeling. Dit is in mijn ogen een beetje onzinnig, naar mijn weten moet een waxoyl laag kunnen hechten aan de lak, en nu zit daar een wax tussen, lijkt mij dus dat de lakverzegeling niet optimaal kan hechten aan de lak en hierdoor kun je de 2 jaar garantie ook wel vergeten. De garantie geldt overigens alleen als je het door een Waxoyl gecertificeerd/geautoriseerd poetsbedrijf laat aanbrengen.

Nogmaals het is bedoeld als opbouwende kritiek, mocht je een bepaalde reden hebben om het zo te doen, dan ben ik daar benieuwd naar, want ook ik kan er naast zitten natuurlijk.
Het is per definitie niet verkeerd wat je doet, maar het lijkt onlogisch in mijn ogen.

welkom.

hij is wel opgeknapt, maar in die 2 dagen had je veel meer kunnen doen..
je kan de omega helemaal strak kunnen polijsten / glazen / sealen.

een minpuntje (buiten wat de heren hierboven vermelden)

Stap 12
Het moter compartiment wat bijgewerkt. Hiervoor gebruik ik zaken als Ajax allesreiniger, Autoglym High Definition Wax en Autoglym Bumper Care.

heeft autoglym ZO een fantastisch duo voor.. (autoglym vinyl en rubbercare , en autoglym engine en machine cleaner)

en die waxoyl is meer een grap dan dat het echt iets is..
me buurman heeft het bij zijn auto gekregen (gratis, dus niet 450 euro, vraag me ook af waar je die 450 vandaan haalt)
en na 2 maandjes.. naja, je raad het al.. zit er echt niets meer op hoor

Opbouwende kritiek kan ik altijd tegen, mits......... het dus inderdaad onderbouwd is.
Ik sta altijd open voor zaken.

@ poetsertje en GdV42,
Klopt het is niet geheel logisch, ik heb inmiddels ook weer zaken aangepast.
Deze stap was voor mij toen het meest logisch omdat ik niet aan kleien doe.
Waarom ? Omdat ik er gewoon weg niet mee kan geworden. Voor mij is SRP dus een soort vervanger van de klei.

Dat die stappen niet geheel logisch overkomen kan ik me dan ook indenken.

@ Stimpy68 en aron225

Ik werk in mijn vrije tijd voor een auto bedrijf, die hebben deze waxoyl liggen en vragen hier 450 euro voor :-"
Ik heb deze dingen echter vrij tot mijn beschikking :-d
Garantie heb ik dus niet, maar het kost ook niet wat............
Dat het er na 2 maanden niet meer opzit ben ik niet met je eens, we hebben klanten die hun auto hiermee laten doen en na ik gok een maand of 4 nog steeds mooie parels (beading) op hun dak hebben. Dus uitgewerkt is deze dan nog zeker niet. (Die autos worden wel gewoon met regelmaat gewassen)

Dat het verder onzin is, ben ik met je eens: als ik de voorwaarden lees om aanspraak te maken op de garantie, dan gaat je zo wie zo de lak nooit verkleuren. Neem een nieuwe auto met metallic lak, en was deze wekelijks gedurende 2 jaar en deze zal in mijn zien echt niet verkleuren.

De auto is al eens gepolijst, maar dat is meer iets wat ik één maal per jaar voldoende vindt.

@ Paulus de Boskabouter en stimpy68

Bedankt, zulke dingen zijn natuurlijk ook altijd leuk om te horen.

Groetjes

Lars

Zeer gave auto, alleen die bodykit.... Maarja, dat is smaak.

Ik adviseer je eigenlijk om flink te gaan lezen op het forum. Er zijn gewoon betere technieken/producten te koop dan dat je nu gebruikt.

-Dries- zei:
Zeer gave auto, alleen die bodykit.... Maarja, dat is smaak.

Ik adviseer je eigenlijk om flink te gaan lezen op het forum. Er zijn gewoon betere technieken/producten te koop dan dat je nu gebruikt.

Daarom heb ik me aangemeld.
Ik kan me ook niet in alle zaken hier vinden, dus zal doorgaans doen waar ik me goed bij voel.

De producten in dit verhaal zijn ook niet allemaal meer actueel.
Inmiddels heb ik zaken van oa cartec en swissvax in huis.

Neemt niet weg dat ik Autoglym een goed product vindt.

Groetjes

Lars

Klei verwijderd de vervuiling op de lak, een cleaner (zoals de SRP) verwijderd de vervuiling in de lak.
De SRP is dus geen vervanging van de de klei.

