• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Projectje: Orange Focus

denniST

Detailing rookie
5 nov 2010
106
0
Na vorige week een mooi pakketje te hebben mogen ontvangen van Carclean.com ben ik snel (zowat meteen erna) begonnen met het klaar stomen van mijn Focus ST voor een meeting in Belgie (heaven on wheels)

Helaas, omdat ik nogal tijdnood had, heb ik geen foto's kunnen maken onder het detaillen, en omdat ik pas zaterdags om 22.35 klaar was met de focus daarna dus ook niet meer. Wel heb ik hier en daar wat foto's van mijn auto op Heaven on wheels. Deze zal ik dadelijk wel plaatsen.

wat heb ik gedaan:

1] De auto goed gewassen met DoDo juice Supernatural shampoo, de washmitt van meguiars en natuurlijk 2 emmers + grittguard
Daarna de auto gedroogd met mijn watermagneet (blauwe van meen ik autoglym)

2] De auto helemaal behandeld met klei (smartwax clay & Detailler mist & whipe van meguiars)

3] stap 1 herhaald

4] alle kunstofdelen netjes afgeplakt met Tape, en daarna maar eens met de DAP900 aan de gang gegaan!
eerst met Mezzo en een oranje pad (die helaas net voor t einde gesneuveld is, raak nooit je band aan met een DAP! Ik schrok van een collega, viel om en kwam met de pas tegen mijn band.. de stukken pad vlogen door de ronde.. maar verder gegaan met een witte pad)
Daarna de finale aangebracht met een groene pad.

Toen was t laat, en ben ik richting huis gegaan.

De volgende dag:

5] Weer opnieuw gewassen zoals in stap 1 (heb gereden met de auto) en tevens alle kunstof delen gedaan met meguyars APC 1:4. alles goed in gewerkt met een borstel en goed afgespoeld

6] weer opnieuw alles getaped en verder gegaan met de DAP, deze keer de auto verzorgd met een laagje dodo Lime Prime dmv een zwarte pad.
was ondertussen al zeer onder de indruk van de behaalde resultaten met de DAP900 :heart_eyes: en het gemak van de DAP en de producten van Monello & Dodo

7] de auto voorzien van de 1e laag was, namelijk dodo juice banana armour, aangebracht met de dododjuice fingermitts en na de swipetest weer afgenormen met met smartwax MF

8] ondertussen de auto op de krik gezet en de 2 rechter wielen gedemonteerd. De wielen ingespoten met de all wheel cleaner van meguiars, daarna Iron-X erover, met een oud stukje meguiars clay en detailer alles gekleid en uiteindelijk de velgen voorzien van een laagje rimwax van smartwax. En, als finishing touch, de banden voorzien van een laagje carpro PERL (super spul!) ondertussen ook nog de 2 rechter remklauwen mooi hoogglans zwart geverft... (en dat allemaal in anderhalf uur tijd) en weer terug gemonteerd

9] de auto voorzien van een 2e laag wax, deze keer de dodo juice orange cruch, zoals in stap 7

10] stap 8 herhaald, maar dan aan de linker zijde. Helaas wel tot de conclusie gekomen dat alle 4 de velgen naar de GVD zijn aan de binnenkant.. ook hier een idiote velgenboer (wss meer dan een aan de beschadegingen te zien) die met een schroevendraaier / mes de oude loodjes er af te halen. Resultaat, veel beschadigingen....

11] de auto voorzien van een 2e laag orange crush (wist niet zeker of t nut had, maar toch gedaan) zoals in de voorgaande stappen 7&9

12] de ramen gepolijst/gereinigt met glass polish van turtlewax, en alles muv de voorruit behandeld met Rain-X (heeft een reden!)

