• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Protech 3D*paint treatment

Adam Levine

Detailing rookie
5 aug 2020
2
2
Hallo ,
ik had de volgende vraag ,in oktober wordt mijn nieuwe toyota yaris afgeleverd en wil hem graag voorzien van een extra beschermde laag .
Dit vooral om inwerking van vogelpoep tegen te gaan.Ik heb geen ervaring met enig van deze produkten.
Maar wil misschien de protech 3D* paint treatment laten aanbrengen kosten 900euro. heeft iemand hier ervaring mee ??
Of zijn er vergelijkbare produkten waar je ook 5 jaar garantie op krijgt . Toyota heeft zelf toyota protech maar hier lees ik afwisselende verhalen over .

Levi
 
  • Leuk
Reactions: Wesley VD
Ik zou de behandeling laten voor wat het is en kiezen voor een gerenommeerd merk zoals Gyeon.
Qua levensduur zul je moeten kiezen voor de Duraflex of Mohs+, deze kunnen tot 60 maanden blijven zitten mits de auto op de juiste manier wordt bijgehouden.

Enig nadeel is dat beide coatings niet vrij verkrijgbaar zijn voor de consument en dus alleen voorbehouden aan gecertificeerde detailers.

Je kan bijvoorbeeld terecht bij Carclean zelf, zij hebben een detail studio: Diventa Bella of je kan bij een andere gecertificeerde detailer terecht:

 
Afhankelijk van je gebruik zou ik hoe dan ook vraagtekens zetten bij 5 jaar... Ik heb zelf de auto een Gyeon glascoating laten geven bij Carclean (Diventa Bella). Als je interieur en velgen mee laat pakken ben je iets meer kwijt voor de genoemde Mohs+, maar dan is de auto wel in handen bij expert Johan!
Wij hebben omstreeks 2010 onze C-Max laten doen door Carclean nadat deze voorzien was van een Protech coating. De protech zat vol siliconen, waardoor spuitwerk consequent mislukte, zelfs na zeer grondig ontvetten... Tevens werd het gebruik van ieder middel anders dan protech op de auto nadrukkelijk verboden.
Ik moet ze nageven, glans was wel perfect, net als beading maar dat is niet gek met zoveel siliconen!
Zie ook het verslag van destijds (nog voor de tijd dat coatings in waren):
 
Hallo ,
ik had de volgende vraag ,in oktober wordt mijn nieuwe toyota yaris afgeleverd en wil hem graag voorzien van een extra beschermde laag .
Dit vooral om inwerking van vogelpoep tegen te gaan.Ik heb geen ervaring met enig van deze produkten.
Maar wil misschien de protech 3D* paint treatment laten aanbrengen kosten 900euro. heeft iemand hier ervaring mee ??
Of zijn er vergelijkbare produkten waar je ook 5 jaar garantie op krijgt . Toyota heeft zelf toyota protech maar hier lees ik afwisselende verhalen over .

Levi
Ik kom hier even meelezen want was voor hetzelfde gaan horen. Nieuwe auto komt over 2 maand en was ook bij ProTech langs geweest.