Zien en voelen is geloven ;)

maar dit is wel heel interesant.

ik vraag me nog steeds af wat die voorwaarden dan precies zijn!

edit:
nu ik ff zit te denken, me pa heeft ok zo een opel omega gehad!

een 2 liter turbo diesel met 100 pk,

toen een speciale "diamond" edition, met climate en cruise enzo

stimpy68 zei:
Klei verwijderd de vervuiling op de lak, een cleaner (zoals de SRP) verwijderd de vervuiling in de lak.
De SRP is dus geen vervanging van de de klei.

Zien en voelen is geloven ;)

Ik heb 2 soorten klei, maar vindt ze geen één van 2 mooi werken, en de vervuiling die er van mijn auto af komt is nagenoeg niets.
Vandaar mijn keuze hierin.

@ Aron

Dat hou je van mij tegoed, ik heb de voorwaarden zo wie zo op het werk liggen, maar ik meen dat ik ze ook nog wel in de schuur had liggen. Alleen smeer ik hem zo ivm andere bezigheden :-b

Groetjes

Lars

nette omega!! vind de bodykit wel mooi staan.... natuurlijk moet je met je auto doen wat je zelf wil.. maar zie het echt als tips die je beter wel op kan volgen.....

trouwens het merk Cartek.. dat ken ik. is dat 'n merk wat veel autobedrijven gebruiken? want mijn oom heeft dat ook staan in z'n garage. ik heb er zelf onlangs nog wat bandenzwart van gebruikt.. lijkt me best aardig spul..

Mooi resultaat :-)^

cartec vinyl is idd geen slecht product, glans en duurzaamheid in zeer goed alleen als je het plaatsen krijgt waar het niet hoort (lak, glas, je handen) is het een ramp. Ik gebruik nu poorboys trim restorer en dat werkt veel fijner.

Ziet er goed uit.
De spoilers en velgen, je moet er maar van houden ;-)
Ik heb nog een tip voor je !
Zeem kan je lekker weg laten koop een goede droogdoek !
Zoals de grote oranje Delirium.
https://www.Carclean.com/product/CSF/Delirium_Orange_Drying_Towel_60x90cm_DC-1_101684

Erg mooi resultaat!!!
:-)^
Bijzondere auto ook!
Hoe zijn jou ervaringen met de HD Wax van Autoglym?
Wil hem zelf ook nog eens aanschaffen...
Is die een beetje makkelijk in gebruik?

Groetjes Martijn.

Ik heb de auto meerdere malen in het echt mogen bewonderen en je omni staat er absoluut zeer netjes bij.

Zelf zou ik toch het clayen niet over willen slaan omdat het mijn inziens een absolute verbetering geeft van het eindresultaat.
Je hoeft niet altijd aan de clay te zien dat het ook werkt, zolang je het maar voelt :lol

Voordat ik naar Mequiars overstapte gebruikte ik ook veel AutoGlym producten wat best redelijk werkte.
Erg fan ben ik er nooit van geweest overigens omdat het wel redelijk wat gebruiksaanwijzing heeft en in de volle zon is het zowiezo al niet te gebruiken.

Een overstap naar Swissvax is absoluut aan te raden. Gebruik het nu zelf ook sinds een maand of 2 /3 en het bevalt prima :cool

Wat betreft je keuze voor het Steinmetz pakket : absoluut een goede keuze :cool
Je ziet er al genoeg met Irmscher of Rieger rondrijden, dan is een Stenimetz pakketje absoluut niet verkeerd ;)

Gr. Arjan

Martijn-GTi zei:
Erg mooi resultaat!!!
:-)^
Bijzondere auto ook!
Hoe zijn jou ervaringen met de HD Wax van Autoglym?
Wil hem zelf ook nog eens aanschaffen...
Is die een beetje makkelijk in gebruik?

Groetjes Martijn.

Dank je !

HD Wax vindt ik super spul.
Het is vaste wax dus het neemt wel wat meer tijd in beslag om hem aan te brengen, maar daar vindt ik het resultaat ook naar.
Vooral op de lange termijn.

@ Juffer

Bedankt !
Jou beestje mag er ook zeker zijn !
Ikzelf heb Meguiars geprobeerd, meerdere dingen zelfs, maar ik kan daar juist niet mee geworden, dus maar weer terug naar Autoglym. Vindt Cartec super werken, en Swissvax ook. Echter om mijn hele gamma nu snel even om te gooien naar Swissvax wordt me iets te kostbaar. Denk dat wanneer ik nu iets op heb, gewoon wat bij Swissvax ga bestellen.

Gr Lars