13] Een nieuwe raambanner van de autoclub aangebracht op de voorruit (de oude was eraf gevallen omdat ik op de Rain-X aan had gebracht.. ]-0 ) en de rest van de voorruit voorzien van Rain-X

Toen ben ik naar huis gereden

Eenmaal thuis aangekomen (heb in de werkplaats van mijn baas staan poetsen, maar moet me aan de openings tijden van de winkel houden he..)
ben ik verder gegaan met het kunstof behandelen.

14] alle kunstof delen behandeld met carpro PERL ( dat is echt superspul :) erg mooi resultaat! iemand een top hoe ik de roosters sneller kan doen? Ik heb namelijk met kleine stickjes alle roostertjes zitten poetsen :p Maar t was t wel waard!

15] alle kunstof delen behandeld met quick interrior detailler van meguiers en een meguiars MF doek.

16] De ramen aan de binnenkant gedaan met meguiars glasscleaner en alles afgenomen met vero microsuede doeken (als ik t goed zeg)

17] de auto geheel uit gestofzuigt

18] alles onder de motorkap voorzien van een laagje PERL :p

19] de uitlaten nog gepoets met een oude MF doek van system en smartwax Blu-B-gone (was ik namelijk vergeten)

20] mijn freshly juiced orange sticker geplakt op de voorruit

21] nog ff zitten nagenieten

Tja, dat was t wel weer voor deze keer... tips, trucks of op/aan merkingen zijn welkom :)

hier enkele, niet zo'n geweldige, foto's:

1269410758_5_myHr.jpg


1269135088_5_pDOe.jpg


p1000409border.jpg


p1000413border.jpg


p1000423border.jpg


p1000416border.jpg


1269412878_5_yalr.jpg


IMG_1394.jpg


Mvg Dennis
 
Plaatjes zijn toegevoegd. helaas niet van mijzelf (heb er nog wel enkele, maar die moet ik nog ff downloaden, zal ik er van de week ook wel bij zetten)

De kwaliteit is erg verschillend, de meeste zijn verkleind en geupload, dus veel verlies, en met een mindere cam genomen, Maar heb de mooiste geplaatst (hoop de 1e in betere kwaliteit te krijgen :)

Groeten Dennis
 
Dank je wel :)

moet nog wel even vermelden dat ik ter plekker de auto nog even gedetailled heb met dj red mist, wheel detailler van meguiars, en glasscleaner.

red mist is ff wennen qua aanbrengen (poetst iets lastiger uit dan bijv meguiars/smartwax) maar geeft een mooier resultaat, en is fors zuiniger!
Bevalt goed :)

Groeten Dennis
 
Heel mooi resultaat :cool:
Maar had aan je beschrijving te zien ook niks anders verwacht:ja
Bangelijk mooie ST:heart_eyes:
Wel spijtig van je velgen:confused:
Een goede raad: verwijder zelf je lood voor je naar de bandencentrale gaat!
Ik zal bij mijn volgende bandwisseling dit juist doen voor dat ik mijn wintervelgen-set eraf haal.
Kan je de zomerset aanbieden in onberispelijke staat en durven ze niet anders dan er zorgzaam mee omspringen:-"
 
Was t werk iig zeker waard!

Van de velgen baal ik goed, kan er enigzinds nog mee leven dat t aan de binnenkant is.. Maar toch.. tis balen!

Heel misschien komen er op korte termijn 19"RS500 velgen onder! Die worden hoe dan ook smetloos :p

Dan kan ik deze van de zomer een keer op mijn gemak opschuren vanbinnen en de boel weer netjes maken! Dan kunnen er mooi winterbanden onder tzt

Groeten Dennis
 
die kleur :heart_eyes:

en ziet er ook weer erg mooi uit, niks op aan te merken, behalve dat je niet je band moet dappen :-b
 
Niet dat mij bekent is,

de auto heeft altijd in regio tilburg/waalwijk rond gereden.. Dus zou niet waten wat die in Arnhem zou moeten doen.

De latere delen die gespoten zijn heb ik zelf laten spuiten hier in Tilburg.

Groeten Dennis