• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ProVision vs. Dodo Juice Supernatural

@l-roy: bij welke temperatuur heb je het aangebracht? En geen glass polish gebruikt? Dit wil dus zeggen dat de rain-x nog aanwezig is en er geen goede hechting kan zijn van de dodo juice kit.
 
allemaal gedaan.

rain-x is verwijderd door het kleien en IPA100% (ook nog gecontroleerd met water)

temperatuur: 21C graden. (lekker in de schuur binnen en daar ook de hele nacht laten rusten)

dus nu weet ik het niet meer :(
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rain-X ken ik niet. De snelheid waarbij het effect begint te krijgen hangt natuurlijk ook sterk af van het model auto. Bij mij beginnen zowel Pro Vision als Supernatural bij ongeveer 70km/h te werken in geval van lichte regen.

Jammer dat het product je zo tegenvalt.

Mijn ervaring is tot nu toe ook niet erg positief. Het prijsverschil kan ik tot nu toe in ieder geval nergens echt rechtvaardigen.
 
Het heeft ook te maken met de stand/helling van het raam. Op de A2, die een hele scheve voorruit heeft rolden de druppels al omhoog bij 50km/h terwijl bij de 80 het past begint te werken rond de 80 km/h
 
Rain-X haal je niet weg met kleien en IPA, dat lukt alleen als de laag vers is, Rain-X en andere producten pakken de porieën van de ruit mee. Belangrijk is om de laag er echt af te polijsten, daarna te ontvetten en vervolgens de coating (Dodo) aan te brengen.
 
en waar moet ik de ruit dan mee polijsten? een separate glass polish kopen? of kan dit ook gewoon met SSR of Monello finale?

zou het wel erg vervelend vinden om weer €20,= uit te geven aan een extra product. (houdt in dat ik dan 5 x zoveel uitgeef dan ik normaliter uitgaf aan mijn ruit sealant :confused: )

groetjes,,
 
Met Monello of SSR kan je prima je ruit polijsten en ontdoen van sealant lagen. Maar je denkt wat te 'mild' ;) Glas is letterlijk glashard en je kan makkelijk Mezzo of zelfs Inizio gebruiken om effectief je ruit te polijsten.
 
thnx tim! heb ook mezzo!
daarnaast ssr1 ssr2 ssr3 en SYN1. Dus de "heavy" spullen heb ik ook!

klinkt best aannemelijk "glashard".