Zo, hier maar eens het stof vanaf blazen....
Dit weekend vrij gemaakt om de velgen weer eens goed onder handen te nemen. De laatste keer dat ze voorzien waren van een coating, is al weer 4 jaar geleden. Tot nu toe hield ik ze alleen bij met wat WetCoat, PB Wheel Sealant of een spraywax...
Links de velg die eerst schoon gemaakt is met PB Spray&Rinse, rechts de velg die meteen met Non Ferro is behandeld. Op de velg die eerst schoon gemaakt is, weinig tot geen reactie. Zo verbruik je minder NF en doet het ook beter z'n werk i.p.v. eerst door tig lagen vuil heen te bijten.
[
Na het wassen en drogen de velgen ontdaan van oude resten plaksel van het lood.
De velgen in stappen gepolijst. Eerst Scholl oranje pad en S3 en daarna Scholl zwarte pad en S17
Daar waar ik niet bij kon met de D/A, gebruik gemaakt van een cone op de accuboormachine
Vervolgens alle velgen ontvet met Nanolex EX
Daarna de velgen met Gyeon Rim behandeld.
De banden voorzien van een laagje Gyeon Tyre. Het reservewiel kreeg dezelfde behandeling. Niet omdat het moet, maar omdat het kan
De velgen met een momentsleutel vast gezet op de juiste waarde.
De spatlappen voorzien van Nanolex Trim Rejuvenator
De metaal kleurige einddemper was me een doorn in het oog. Aangezien de auto toch omhoog stond, meteen de demper maar voorzien van een aantal laagjes hittebestendige spraylak
De remklauwen ook maar meteen voorzien van een nieuw likje Hammerite zwart.