• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Project Toyota Corolla E12. Update; full detail 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het valt wel mee hoor @Aficior.

8 uur noeste arbeid is in 1 minuut in rook opgegaan aangezien de meneer van de plantsoenendienst het nodig vond om het onkruid tussen de tegels met een trimmer te maaien en vervolgens de ander plantsoenendienst meneer met de bladblazer langs kwam om alles weg te blazen....

M'n banden zitten onder het zand doordat deze nog 'vettig' van de banden dressing zijn.

Maar goed, zo blijven we bezig :p
 
Lekker hè. Zo had ik ook eens zo'n kerel die het gras in het plantsoen naast mijn auto maaide en het gras tegen mijn lak sloeg. Ging echt alleen weg met kleien. Schuimen en wassen hielp niet.
Maar ik hoop dat jij ze makkelijker kunt reinigen.
 
Afgelopen weekend m'n eigen auto weer eens een full detail gegeven na ruim 13 maanden genoten te hebben van de vorige coating. Op zich was die nog wel prima, maar de vele swirls stoorden me.

Eerst maar eens begonnen met foamen, dit 2x gedaan. 1x ValetPro Snow Foam Combo2 en 1x Nanolex Prewash.
20161015_090355_zps9fsrhkmp.jpg


Zelfs na deze stortvloed van strippende foam, bleek de beading en sheeting nog prima in orde.

De auto gewassen met een restantje Hubikote Wash en de Microfibre Madness washmitt.
20161015_092256_zpsgoyczy7i.jpg


De velgen staan in de Gyeon Rim coating, dus schoon maken is een appeltje eitje. Eerst met een restantje wassop en daarna nog een paar spraytjes Monello Non-Ferro. Soort van 50/50, niet echt duidelijk....
20161015_094229_zpsycybqnva.jpg


Het kleien was erg nodig, zeker omdat dit 13 maanden geleden voor het laatst is gedaan. Op zich vind ik het wel meevallen qua vervuiling. Kwestie van regelmatig de auto even afspuiten in de wasbox.
20161015_102953_zpsnepbczeu.jpg


De auto gedroogd met de Gyeon droogdoek.
20161015_104255_zpseuy62nge.jpg


Na het kleien en drogen volgde een vluchtige lak inspectie. Het viel me op, en met name op het dak, dat deze onder de kraters zat.
20161015_110714_zpsvsjivlvm.jpg


Normaal gesproken pak ik m'n favoriete polijsmiddelen en pads: Scholl S3, S17 en diverse pads zoals paars, blauw en oranje.
Op de een of andere manier wilde het maar niet vlotten met deze combinaties, ik kreeg de kraters maar niet weg. Gelukkig heb ik nog zat andere polijstmiddelen staan zoals Rupes.

Met een medium compound (groene dop Rupes) en Rupes groene pad op de Bigfoot kreeg ik uiteindelijk wel correctie. (foto is van het nabewerken in nog eens 2 stappen...)
20161016_084401_zpsa3ufengy.jpg



Echter was de groen/groen combinatie zeker op de een of andere manier erg grof, de hele lak zat onder de marring leek het wel.
Ik stond alleen te twijfelen: Heb ik alleen licht de bestaande coating beschadigd met deze medium combinatie of is het echt de lak zelf?
20161015_162325_zpsiykiye1f.jpg


20161016_085323_zpsqcivwlch.jpg



De hele auto in 3 stappen gepolijst:
- Rupes groen/groen
- Rupes geel/geel
- Rupes wit/wit

De glans en reflectie is weer dik in orde.
20161016_160241_zpstbsoowvw.jpg


20161016_121942_zpst7nopqs2.jpg


20161016_121918_zpspbxue0ab.jpg


De lak met Nanolex EX 2 maal ontvet. De lak even laten rusten zodat de EX goed kon verdampen.
20161016_122426_zpsxk7jc3ka.jpg


Kleine tip: plak het doekje vast op de applicator met wat tape. Dit zorgt ervoor dat het doekje niet eraf kan vallen of dat je kramp in je vingers hebt vanwege het doekje vast houden.
20161016_121509_zpswrditnqg.jpg


Tijd voor de coating. Tip: zet alsjeblieft iets van een goede ADEMBESCHERMING op, zeker als je het op regelmatige basis gebruikt. De lucht is niet te harden :skull: Een gewoon (papieren) stofmaskertje is niet toereikend voor dit soort werkzaamheden. De naam zegt al genoeg; het is een STOFmasker. Deze houden geen dampen tegen...
20161016_121005_zpsswdhjo3w.jpg


Na het coaten nog wat andere dingen gedaan:
- koplampen nogmaals voorzien van een coating geschikt voor koplampen.
- alle trims behandeld met Gyeon Trim
- banden behandeld met Gyeon Tyre
- ramen behandeld met Turtle Wax Clearvue Rain Kleer
- interieur kunststof behandeld met Waxaddict Magicglaze All Purpose Dressing

Na dit alles kon de auto even naar buiten voor de foto's.

20161016_150004_zpszsi3ofrv.jpg


20161016_150016_zpsnugcdejt.jpg


20161016_150024_zpsomenax1i.jpg


20161016_150102_zpsc9qxal8o.jpg


20161016_150116_zpszowxpdyd.jpg


20161016_150129_zpsmnirfbph.jpg


20161016_150136_zpspqn9ew9b.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wauw, dat heb je weer prachtig gedaan.

Kun je verklaren waar die kraters op je dak vandaan komen?
 
Kijk dat ziet er mooi uit
Super gedaan ik hou zelf ook niet van standaard auto,s
Heb net mijn mondeo verkocht en een focus weer gekocht.
Ook meteen xenon erin embleem verwijderd en nu aan het kijken naar 18of19 inch
 
Strak weer hoor! Hoe lang ben je ermee bezig geweest? Overweeg je geen coating voor je ramen trouwens als je dan toch bezig bent?
 
@350Z

ik ben op zaterdag van 08:30 - 17:00 uur bezig geweest en op zondag weer van 08:30 - 17:00 uur. Bij elkaar 17 uurtjes zoet geweest.

Ik heb wel een ramen coating gehad, echter daar een zeer slechte ervaring mee, ik ben er dus van genezen. Ik hou het wel bij de Turtle Wax.

Zie de filmpjes. Speel ze eens tegelijk af, dan zie je duidelijke het verschil. Beide na 2 weken...

 
Heb je de ramen wel goed schoongemaakt voor het aanbrengen van de coating?
Bij mij werkt de coating (rain-x) na twee jaar namelijk nog even goed als in het begin.
 
Wacht ff, rain-x 2 jaar?
Sorry hoor...
Nanolex heeft al moeite met 1 jaar, laat staan rain-x...
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
Ik vond de auto er al niet slecht uitzien, maar het kan kennelijk altijd beter. Prachtig!

En welke ramencoating heb je gebruikt? Dan weet ik dat ik die in elk geval niet hoef te proberen.
 
@ivo's, ja ik heb de coating iets meer dan 2 jaar geleden aangebracht op mijn auto. Hierbij was ik mijn auto soms met glansprotector shampoo die polymeren bevat. Als je wilt kan ik een foto opsturen van de beading van gisteren/vandaag.
 
Dan verwacht ik dat er niets van de coating over is, maar je de polymeren van GP shampoo ziet qua beading...
Maargoed, laten we stoppen met het vervuilen van patrick's topic ;)
 
  • Leuk
Reactions: nicknameless
Status
Niet open voor verdere reacties.