• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Protech behandeling beter dan zelf doen?

sjaak

Detailing trainee
8 sep 2009
6
47
zoonlief heeft een mooie bmw en ik wilde hem wel eens poetsen

mijn vader heeft een behandeling bij protech gedaan en krijgt daar 2 jaar garantie op ??

wat is nu wijsheid ,van wat ik weet van zelf poetsen,dat is misschien nog niet zo veel maar ik denk dat het 2 jaar blijven zitten van je wax niet haalbaar is

als je nu alles een beetje vergelijkt en je rekent je materiaal en het 4 keer in de was zetten dan zou het ondanks dat protech duur is toch de beste oplossing zijn ?

en waarom is het materiaal wat protech gebruikt of vergelijkbaar hier of ergens anders niet te koop ?

of is het zo dat protech ook na een maand of 6 verdwenen is ?
 
Lees even de garantie bepalingen van de behandeling, als je je niet houdt aan bepaalde zaken kun je niet terugvallen op de garantie. Wat is die garantie trouwens? Dat de lak waterafstotend blijft?
Je moet vaak ook terugkomen voor de garantie, wat ze dan doen is een laag aanbrengen, dus weer een nieuwe.

Wat verwacht je van zo´n laag? Dat de auto schoner blijft dan zonder? Dat je geen waskrasjes krijgt? Dat laatste kun je vergeten.
 
Ik zou mijn geld er niet aan uitgeven.

Een laag Protech houd zeker de waskrassen niet tegen,laat staan echte krassen.
Want als dat wel zo was zou iedereen Protech op zn auto willen hebben en dan was de hoge prijs nog te rechtvaardigen geweest.Als het echt een topproduct was geweest.

Zou lekker bij CC een leuk pakket samenstellen en lekker zelf aan de slag gaan.

Is toch het leukst om het zelf te doen en je hebt eer van je werk.
 
Je betaalt voor het grootste deel voor het polijstwerk en helaas is dat polijstwerk bij veel Protech centra echt niet altijd even goed. :no

De auto blijft ook niet schoner dan wanneer je zelf eens in de zoveel tijd de auto behandeld met een sealant / wax.
 
Kijk dat is nu info waar ik iets aan heb.:ja :ja

Het leek mij ook al stug dat protech het alleen recht heeft op een product wat zo lang zou kunnen blijven zitten.

is het zogeheten nano zoveel beter als de traditionele poets middelen ,versta duurzamer ?
 
Hallo,
Heb als poetsleek eens op een nieuwe Opel Tigra Twintop een protech behandeling laten uitvoeren.
In eerste instantie was ik wel tevreden.
Auto glanste mooi en was goed te wassen omdat dit gewoon met vaatwasmiddel mag.

De belofte dat de auto minder snel vuil wordt, wordt mi niet waargemaakt.

Na een bepaalde periode krijg je aanhechting van vuil op je auto en wordt de auto zelfs snel vies.
Na ca 2.5 jaar kon ik het niet meer aanzien en heb ik de auto maar eens grondig geclayed en gewaxed.

Mijn ervaring is dat je met Protech een anderhalf jaar redt voordat je opnieuw de behandeling moet herhalen.

Prijs-Kwaliteits verhouding is mi niet voldoende.

Conclusie: ik doe het nooit weer.
 
anderhalf jaar??

dat vind ik verschrikkelijk lang, ik ken mensen die dergelijke behandelingen op nieuwe wagens hebben laten doen, en er met een maand of 6 al lang af waren.
 
heeft iemand toevallig de porsche op zandvoort gezien van protoch op de nationale oldtimerdag en porsche scene live.
Zo ja zag die er nog een beetje uit.
 
Dennis en ik zijn daar ook geweest. Moet eerlijk bekennen dat de Porsche behandeld met Protech er redelijk bij stond.

Dit in tegenstelling tot de Porsche op de Turtle Wax stand... 8o

De beste man beweerde geen krasjes te zien op de Porsche....

Ik kon niets anders doen dan rofl
 
Op het eerste gezicht leken er bijna geen swirls in de lak te zitten, helaas stond alleen de neus van de Porsche buiten de tent en in de weinig aanwezige zon.

Dennis en ik hebben kritisch gekeken (en dat doe je als detailer en perfectionist...) naar de lakken en de staat ervan.

Sommige waren om te :sob: